Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.01.2006, 21:41
SoSo SoSo ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.08.04
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.938
Perusasetus

Akselin tuenta LJ+pitkät tukivarret !


Eli kun lueskelin tuota jousitus topicia tuli mieleen
että jos korvais panhardin pitkillä vinottaisilla tukivarsilla
Siis akselissa on nyt LJ:iin tukivarret ja panhardit ja jättäis ne panhardit pois. Tolla sais ainakin nyt sen sivu siirtymän pois kokonaan.
Mitähän ongelmia tässä kompinaatiossa on???

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.01.2006, 21:52
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Pitäis jättää LJ:n tukivarsista toinen akselinpään kiinnityspultti pois, ettei jousitus mene "lukkoon"

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.01.2006, 21:56
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Lainaus:
quote: jos korvais panhardin pitkillä vinottaisilla tukivarsilla
Toimii nelilinkillä, mutta kuinkas noiden "radius arm"-tyyppisten pitkittäistukien kanssa käy? Eivätkös tukivarret ala kanittaa joustossa, elleivät vinottaiset tukivarret ala juuri pitkittäistukien kiinnitysten linjalta? Tämä taas ei onnistu edessä moottorin takia.


T, Antti
antti@offroadpaja.fi
http://www.offroadpaja.fi/
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.01.2006, 21:57
SoSo SoSo ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.08.04
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.938
Perusasetus

Sehän ei haittaa parantais vaan asiaa.
Joo tosiaan lukkoonhan se menee kun akseli ei kallistuis. Pitäis tehdä leimalle pultti "viritys" ja siitä saattaa tulla sanomista..
Eli hukkaan heitetty ajatus...

Oho myöshästyin....

Edited by - SoSo on 07/01/2006 21:58:37
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.01.2006, 21:58
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Lainaus:
quote:Tolla sais ainakin nyt sen sivu siirtymän pois kokonaan.
Wattin linkillä ei tule sivusiirtymää. On muuten tuotantoautoissakin: Range Rover P38A (95-02) ja Discovery S2 (99-04) taka-akselilla.


T, Antti
antti@offroadpaja.fi
http://www.offroadpaja.fi/
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.01.2006, 22:00
SoSo SoSo ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.08.04
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.938
Perusasetus

Joo mulla oli watin linkki takana kokeilu asteella mutta ei tullut oikein hyvä ja edessä ei ollut tilaa joten unohdin sen rakentelun.
On toi panhardin tekeminen kuitenkin suht simppeli homma ja pituuttakin niille sai ihan kivasti.

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.01.2006, 11:40
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Onko panhardia käytttäessä akselin muutaman sentin sivusiitymä oikeasti ongelma jossain kohti?
Siis ainakaan tässä meidän lajissa, jossa akselin isommat elämiset tapahtivat keskim. aika hitaassa vaihdissa.

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.01.2006, 12:01
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Eipä kai, mutta täydelisyyteen voi aina pyrkiä

T, Antti
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.01.2006, 14:58
HannuN HannuN ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.09.05
Sijainti: N/A
Viestit: 521
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Joo mulla oli watin linkki takana kokeilu asteella mutta ei tullut oikein hyvä ja edessä ei ollut tilaa joten unohdin sen rakentelun.
On toi panhardin tekeminen kuitenkin suht simppeli homma ja pituuttakin niille sai ihan kivasti.

Soso

Kattelin nuita sun profiilissa olevia kuvia. Onko tuolla takapään panhardin asennolla mitään merkitystä, siis voi olla vinossa oman mielen mukaan...? Yleensäkkään keskusteluissa ei ole puhuttu kuin pelkästään etupanhardista, takapään tangosta en löytänyt yhtään mainintaa.

Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.01.2006, 17:36
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
quote:Kattelin nuita sun profiilissa olevia kuvia. Onko tuolla takapään panhardin asennolla mitään merkitystä, siis voi olla vinossa oman mielen mukaan...? Yleensäkkään keskusteluissa ei ole puhuttu kuin pelkästään etupanhardista, takapään tangosta en löytänyt yhtään mainintaa.
Eikös se pitäis olla mahdollisimman vaakasuorassa lepo asennossaan.

Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen.
WIRMA
Montenegros#10
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.01.2006, 19:58
SoSo SoSo ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.08.04
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.938
Perusasetus

Jep se on kohtuu hyvin vaaka-asennossa kun on "täys"kuorma päällä.
Takana toi siirtymä ei haittaa mutta edessä ton mun tolppa virityksen takia siitä on haittaa.
Ohessa kuvassa näkyy iskari menee jousen ylä lautasen läpi ja silloin kun on maksemi joustossa menee iskari todella likelle tuota lautasen reunaa. tohon lautaseen tulee vielä päivitys kun vaan kerkeen







Edited by - SoSo on 15/01/2006 19:59:22
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Pitkät iskarit Racingrabbit O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 27.01.2009 19:55
HILUX PERÄN TUENTA??? LateX4 Tekniikka & Jutustelu 1 26.11.2006 22:43
perän tuenta sami_k Tekniikka & Jutustelu 2 30.05.2006 20:28
Taka-akselin tuenta? sds500 Tekniikka & Jutustelu 9 10.01.2006 22:03
TH 350 tuenta? EePee Tekniikka & Jutustelu 9 23.01.2005 22:12


Sivu luotu: 08:19 (GMT +2).