![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() apuva termien selitykseen (ei insinööri).......elimitä tarkoittaa - "live axel"? (vetävä aksula?) -"fully floating axel" (voi ajella vetoaksula rikki kotia?) onkos näistä vermeistä jotakin hyötyä? jokin ylismaailmallinen selitys olis mukava!
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Live Axle: Jäykkä akseli, eli ei erillisjousitettu hässäkkä.
Fully floating axle: Täyskevennetty akseli. eli pyörän navat laakeroitu akseliputkeen , ei vetoakseliin. "If it ain't broke, fix it until it is!" |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eli fullfloaterissa navat on tosiaan laakeroitu putkeen ja vetoakseli hoitaa vain vetämisen, ja semifloaterissa akseli on laakeroitu putkeen, vetoakseli hoitaa paitsi vetämisen, myöskin kannattelee napaa ja sitä kautta koko pyörää. (Tämä semifloater/fullfloater homma on muuten varmaan vaikeiten ymmärrettävä/hahmotettava maastureihin liittyvä tekninen detalji...) -- Antti R. 1978 HJ-45LP |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ61vs. Insinööri vs. 33x12.5-15 kumekset!!! | isuzubj | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 14.08.2007 13:32 |
apuva! | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 01.12.2006 12:24 | |
apuva!! | pallero | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 26.10.2006 06:34 |
Insinööri on insinööri | Santeri | Jokes | 0 | 24.01.2005 16:17 |
insinööri taivaan portilla | tuska | Jokes | 0 | 19.06.2002 11:35 |