Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.11.2006, 22:15
psychobilly:n Avatar
psychobilly psychobilly ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.06.05
Sijainti: LENINGRAD, Finland.
Viestit: 1.504
Perusasetus

antakaas ajatuksia tähänkin v8+auto......


elikä aattelin että mitäs tuo jeepin kolmelovinen manuaali tykkää kasi+automaatin ja jakolaatikon välissä?

onkos kellään kokemuksia???

siis ymmärtä mättömille vielä' kerran v8 moottori+automaatti+jeepin 3lovinen ja dana300

kaasupohjassa kiertelemättä niin että kuljettajasta tulee matkustaja
ei se kaadu vähän kallistelee vaan

---4x4 Team NoRtH----

__________________
PAHEMMANluokanLUKIHÄIRIÖ
-Team-
MIELENTERVEYSHÄIRIÖ
Dodge ram 2500 singlecab 4x4 cummins
Ford f 350 crewcab 7.3manual 2wd carhauler
2x FORD F250 xlt LARIAT 7.3 manual 4x4
Ford F600 4x4 marmon herrigton
PREMOTO DODGE KEW TRUCK 4x4
JEEP J4000 4x4
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.11.2006, 08:25
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.734
Perusasetus

Empäs Jeepin askista osaa mitään kertoa, mutta muutoin tosta ideasta.

Sua ei vissiin pikku värinät haittaa, mutta kannattaa tehdä se automaagin ja manuaalin välinen sovitus kerralla kuntoon.

Toisaalta, varmasti jaksaa kulkea ilmankin sitä ylimääräistä vaihteistoa. Paitsi, jos meinaat laittaa ne Krazin? pyörät, jotka tuolla Carolina projektissa vilahteli.

Ton ylimääräisen vaihteiston ongelmia on pituus, joka siirtyy automaattisesti pitkäksi akseliväliksi tai lyhyiksi kardaaneiksi. Toinen ongelma on akselimurska, ei ainakaan mikään henkilöautoluokasta löytyvä akseli kestä tuolla kokoonpanolla syntyviä välityksiä. Ilman noita jättipyöriäkään.

www.alanmiehet.com #1
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.11.2006, 09:01
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.016
Perusasetus

Joensuussa on tehneet kaksikin Wagoneeriä missä on kaksi Jeepin 3-lovista manuaalia peräkkäin.
Ei ole tarvinnut enää savustaa kytkintä maastoajossa isommillakaan pyörillä

Tiheiden välitysten tarvehan riippuu ajotyylistä,mutta puhun itse kalliokiipeilyn/trialin harrastajan näkökulmasta


jatketaas vielä...

Minulla on Fiudessa V8+TH350 ja Jeepin jakolaatikko.Perissä on noin 5,3 välitykset.Renkaina on 39,5x15 Swampperit.

Vaikka on kuinka automaattilaatikko ja tiheämmät välitykset,silti kaipaisi vielä hitaampaa etenemistä.
Estettä (kiveä) vasten noustetta tulee ilmiö että joutuu antamaan kierrosta koneelle ennenkuin turbiini nappaa kiinni ja samalla kun se ottaa kiinni on pito menetetty ja rengas pyörähtää tyhjää

Kaikkein ihanteellisin systeemi olisi muistaakseni MudRodissa? käytetty turbiinilukko,jolloin maastossa saa kytkettyä turbiinin lukkoon ja laatikko käyttäytyy pakkoykkösellä kuin manuaali.
Korjatkaa jos olen ymmärtänyt asian väärin?



Edited by - Racingrabbit on 30/11/2006 09:11:33
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.11.2006, 12:20
CJ7:n Avatar
CJ7 CJ7 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 942
Perusasetus

Ei muutakun RR välittämään se jakis tyyliin 4:1! Sillä menee taas hiukka hiljempaa.

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.11.2006, 16:50
psychobilly:n Avatar
psychobilly psychobilly ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.06.05
Sijainti: LENINGRAD, Finland.
Viestit: 1.504
Perusasetus

ookei kyllä niin itse päättelin että lyön sitten tuon koko jeepin askin ja jakolooran siihen perään tai sitten tosiaan sen fordi f 600 sem rockwelin tekemän MÖHKÖN
tuo laatikon välittäminen ei kyllä juu olisi varmastikkaan kanssa huono vaihtoehto


kaasupohjassa kiertelemättä niin että kuljettajasta tulee matkustaja
ei se kaadu vähän kallistelee vaan

---4x4 Team NoRtH----
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.11.2006, 16:50
psychobilly:n Avatar
psychobilly psychobilly ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.06.05
Sijainti: LENINGRAD, Finland.
Viestit: 1.504
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Joensuussa on tehneet kaksikin Wagoneeriä missä on kaksi Jeepin 3-lovista manuaalia peräkkäin.
Ei ole tarvinnut enää savustaa kytkintä maastoajossa isommillakaan pyörillä

Tiheiden välitysten tarvehan riippuu ajotyylistä,mutta puhun itse kalliokiipeilyn/trialin harrastajan näkökulmasta


jatketaas vielä...

Minulla on Fiudessa V8+TH350 ja Jeepin jakolaatikko.Perissä on noin 5,3 välitykset.Renkaina on 39,5x15 Swampperit.

