Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.08.2013, 05:21
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

sähkö vinssistä hydraulinen?


Onko kukaan kokeillut värkätä moista? Onnistusko laittaa sähkömoottorin tilalle joku korkea kierroksinen hydrauli moottori?

__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.08.2013, 10:22
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Saa hytikkamoottori pyöriä aika haipakkaa että nopeus olis ees jotenkin tolkullinen. Esimerkkinä Come-Upin vinssit, on nimittäin reilusti eroa vaihteiston välityksessä;

Hydraulinen HV-12:

Gear train : 2 stage planetary gears
Gear ratio : 19.4:1

Sähköinen DV-12:

Gear train : 3 stage planetary
Gear ratio : 261: 1
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96

Viimeksi muokannut HeikkiH : 23.08.2013 10:30
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.08.2013, 10:45
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.323
Perusasetus

Toyotan mekaanisia vinssejä on muutettu suomessa hydrauliseksi, ja muistaakseni sähköseksikin?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.08.2013, 11:03
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.423
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Toyotan mekaanisia vinssejä on muutettu suomessa hydrauliseksi, ja muistaakseni sähköseksikin?
Me mietittii tota vaihtoehtoa hilux-projektissa.
Se tyssäs siihen, ettei saanu järkevää kokoonpanoa, millä olis vielä nopeuttakin...
Tuottoa saa ainaki pumpussa olla riittävästi. Matopyörä kun haukkaa voimaa erilailla kun planeettavaihteisto, niin ei ihan pienellä moottorilla saatu toivottua lopputulosta.

Jos on pakko saada hydraulivinssi, niin ei välttämättä kannata alkaa rakentaa...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.08.2013, 17:41
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Saa hytikkamoottori pyöriä aika haipakkaa että nopeus olis ees jotenkin tolkullinen. Esimerkkinä Come-Upin vinssit, on nimittäin reilusti eroa vaihteiston välityksessä;

Hydraulinen HV-12:

Gear train : 2 stage planetary gears
Gear ratio : 19.4:1

Sähköinen DV-12:

Gear train : 3 stage planetary
Gear ratio : 261: 1
Eli hytikkamoottori sais kiertää 13.4 kertaa enemmin tossa sähkövinssin rungossa että päästäisiin samoihin kelausnopeuksiin alkuperäisen hydr. vinssin kanssa?
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.08.2013, 17:54
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Hiukkasen ohi, mutta eikös mekaanisesta saa ketjuvälityksen kera ihan ok hydevinssaimen, niissähän lienee matovälitys n. 1:40 ?
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.08.2013, 18:42
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

toyotan mekaaninen kiskoo hyvin ja aika rivakasti hydraulisena, eikä tartte mitään ketjuvetoa kun on oikeanlaiset palikat. tallikaverilla on tällainen ja aika monesti nähnyt että toimii loistavasti....
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.08.2013, 18:46
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Töröttääkö siinä moottori kytkimen väityksellä suoraan akselinysän päässä?
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.08.2013, 19:02
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

mulla oli patrollissa tällei
http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=103923
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.08.2013, 20:53
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Eli hytikkamoottori sais kiertää 13.4 kertaa enemmin tossa sähkövinssin rungossa että päästäisiin samoihin kelausnopeuksiin alkuperäisen hydr. vinssin kanssa?
Ei vaan meinasin notta hytikan pitäis pyöriä about 4500 k/min että nopeus olis sama verrattuna alkuperäiseen sähköiseen. Tarvii jo kymmenien litrojen tuoton pumpulta. Tehohydron sivulla on näppärä laskuri mm. moottorin mitoitukseen.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 23.08.2013, 21:57
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Toytan alkuperäinen vinssi hydrauliseksi:


Siis tuo toyotan matopyörällä olevan vinssin hyötysyhde on tuon välityksen osalta "ylivoimaisen" huono; mutta kun tuo matopyörä on ainoa välitys, ja samalla lukitus, niin ei tuo hyötysuhde olekkaan niin ylivoimaisen huono?

Ja olikohan 90 luvun alussa, kun jossain hinurissa oli tojotan mekaaninen vinssi lavavinssinä, ja nimenomaan hydraulimoottorin perässä?

