Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.02.2006, 14:30
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

dicoilua


Onkos tietoa diesel discojen perässä olevista automaattilaatikoista? Miten kestää?

Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.02.2006, 18:41
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

ZF 4HP22, vanhemmat (300Tdi) hydraulisella ohjauksella, uudemmat (Td5) sähköisesti ohjattuja.

Tiedän useita 350' km ajettuja. Pari 200' - 300' km välillä on jouduttu korjaamaan.


T, Antti
antti@offroadpaja.fi
http://www.offroadpaja.fi/
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.02.2006, 20:32
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Katso myös:

http://www.petrisimolin.com/ThePalst...TOPIC_ID=23340

T, Antti
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.02.2006, 09:58
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Mulla on toi zf:n loota kahdessa rangessa, toimii tiellä ja maastossa, autoilla ajettu 350 (-88) ja 250tkm (-90).
Tuossa uudemmassa on tuplajäähdytys laatikon öljyille, syylärin päässä (toisessa päässä moottoriöljylle) ja sitten vielä pitkä siili varsinaisen syylärin esdessä. Vanhemmassa nyt pääosin maastokäytössä olevassa kikottimessa on vaan tuo siili, tuntuu riittävän kohtuulliseen luistatuksenkin (vanhoilla sikapitkillä 1:5.99 välityksillä...

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.02.2006, 16:10
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Lainaus:
quote:Tuossa uudemmassa on tuplajäähdytys laatikon öljyille
Toimii oikeastaan niin, että öljy lämmitetään aina syylärin kuumassa päässä ennen lauhdutinta. Ilmeisesti tällä estetään öljyn liika jäähtyminen.

T, Antti
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.02.2006, 16:25
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.475
Perusasetus

Lainaus:
quote:Toimii oikeastaan niin, että öljy lämmitetään aina syylärin kuumassa päässä ennen lauhdutinta. Ilmeisesti tällä estetään öljyn liika jäähtyminen.
Kyllähän automaatiöljy voi olla paljon jäähdytysnestettä kuumempaa, joten tuo hyödyntää mootoorin jäähdytintä myös vaihteiston jäähdyttämiseen. Ja kuumalla puolella tuo nimenomaan pitääkin olla - silloin jäähdyttimellä olevan veden lämmönvaihto on tehokkaampi kun lämpötilaero on isompi... Näin "maalaisjärjellä" ajateltuna siis, en ole kysynyt auton suunnitelijoilta miksi se alunperin on tehty.

/* Life Begins at 35" */
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.02.2006, 16:47
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Muistaisin, en siis ole ihan varma, että automaattiölj laatikossa ei saisi olla yli 865 asteista.

Tietääkö joku paremmin sallitun maksimilämpötilan?

T, Antti

T, Antti
antti@offroadpaja.fi
http://www.offroadpaja.fi/
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.02.2006, 17:11
vilusilma vilusilma ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 19.07.04
Sijainti: riihimäki, Finland.
Viestit: 213
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Muistaisin, en siis ole ihan varma, että automaattiölj laatikossa ei saisi olla yli 865 asteista.

Tietääkö joku paremmin sallitun maksimilämpötilan?

T, Antti

T, Antti
antti@offroadpaja.fi
http://www.offroadpaja.fi/
aika kuumana saa käydä.. Tais jäähä pilkku välistä pois

Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.02.2006, 17:38
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.475
Perusasetus

On tainnu mennä mulla celsiukset ja fahrenheitit sekasin kun muistelin että 200 astetta olis ollu ~max mitä saa olla. Esim. tuolla -> http://www.uhaul.com/hitches/transmission-cooler.html kerrotaan että tuo 200 F eli 93 C olis maksimi.

/* Life Begins at 35" */
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.02.2006, 17:54
sakarisnorkkeli sakarisnorkkeli ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.06.05
Sijainti: vantaa, Finland.
Viestit: 8
Perusasetus

Kattelin tos tojotan korjaamo käsikirjasta et sytyttää varotus valon 150 c ja sammuu sit ku öljy on alle 120 c.

Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.02.2006, 17:56
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Lainaus:
quote:Tais jäähä pilkku välistä pois
Siinä piti lukea 85 astetta ... nakkisormet yrittää kirjoittaa liian nopsaan ...

T, Antti

T, Antti
antti@offroadpaja.fi
http://www.offroadpaja.fi/
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.02.2006, 17:56
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Lainaus:
quote:Tais jäähä pilkku välistä pois
Siinä piti lukea 85 astetta ... nakkisormet yrittää kirjoittaa liian nopsaan ...

T, Antti


Edited by - Ahosensetä on 02/02/2006 17:57:03
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 22:37 (GMT +2).