Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   dicoilua (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=18206)

01.02.2006 14:30

dicoilua
 
Onkos tietoa diesel discojen perässä olevista automaattilaatikoista? Miten kestää?

Note! This message was posted anonymously!

Ahosensetä 01.02.2006 18:41

ZF 4HP22, vanhemmat (300Tdi) hydraulisella ohjauksella, uudemmat (Td5) sähköisesti ohjattuja.

Tiedän useita 350' km ajettuja. Pari 200' - 300' km välillä on jouduttu korjaamaan.


T, Antti
antti@offroadpaja.fi
http://www.offroadpaja.fi/

Ahosensetä 01.02.2006 20:32

Katso myös:

http://www.petrisimolin.com/ThePalst...TOPIC_ID=23340

T, Antti

Paavo 02.02.2006 09:58

Mulla on toi zf:n loota kahdessa rangessa, toimii tiellä ja maastossa, autoilla ajettu 350 (-88) ja 250tkm (-90).
Tuossa uudemmassa on tuplajäähdytys laatikon öljyille, syylärin päässä (toisessa päässä moottoriöljylle) ja sitten vielä pitkä siili varsinaisen syylärin esdessä. Vanhemmassa nyt pääosin maastokäytössä olevassa kikottimessa on vaan tuo siili, tuntuu riittävän kohtuulliseen luistatuksenkin (vanhoilla sikapitkillä 1:5.99 välityksillä... :)

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."

Ahosensetä 02.02.2006 16:10

Lainaus:

quote:Tuossa uudemmassa on tuplajäähdytys laatikon öljyille
Toimii oikeastaan niin, että öljy lämmitetään aina syylärin kuumassa päässä ennen lauhdutinta. Ilmeisesti tällä estetään öljyn liika jäähtyminen.

T, Antti

offroadjouni 02.02.2006 16:25

Lainaus:

quote:Toimii oikeastaan niin, että öljy lämmitetään aina syylärin kuumassa päässä ennen lauhdutinta. Ilmeisesti tällä estetään öljyn liika jäähtyminen.
Kyllähän automaatiöljy voi olla paljon jäähdytysnestettä kuumempaa, joten tuo hyödyntää mootoorin jäähdytintä myös vaihteiston jäähdyttämiseen. Ja kuumalla puolella tuo nimenomaan pitääkin olla - silloin jäähdyttimellä olevan veden lämmönvaihto on tehokkaampi kun lämpötilaero on isompi... Näin "maalaisjärjellä" ajateltuna siis, en ole kysynyt auton suunnitelijoilta miksi se alunperin on tehty.

/* Life Begins at 35" */

Ahosensetä 02.02.2006 16:47

Muistaisin, en siis ole ihan varma, että automaattiölj laatikossa ei saisi olla yli 865 asteista.

Tietääkö joku paremmin sallitun maksimilämpötilan?

T, Antti

T, Antti
antti@offroadpaja.fi
http://www.offroadpaja.fi/

vilusilma 02.02.2006 17:11

Lainaus:

quote:
Muistaisin, en siis ole ihan varma, että automaattiölj laatikossa ei saisi olla yli 865 asteista.

Tietääkö joku paremmin sallitun maksimilämpötilan?

T, Antti

T, Antti
antti@offroadpaja.fi
http://www.offroadpaja.fi/
aika kuumana saa käydä.. Tais jäähä pilkku välistä pois


offroadjouni 02.02.2006 17:38

On tainnu mennä mulla celsiukset ja fahrenheitit sekasin kun muistelin että 200 astetta olis ollu ~max mitä saa olla. Esim. tuolla -> http://www.uhaul.com/hitches/transmission-cooler.html kerrotaan että tuo 200 F eli 93 C olis maksimi.

/* Life Begins at 35" */

sakarisnorkkeli 02.02.2006 17:54

Kattelin tos tojotan korjaamo käsikirjasta et sytyttää varotus valon 150 c ja sammuu sit ku öljy on alle 120 c.


Ahosensetä 02.02.2006 17:56

Lainaus:

quote:Tais jäähä pilkku välistä pois
Siinä piti lukea 85 astetta ... nakkisormet yrittää kirjoittaa liian nopsaan ...

T, Antti

T, Antti
antti@offroadpaja.fi
http://www.offroadpaja.fi/

Ahosensetä 02.02.2006 17:56

Lainaus:

quote:Tais jäähä pilkku välistä pois
Siinä piti lukea 85 astetta ... nakkisormet yrittää kirjoittaa liian nopsaan ...

T, Antti


Edited by - Ahosensetä on 02/02/2006 17:57:03


Sivu luotu: 11:23 (GMT +2).