![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Risukeulaan CoiloveritOnko kukaan rakennellut risukeulaan coilovereita maastokäyttöön? Joissakin katuvehkeissä näyttäs niitä olevan, Mitenköhän pelaa? Ja mitä mieltä laki mahtaa olla? Mietin vain tuota jousitusta että niillä sais tarpeellisen korotuksen mahdollisesti aikaseksi ja olis myös ulos joustoa? Vai onko tämä ihan älytöntä...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tässä on jokin kuva, näyttäs vähän kesken eräiseltä...
Ja tuolta suuresta maailmasta. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Pikasella googletuksella noita näkyi olevan paljonkin maailmalla... Ongelmana taitaa ola vaan se että, tukivarsien liikkuminen on rajallista niin joutus tehdän nekin uusiksi...Muuten rengas kaatuu alle. Saattaa olla ett muutosten jälkeen voi leiman saaminen olla vaikeaa.
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos täällä joku niitä on toteuttanut niin kuvatkin on tervetulleita. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ja muualla maailmassa saa toteuttaa kaikkea muutakin jännää,
Törmäsin risukeulaan joka oli tehty jäykäksipaketiksi joka oli sitten jousitettu kierrejousin ja iskarein. Niinku NS. jäykkä akseli... |
#6
|
||||
|
||||
![]()
No onhan noita SAS- muutoksia (solid axle swap), eli laitetaan risukeulan tilalle jäykkä akseli. Se vain ei toimi täällä byroslaviassa
![]() Coil-overit voi laittaa niin kauan, kunnes tulee ikäraja vastaan. Eli muistaakseni 1998 alusta (vai olikohan joku kuukausi vuonna '98) käyttöönotetussa/ sen jälkeen tyyppihyväksytyssä autossa tarvitsee TÜV- hyväksynnän tai e- hyväksynnän jousiin. Sitä vanhemmissa ei. Eli uudenmpaankin voi laittaa, jos löytyy ko. automalliin hyväksytty coil-overpaketti. Joskus mietin vastaavaa asiaa, kun ajattelin että olisi vaihtanut jäykkäakseliseen Grand Cherokeehen vietereiden tilalle coil-overit joka nurkalle. Muuten hyvä, mutta auto on 1998 vuosimallia joten homma kaatui siihen, koska "automalliin tarkoitettuja, e- tai TÜV- hyväksyttyjä" coil-overeita jousineen ei ole. '97 tai vanhempaan ei olisi ollut mitään ongelmaa, koska jouset eivät silloin vaadi hyväksyntää maastoautossa. Käsittääkseni risukeulaisessa vääntösauva + iskari tai kierrejousi + iskaripaketin muutos coil-overiin on jousimuutos, joka siis on ihan ok sopivanikäisessä autossa. Tukivarret saa vaihtaa, jos on tehdastekoiset ja kyseiseen automalliin tarkoitetut.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 30.01.2015 16:16 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
No mulla on toi 88vm King Cap. Ainakin lain puitteissa saattas onnistuakkin...
Tuntus vaan jotenkin paremmalta ratkaisulta tuo jousitus muutos, ton mallin keulassa... Mutta tää kyllä vaatii jonkin verran suunnittelua ja osien metsästystä... Hyvä olisi jos löytyisi joku joka olisi tehnyt tämmössen muutoksen. Mutta joo jenkkilässä järestään king capitkin jäykkä akselisia, ei täällä sarvikuonomaassa. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Myydään tietysti myös säädettäviä coil-overeita tilalle. Vääntösauvan tilallekko meinasit? |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joo vääntösauvojen tilalle meinasin.. Pitääkin tutkailla noita uudempia kinkkukaappeja, jos uudemman osilla pystyisi rakentamaan tuon. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Ei kai siinä muuta kuin puuhaa iskarin kiinnityksen ylemmäks että sopii joku tommonen tolppa väliin. Jos vaan ylätukivarren välissä on tilaa tarpeeks.
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pitääkin alkaa mittomaan ja ettimään järkevät tolppia. Jos vaikka innostuis jossain vaiheessa muuttamaan. Mutta kiitos vaan matti. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Mitään en ajoneuvotekniikasta enkä mistään muustakaan ymmärrä, mutta mun mielestä toi on mahdoton yhtälö, risukeulassa ei voi olla mainittavaa ulosjoustoa, varsinkin jos on korotettu, eikä yhdessäkään tuntemassani mallissa vetarien nivelet montaa astetta siedä lisää kulmaa, riks raks ja poks...
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja joo ei tota paljoa korota, ja eikä ne vetaritkaan paljoa kulmaa anna kasvattaa.. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ja Datsuniinkin jotain Long Travel -palikoilla: Edit: tarkkasilmäisemät huomaa että etuvetarit uupuu molemmista ![]() Viimeksi muokannut -MaTTi- : 30.01.2015 21:38 |
#15
|
||||
|
||||
![]()
hyvältä näyttää...
![]() vetarit puuttuu joo... noo pikku juttu ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Noita hyvin joustavia ja -toimivia risukeuloja voi taas seurata livelähetyksestä ensi viikonlopun King of the Hammers- tapahtumassa ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#19
|
||||
|
||||
![]()
... saattaakin nähdä vetarit.
![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]() |
#21
|
||||
|
||||
![]()
Sellainen, joka toimii normaalia laajemmalla käyttökulmalla
![]() Onhan noita laajakulmaniveliä vetareissa vakiona esim. nelivetotraktoreissa ja -vetomestareissa ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#22
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ajattelinkin että eipä taida olla maasturiin ihan hylly tavaraa... |
#23
|
||||
|
||||
![]()
Uudelta mantereelta kyllä löytyy, ja joihinkin vekottimiin Euroopastakin. Mutta siis siinä mielessä erikoistavaraa, että ovat käytännössä kunnon valmistajien cromo- vetareita, ja hinta sen mukainen. Esim. RCV lupaa vetareilleen muistaakseni ~45° kääntökulman, kun tavalliset vetarit antautuu viimeistään jossain 30° kääntökulman tietämillä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#24
|
||||
|
||||
![]()
45 on kyllä jo aika paljon..
No kyllähän toi hinta pomppaa aina missä hyvänsä tuotteessa kun haluaa jotain parempaa.. Mutta tosi on se että kyllä tossa risukeulassa vetarin kulmat on helposti se heikko kohta. |
#25
|
||||
|
||||
![]()
Kato joo, ei kännykän pikkuruudulta näkyny, mut tsuumaamalla joo, kyl siel vetarin kumiaki näkyy.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan coiloverit | tepa78 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 11.12.2014 16:32 |
Kotitekoiset Coiloverit?? | Jare | Tekniikka & Jutustelu | 37 | 25.01.2014 13:39 |
Myyty Gaz Coiloverit | RikuH | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 23.12.2013 14:18 |
Ostetaan Coiloverit | jansa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 02.09.2012 15:26 |
M:Hilux etuhiekkapelti LN65/Risukeulaan | Kovakalu69 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 16.07.2006 16:32 |