![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Parempaan suuntaan(ko?)http://www.mintc.fi/oliver/upl168-Ju...%2029_2006.pdf Toivottavasti tämä ei oo vielä ollut täällä... Tuolta kun jaksaa lueskella niin löytää ihan mukavaakin informaatiota ![]() -Etuveto ei ole vaihtoehto-
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Onhan tuosta jotain keskustelua täällä ollut. Odotukset on tietenkin korkealla, mutta jännityksellä odotetaan miten soveltaminen käytännössä lopulta toteutetaan. Liitteen 3 mukaan ainakin muutosprosenttitaulukko näyttää harrastelijan osalta paljon aikaisempaa paremmalta:
" Liite 3: Autojen (M1 ja N1-luokka) prosenttitaulukot 1. Kori varusteineen 32 % - Korikehikko1 22 % - Katto 2 % - Takalokasuojat 1 %/kpl - Etukansi 1 % - Takakansi 1 % - Etulokasuojat2 1 %/kpl - Ovet3 4 % - Puskurit 0,5 %/kpl - Etusäleikkö 1 % 2. Runko/pohjalevy4 24 % 3. Moottori apulaitteineen 26 % - Moottori 14 % - Vaihteisto ja kardaani 8 % - Jäähdyttäjä 2 % - Polttoainesäiliö 2 % 4. Akselistot lukuun ottamatta jarruja 8 % - Etuakselisto 4 % - Taka-akselisto 4 % 5. Sisustus 6 % - Istuimet5 2 % - Kojelauta 2 % - Lämmityslaite6 2 % 6. Valaisimet 4 % - Etuvalaisimet 2 % - Takavalaisimet 2 % Yhteensä 100 % 1 Jos N1-luokan ajoneuvossa on korikehikosta erillinen lava, kontti tai muu tavaroiden kuljetukseen tarkoitettu tila, sitä ei lueta mukaan korikehikon osuuteen eikä muuhun taulukossa jyvitettyyn osakokonaisuuteen. 2 Jos ajoneuvossa ei ole erillisiä etulokasuojia, niiden osuus lisätään korikehikon osuuteen siten, että korikehikon osuus on 24 %. 3 Neliovisessa 1 %/kpl, kaksiovisessa 2 %/kpl. 4 Itsekantavan korikehikon osuus on yhteensä 46 %, varusteineen 56 %. 5 Kaksipaikkaisessa 1 %/kpl, muissa etuistuimet 0,5 %/kpl ja takaistuin 1 %. 6 Jos ajoneuvossa ei ole alun perin ollut lämmityslaitetta, sen osuus lisätään korikehikon osuuteen siten, että korikehikon osuus on yhteensä 24 %. " Noiden prosenttisäännösten osalta kannattaa varmaan etukäteen selvittää niiden soveltamisen aloittamisajankohta. Koska N-luokan ajoneuvoja koskevaa prosenttitaulukkoa ei ole aikaisemmin julkaistu, niin saattaa olla, että nyt julkistettua prosenttiosuustaulukkoa voitaisiin alkaa heti soveltamaan. Toisaalta M-luokan prosenttisäännökset on aikaisemmin julkaistu, eivätkä nämä uudet välttämättä vielä päde, koska liitteessä ei ole esitetty mitään voimaantulosta. Vanhat prosenttisäännökset (jotka tarkoitettu vain M-luokan ajoneuvoille, mutta sovellettu myös N-luokkaan, koska ajoneuvoluokan erillistä prosenttiosuustaulukkoa ei ole ollut toistaiseksi julkaistu) löytyvät täältä: http://www.ake.fi/pdf/prosenttipaatos.pdf ############################## -- Project *Bj-Greenpeace* going strong -- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
MYYTY Suzukin 1,3 I kone meni oulun suuntaan | ttapio | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 30.12.2006 21:44 |
Onks kukaan menossa Turun suuntaan etelästä | pee | Chit-Chat | 3 | 01.12.2006 05:01 |
Tähänkö suuntaan rakennetaan ??? | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 28.07.2004 21:35 |