Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.08.2006, 11:12
samid samid ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.07.05
Sijainti: Vaasa, Finland.
Viestit: 1.453
Perusasetus

HJ:n lukot pitäisi huoltaa mutta kuinka???


Minulla on ilmeisesti jotain häikkää noissa takapään lukoissa kun tuntuu että ne tökkii ajon aikana kun ajelee kaupungilla, eli kuinka ne pitäisi huoltaa tai mikä siellä mahtaa olla vikana lukkoja itse epäilen. Tökkii ainoastaan mutkissa ja kääntyessä, mutta ei koko ajan vaan silloin tällöin. Ja ilmeisestihän nuo on kitkalukot, jotka tuossa on.

__________________
LADA Niva 1989 (In Memoriam)
Mitsubishi Pajero 1991(In Memoriam)
Toyota HJ60 1983 (In Memoriam)
Lada Niva 1978 (In Memoriam)
Suzuki SJ410 1984 (In Memoriam)
Toyota Hilux 1989
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.08.2006, 11:20
Rälläri:n Avatar
Rälläri Rälläri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.05
Sijainti: Lappeenranta ,Finland.
Viestit: 621
Perusasetus

onko siellä öljyä murikassa,(takapään lukoissa)siis ei ovien lukoissa

Läpi vaikka harmaan kiven.
Sisulla puristaa vaikka kivestä vettä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.08.2006, 11:29
samid samid ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.07.05
Sijainti: Vaasa, Finland.
Viestit: 1.453
Perusasetus

Vaikuttaako perämurikassa oleva öljy lukkoihin vai onko lukot niissä murikoissa jotka on siinä renkaan "sisällä". Minulla nimittäin vuotaa perä hieman ja saattaa ehkä olla hieman öljyvajausta mutta ei paljoa(tiiviste menee vaihtoon huomenna).

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.08.2006, 11:34
Cental73 Cental73 ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 12.05.04
Sijainti: Jokela, Tuusula
Viestit: 1.886
Perusasetus

sikäli joo, että mikäli ei ole kitkalukoille sopivaa ölppää, ei varmasti pidä. Ja jos luistateltu jo pidempään näin saattaa olla edessä kitkapintojen remppa. Näin ainakin tiedonmurusista itselleni uskotellut. Ne kitjajutut on sen perämötikän sisällä, eli juuri siellä minne sitä öljyä lirutetaan. Mutta ensialkuun vaihda tosiaan kitkaperälle tarkoitettu perä öljy. Voipi toeta jo sillä.

"ei ollu mikään amerikan temppu"

SLCK #73
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.08.2006, 11:35
Cental73 Cental73 ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 12.05.04
Sijainti: Jokela, Tuusula
Viestit: 1.886
Perusasetus

tai etkai vaan tarkoita niitä kahvoista nykäistävia 100% lukkoja kuten hj61:ssä? jos niin ota heti pois päältä. Niitä ei saa käyttää asfaltilla, eikä muutenkaan kuin maastossa.

"ei ollu mikään amerikan temppu"

SLCK #73
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.08.2006, 11:37
samid samid ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.07.05
Sijainti: Vaasa, Finland.
Viestit: 1.453
Perusasetus

Jees pitänee kokeilla noita öljyjä vaihtaa samalla ku tiiviste menee vaihtoon, tiedä edes mitä öljyä edelline omistaja on sinne laittanut mustaa se ainakin on.

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.08.2006, 11:43
Cental73 Cental73 ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 12.05.04
Sijainti: Jokela, Tuusula
Viestit: 1.886
Perusasetus

just mustaa sen ei pitäis olla. Kuulostaa vanhalta moottori öljyltä? tai "palaneelta"

"ei ollu mikään amerikan temppu"

SLCK #73
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.08.2006, 12:08
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

ja jos lukko perään laittaa "normi" perä öljyä, niin lukko on pitävämpi, kunnes kuluu.

siinä kitkaperä öljyssä on luistoa lisääviä? eväitä...