Ja jos haluaa käyttää vinssiä silloin, kun moottori on sammuksissa, niin esim. telinnostajan pumpusta saa pikkusen liikettä aikaiseksi...
Ja tietysti voi käyttää apuna, kun tuntuu että nokkapumpulla ei saa tarpeeksi tuottoa/vetonopeutta....

ps. mistä lisätään o-kirjain otsikkoon?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 23.08.2013, 22:36
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
ps. mistä lisätään o-kirjain otsikkoon?
edit -> lisävalinnat

Mites tuo 'Yotan vinssi vaihteiston tukilevyllä varustettuna, paljonko sillä kärsii nyhtää ennen ku paikat repeää?
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 23.08.2013, 23:08
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

OK!


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
edit -> lisävalinnat

Mites tuo 'Yotan vinssi vaihteiston tukilevyllä varustettuna, paljonko sillä kärsii nyhtää ennen ku paikat repeää?
Tuosta tukilevystä, ja sen kestävyydestä ei ole mitään kokemusta

Kun alon vetämään tuolla nimimekkini bj:n vinssillä, niin siinä oli joku "vitsi-" vaijeri noin 10m, ja joku perämoottorin sokka muoviteipillä kiinnitettynä...

No, tuosta varaosa autosta otin vinssin, kun siinä oli sokka mallia "puikko esab"

Sitten noin 3 vedon jälkeen ostin romutetusta torninosturista 50mk vaijeria n.50 metriä könttänä, siis koko rummun tyhjäksi. ja sitä piti kantaa TE-71 corollan takaluusteriin 2 kieppinä, molemmat painoi yli 50kg
Ja sitten nuo toyotan välityksen puolen korvat pettivät 2 kertaa; molemmilla kerroilla joku risu/oksa työnti ulosoton päälle....
Ja kun asuin silloin Oulun keskustassa (rotuaarille ei tarvinut maksaa...) niin vinssissä ei ollut vapautusvivua, sillä halusin että vaijeri pysyy poissa lyhtypylväistä tms.

Mutta kun on n. 4kg taittopyörä, ja orkkis "nato?"koukku takana, mistä isoilla liinoilla isoihin puihin, niin yhtään kertaa vinssaus ei ole jäänyt kesken voimanpuutteen takia!

Toki "nuo pullistelut" tuli tehtyä n. 10 sitten...
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 24.08.2013, 08:09
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

Tällaista ounastelinkin välitysten suhteen. Onko kokemuksia hyd moottori/pumppu parista tilavuuksien suhteen jos Toyotan mekaaniseen sovitetaan suoraan ja pumppu koneen nokkaan?
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 24.08.2013, 09:18
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
Tästä kun saisi punpun ja moottorin speksit niin voisi talvella rakennella lavan alle keskivinssin....

E: Niin pumppu oli välijortaanilla PTO:n piässä?
http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=73899
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.

Viimeksi muokannut Samsonite : 24.08.2013 09:22
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 24.08.2013, 09:33
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.423
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
toyotan mekaaninen kiskoo hyvin ja aika rivakasti hydraulisena, eikä tartte mitään ketjuvetoa kun on oikeanlaiset palikat. tallikaverilla on tällainen ja aika monesti nähnyt että toimii loistavasti....
Tästä olisi mielenkiintosta nähdä elävää kuvaa?
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 24.08.2013, 09:51
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Yks hurja on ainakin tehnyt tojon läpivetävästä vinssista kaks nopeuksisen. Molempiin akseli tumppeihin hydemoottorit, eri kokoiset ja ohjaukset painerajoilla...
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 24.08.2013, 10:42
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.132
Perusasetus

Hydrauli M8274 kaupan:
http://www.blocket.se/ostergotland/P...5.htm?ca=2&w=3
__________________
www.classicjeepparts.com
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään M.Hydraulinen vinssi Taihatsu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 28.07.2013 21:23
Myyty Hydraulinen nosturi JERKKU O/M/V Muut 0 04.02.2010 18:41
Myydään AURA s-hydraulinen 260z O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 03.11.2009 22:29
M: Hydraulinen nosturi JERKKU O/M/V Muut 0 07.12.2007 23:45
M; hydraulinen vinssi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 24.05.2006 12:32


Sivu luotu: 08:27 (GMT +2).