Todella jännittävää on maastoauton omistaminen..Tapahtuipa kerran:LJ raahattiin kaverin(lämpimään)talliin etuakselin öljystefan vaihtoa varten.Työn valmiiksi, autoista jotakin enemmän tietävän ystävänsä avustuksella valmiiksi saatuaan,ajeli tyytyväinen omistaja kärrynsä kotipihaan.Auto seisoi pihalla yön yli ja seuraavana päivänä omistaja auton startattuaan kykeni sillä etenemään mahtavat 2sataa metriä,kunnes laite pysähtyi naapurin sedän pihan eteen kaikkien iloksi.Käymäänhän se ei tietenkään lähtenyt ja syyksi todettiin dieselin saannin puute moottorissa!Naftasuodatinta auki ja sieltähän kädelle putosi aivan selvää jäätä..No,auto hinailtiin kaverin Paheerolla uudestaan lämpimään talliin jos alettiin viipymättä lämmitys/käynnistys operaatio.Noin tunnin lämmittelyn,30minuutin starttailun,akkujen latailun ja jumalaisen savunkehityksen jälkeen rakkine suostui käynnistymään.Omistaja asiasta ilostuneena ajeli kolmenkymmenen kilometrin lämmityslenkin ja täytti samalla reissulla tankin.Kaikki hyvin?Ei vitussa..Tänään omistaja,allekirjoittanut siis,huomasi paisuntasäiliön nestepinnan olevan poikkeuksellisen korkealla ja avasi korkin huomatakseen,että säiliön neste sisälsi sallittujen aineiden lisäksi ÖLJYÄ!Kansiremppaako taas tiedossa??Edellisen kerran sitä harrastettiin viime keväänä,ei jumalauta taas..Asiassa ihmetyttää se,että koneen lämmöt eivät ole kertaakaan nousseet yli puolen välin mittariasteikolla,paisuntasäiliö ei pulputa,auto ei savuta,eikä moottoriöljyn seassa näytä olevan glykoolia.Mistähän kyseinen voiteluaine olisi paisariin päässyt??Säiliö tyhjennettiin,pestiin,eikä sinne sen jälkeen ole uudestaan(vielä)öljyä ilmestynyt.Kaikki vinkit/kokemukset otetaan kiitollisena vastaan!
Alakuloisesta perseestä ei tule iloista pierua!