Ja ettei taas menis napalukot ja tasauspyörästönlukot sekaisin...

Offroadkainuu

www.hanakkatalo.fi
Lisäsimme verkkokauppaamme paljon uusia tuotteita, Tutustu.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.08.2006, 12:29
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

kitka öljy usein muuttuu mustaksi käytössä ei se välttämättä ole palanutta vaan kitka pinnoista irtoaa öljyyn metallia.
älä vaan missään nimessä laita tavallista peräöljyä kitkaperään jos et halua siitä kitkatonta perää
t:nyybi patukuski

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.08.2006, 12:58
samid samid ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.07.05
Sijainti: Vaasa, Finland.
Viestit: 1.453
Perusasetus

en ole kyllä autosta mitään kahvaa löytänyt jolla saisi lukot päälle joten ei kai siinä niitä sitten ole . Mikä muuten on se reikä joka on vaihdekepin oikealla puolella ihan kun siinä kuuluisi olla jotain mutta kun ei ole

Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.08.2006, 13:00
samid samid ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.07.05
Sijainti: Vaasa, Finland.
Viestit: 1.453
Perusasetus

siis vasemmalla se reikä

Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 15.08.2006, 13:01
Gemari Gemari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 455
Perusasetus

Ulosoton käyttis.

Ari W.

In MUD we trust.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 15.08.2006, 13:03
samisami2:n Avatar
samisami2 samisami2 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.12.04
Sijainti: Vilppula, Finland.
Viestit: 3.891
Perusasetus

Lainaus:
quote:
en ole kyllä autosta mitään kahvaa löytänyt jolla saisi lukot päälle
Lukkojen kahvat pitäis olla käsijarrukahvan takana jos siis on.

<center><h1>
Itäautosafari II 9-10.9</h1></center>
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 15.08.2006, 13:10
samid samid ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.07.05
Sijainti: Vaasa, Finland.
Viestit: 1.453
Perusasetus

Tuota ulosottoa epäilinkin, mutta tulipahan varmuus ja kahvaa ei käsijarrun takana ole eli nuo on sitte kitkalukot mitkä minulta löytyy

Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 15.08.2006, 13:26
Gemari Gemari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 455
Perusasetus

Ja kitkalukko on tasauspyörästössä,ne pyörän navassa olevat mollukat ei varsinaisesti sisällä kitkaa lukon muodossa. Aattelin vaan ku jotain olin lukevinani ylempää,jottei tule väärinkäsitystä.

Ari W.

In MUD we trust.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 15.08.2006, 13:29
samid samid ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.07.05
Sijainti: Vaasa, Finland.
Viestit: 1.453
Perusasetus

lisää tyhmiä kysymyksiä, mitä nuo mollukat sisältää

Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 15.08.2006, 13:58
TOHJ61 TOHJ61 ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 30.03.05
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.031
Perusasetus

Lainaus:
quote:
lisää tyhmiä kysymyksiä, mitä nuo mollukat sisältää

"Mollukoista" tunnistaa ns. kevennetyn akselin (yleensä kitkaperä).
Kitkan kunnon voi helposti testata, ajamalla asfaltilla ympyrää, jos
"nyppii" on kunnossa.
Jos se tekee sitä normaali ajossa, niin saattais olla hitsilukko?

Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 15.08.2006, 14:02
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

takana mollukat sisältää pyörän laakerit
t:nyybi patukuski

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kuka huoltaa suuttimia lahden seudulla? Palex Tekniikka & Jutustelu 9 06.05.2008 20:35
En tiedä kuinka moni seurasi, mutta hyvä pätkä on! Joakim1 Linkit 2 27.02.2007 23:56
Vääntöä on, mutta kuinka paljon?? Yleiset 0 21.08.2002 22:04
Työttömät pitäisi erotella Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 18.12.2001 17:16
Doping pitäisi sallia! Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 18.12.2001 17:04


Sivu luotu: 14:04 (GMT +2).