Vaikka on kuinka automaattilaatikko ja tiheämmät välitykset,silti kaipaisi vielä hitaampaa etenemistä.
Estettä (kiveä) vasten noustetta tulee ilmiö että joutuu antamaan kierrosta koneelle ennenkuin turbiini nappaa kiinni ja samalla kun se ottaa kiinni on pito menetetty ja rengas pyörähtää tyhjää

Kaikkein ihanteellisin systeemi olisi muistaakseni MudRodissa? käytetty turbiinilukko,jolloin maastossa saa kytkettyä turbiinin lukkoon ja laatikko käyttäytyy pakkoykkösellä kuin manuaali.
Korjatkaa jos olen ymmärtänyt asian väärin?



Edited by - Racingrabbit on 30/11/2006 09:11:33
mutta on rattaat sis kestänyt jälkimmäissä askissa?


kaasupohjassa kiertelemättä niin että kuljettajasta tulee matkustaja
ei se kaadu vähän kallistelee vaan

---4x4 Team NoRtH----


Edited by - psychobilly on 30/11/2006 16:51:22
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.11.2006, 16:53
psychobilly:n Avatar
psychobilly psychobilly ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.06.05
Sijainti: LENINGRAD, Finland.
Viestit: 1.504
Perusasetus

ja akselit on ne danan mikkä caroliinassa on ja on tossa tiedossa jo yhdet dana 60 8 pulttiset aksulat ja jakoloorakin mukaan tulis kauppaan
ja pienempiä danoja on tarpeeksi nurkissa


kaasupohjassa kiertelemättä niin että kuljettajasta tulee matkustaja
ei se kaadu vähän kallistelee vaan

---4x4 Team NoRtH----
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.11.2006, 16:54
psychobilly:n Avatar
psychobilly psychobilly ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.06.05
Sijainti: LENINGRAD, Finland.
Viestit: 1.504
Perusasetus

ja juu kyllä ne testataan nuo krazinki gummit mutta ei kalliolla varmaan johonkin kurakko ajoon aattelin


kaasupohjassa kiertelemättä niin että kuljettajasta tulee matkustaja
ei se kaadu vähän kallistelee vaan

---4x4 Team NoRtH----
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.11.2006, 17:42
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.016
Perusasetus

Lainaus:
quote:

mutta on rattaat sis kestänyt jälkimmäissä askissa?

Kyllä tietääkseni on kestäneet

Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.11.2006, 20:54
JanneBlomgren JanneBlomgren ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Sipoo
Viestit: 995
Perusasetus

Mudrodiin Tuukka laittoi automaatin ja unimogin jakiksen väliin NP208:sen planeettapyörästön jolla saa tiuhennettua välitystä 2,61.
Tai sitten suora välitys kun haluaa.

Itselläkin Hiluxissa on NP208 tyhjennetty muusta paitsi tuosta planeetasta.

Nykyään noita saa valmiinakin:

http://www.northwestfab.com/blackbox.html

Tuossa kylläkin käytetään NP241 planeettaa mutta idea on sama.

_________________________________

Suomen ainoa ja paras fullsize Hi-lux!

Kyllä jenkki on jees!

"Idioottivarmalla" aliarvioidaan idiootteja
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 30.11.2006, 22:49
psychobilly:n Avatar
psychobilly psychobilly ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.06.05
Sijainti: LENINGRAD, Finland.
Viestit: 1.504
Perusasetus

kiitoksia kaikille vinkeistä 8)
ja toi planeetta juttu tosta np208 olikin tosi hieno juttu!!!
eipä oo tullu mieleen/vastaan ennen.

mul on nyte sit toi rockwell tuolla caroliinassa hollilla ja siinä oli välitys 2:05

tossa vielä kuva ohessa





kaasupohjassa kiertelemättä niin että kuljettajasta tulee matkustaja
ei se kaadu vähän kallistelee vaan

---4x4 Team NoRtH----


Edited by - psychobilly on 30/11/2006 22:50:46
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 30.11.2006, 22:51
psychobilly:n Avatar
psychobilly psychobilly ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.06.05
Sijainti: LENINGRAD, Finland.
Viestit: 1.504
Perusasetus

aika miehekkäät rattaat ei varmaan ensimmäiseks morjesta?

kaasupohjassa kiertelemättä niin että kuljettajasta tulee matkustaja
ei se kaadu vähän kallistelee vaan

---4x4 Team NoRtH----
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 01.12.2006, 12:32
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Joensuussa on tehneet kaksikin Wagoneeriä missä on kaksi Jeepin 3-lovista manuaalia peräkkäin.
Ei ole tarvinnut enää savustaa kytkintä maastoajossa isommillakaan pyörillä

Edited by - Racingrabbit on 30/11/2006 09:11:33
Kuka on tehny??? Mä voisin jutustella meinaan ja kysellä hiukka vinkkejä. Eli onks e-mail tai puhelin yhteyttä noille jampoille???






<center>---------------------------------------

Land-Wagoneer rojekti

www.formula-offroad.fi


</center>

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Antakaas neuvoja kuinka pärjään offareitten mukana VonLeka Tekniikka & Jutustelu 12 05.10.2007 18:27
Antakaas vinkkiä kuvan laittamiseen! Mhilux Chit-Chat 1 11.11.2005 13:11
Ukkonen kuuluu tähänkin kesään! Laskos This And That 13 07.07.2005 14:06
Ajatuksia ilmapalkeista ? Mutamies Tekniikka & Jutustelu 20 25.02.2005 23:48
olisiko ajatuksia ryobi Tekniikka & Jutustelu 20 20.12.2004 15:55


Sivu luotu: 14:04 (GMT +2).