Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Akselin tuenta LJ+pitkät tukivarret ! (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=17235)

SoSo 07.01.2006 21:41

Akselin tuenta LJ+pitkät tukivarret !
 
Eli kun lueskelin tuota jousitus topicia tuli mieleen
että jos korvais panhardin pitkillä vinottaisilla tukivarsilla
Siis akselissa on nyt LJ:iin tukivarret ja panhardit ja jättäis ne panhardit pois. Tolla sais ainakin nyt sen sivu siirtymän pois kokonaan.
Mitähän ongelmia tässä kompinaatiossa on???


07.01.2006 21:52

Pitäis jättää LJ:n tukivarsista toinen akselinpään kiinnityspultti pois, ettei jousitus mene "lukkoon"

Note! This message was posted anonymously!

Ahosensetä 07.01.2006 21:56

Lainaus:

quote: jos korvais panhardin pitkillä vinottaisilla tukivarsilla
Toimii nelilinkillä, mutta kuinkas noiden "radius arm"-tyyppisten pitkittäistukien kanssa käy? Eivätkös tukivarret ala kanittaa joustossa, elleivät vinottaiset tukivarret ala juuri pitkittäistukien kiinnitysten linjalta? Tämä taas ei onnistu edessä moottorin takia.


T, Antti
antti@offroadpaja.fi
http://www.offroadpaja.fi/

SoSo 07.01.2006 21:57

Sehän ei haittaa parantais vaan asiaa.
Joo tosiaan lukkoonhan se menee kun akseli ei kallistuis. Pitäis tehdä leimalle pultti "viritys" ja siitä saattaa tulla sanomista..
Eli hukkaan heitetty ajatus...

Oho myöshästyin....

Edited by - SoSo on 07/01/2006 21:58:37

Ahosensetä 07.01.2006 21:58

Lainaus:

quote:Tolla sais ainakin nyt sen sivu siirtymän pois kokonaan.
Wattin linkillä ei tule sivusiirtymää. On muuten tuotantoautoissakin: Range Rover P38A (95-02) ja Discovery S2 (99-04) taka-akselilla.


T, Antti
antti@offroadpaja.fi
http://www.offroadpaja.fi/

SoSo 07.01.2006 22:00

Joo mulla oli watin linkki takana kokeilu asteella mutta ei tullut oikein hyvä ja edessä ei ollut tilaa joten unohdin sen rakentelun.
On toi panhardin tekeminen kuitenkin suht simppeli homma ja pituuttakin niille sai ihan kivasti.


Paavo 08.01.2006 11:40

Onko panhardia käytttäessä akselin muutaman sentin sivusiitymä oikeasti ongelma jossain kohti?
Siis ainakaan tässä meidän lajissa, jossa akselin isommat elämiset tapahtivat keskim. aika hitaassa vaihdissa.

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."

Ahosensetä 08.01.2006 12:01

Eipä kai, mutta täydelisyyteen voi aina pyrkiä :)

T, Antti

HannuN 15.01.2006 14:58

Lainaus:

quote:
Joo mulla oli watin linkki takana kokeilu asteella mutta ei tullut oikein hyvä ja edessä ei ollut tilaa joten unohdin sen rakentelun.
On toi panhardin tekeminen kuitenkin suht simppeli homma ja pituuttakin niille sai ihan kivasti.


Soso

Kattelin nuita sun profiilissa olevia kuvia. Onko tuolla takapään panhardin asennolla mitään merkitystä, siis voi olla vinossa oman mielen mukaan...? Yleensäkkään keskusteluissa ei ole puhuttu kuin pelkästään etupanhardista, takapään tangosta en löytänyt yhtään mainintaa.


Repro 15.01.2006 17:36

Lainaus:

quote:Kattelin nuita sun profiilissa olevia kuvia. Onko tuolla takapään panhardin asennolla mitään merkitystä, siis voi olla vinossa oman mielen mukaan...? Yleensäkkään keskusteluissa ei ole puhuttu kuin pelkästään etupanhardista, takapään tangosta en löytänyt yhtään mainintaa.
Eikös se pitäis olla mahdollisimman vaakasuorassa lepo asennossaan.

Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen.
WIRMA
Montenegros#10

SoSo 15.01.2006 19:58

Jep se on kohtuu hyvin vaaka-asennossa kun on "täys"kuorma päällä.
Takana toi siirtymä ei haittaa mutta edessä ton mun tolppa virityksen takia siitä on haittaa.
Ohessa kuvassa näkyy iskari menee jousen ylä lautasen läpi ja silloin kun on maksemi joustossa menee iskari todella likelle tuota lautasen reunaa. tohon lautaseen tulee vielä päivitys kun vaan kerkeen

http://www.petrisimolin.net/gallery/...ustoulkona.jpg
http://www.petrisimolin.net/gallery/...stosisassa.jpg




Edited by - SoSo on 15/01/2006 19:59:22


Sivu luotu: 05:28 (GMT +2).