![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Nyt N2G, mihin pitäisi siirtää verojen kannalta?Hankinnassa on (ei kyllä vieläkään ole mitään papereita tehty, mutta suullinen sopimus kuitenkin) Landroverin 109 S2A FC. Eli bulldoggi. Niin ruma että se on jo kaunis. Kuitenkin vanha paloauto. Rekisteriotetta en ole vielä nähnyt, mutta ymmärsin että on kuitenkin kuorma-autoksi rekisteröity aikanaan (ja myöhemmin poistettu rekisteristä). Alustasta kirja kertoo moista: omamassa 1900kg, kantavuus 1800kg. Eli kokonaismassa 3700kg. Autossa on 2.6ltr bensiinimoottori. Edessä 1+1 paikkaa. Takana tilapäisistuimia N kappaletta. Kysymys kuuluukin, millaiseksi se kannattaa rekisteröidä tulevaisuudessa? museorekisteröinti unohdettiin jo projektia laadittaessa. Autossa on kuitenkin huomattavasti enemmän potentiaalia. Tarkoitus entisöidä palo-/huoltoautoksi. (pitäähän ne makkaratikut ja polttopuut jossain kuljettaa). Kysymys ihan verotuksen/vakuutuksen/rakentelemisen kannalta Vaihtoehtoja: M1/G: vaatii että takaata poistetaan tilapäisistuimet? Rajoittaa ainakin rakentamista lisävalojen suhteen. N1/G: Vapaammat kädet lisävalojen suhteen, voi olla tilapäisistuimet. Riittääkö massat? ei välttämättä, kalustokori painaa aika paljon ja onhan siellä vielä 500ltr vesisäiliö joka säilytetään. N2/G: Massat valmistajan täysiin arvoihin ja käyttöön. Voi rakentaa vielä vapaammin kuin N1-luokkaan? Ongelmaksi tulee ajokortti, joka toisaalta voi tulla jo M1/G-luokassa jos jättää kokonaismassan yli 3500kg (uskokaa pois, on mahdollista sekin). Mitä muuta hyötyä/haittaa eri luokista olisi? Bensakoneellahan ei yllättäen ole dieselveroa, mutta miten on ajoneuvoveron laita, ja vakuutukset näin yleensä? Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Pistetääs kuvaa kehiin:
![]() Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon. Edited by - Shuttle on 31/12/2005 11:22:58 Edited by - Shuttle on 31/12/2005 11:23:30 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Huima peli!
T, Antti |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Totta puhut! Ruma, mutta kaunis...
vakuutuksia et ainaskaan ihan halvalla taida tulla saamaan. Mitä tarkoitat tolla N2:n voi rakentaa vapaammin, kuin N1:n?? Onko noilla oikeasti jotain eroa? ei jaksa nytten ruveta noita aken biblioita lukemaan! Transpoint - Suomen suurin hukkaportti! |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eli se on ja pysyy kuorma-autona N2(G). |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Eli ymmärsinkö oikein että N-luokan ajoneuvot ovat autoverosta vapaita? loistavaa..
Miten sitten vakuutukset N1/2, että kannattaako valmistajalta tivata paperia jolla sais <3500kg? Peräkärryn hauska tilanne: <3500kg kokmassalla suurin sallittu kärry ois 3500kg, ajokortiksi riittää BE. >3500kg kokmassalla suurin sallittu kärri C-kortilla on 750kg kärry. Kaikki yli sen vaarii CE (tai C1E käy tässä tapauksessa). Mutta sais taasen isomman kärryn ![]() Itteänihän se ei haittaa, pitäis BECE-kortti olla kohta tuloillaan.. Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tuommoisen laitteen vakuutusmaksua kannattaa kysyä vakuutusyhtiöistä, koska nehän ne laskuttaa joka tapauksessa.
Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on |
#8
|
|||
|
|||
![]()
tee siitä matkailuauto!! Oikeasti!
Transpoint - Suomen suurin hukkaportti! |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
-Vannomatta paras- |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä kokonaismassaa on ainaki ennen voinut tiputtaa alaspäin ilman valmistajien lappuja. mutta nostaminen on eri asia
Note! This message was posted anonymously! |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Noniin. Nyt selvis että auto on ollut vuoteen 94 asti rekisteröitynä erikoisajoneuvona.
Tämän jälkeen se on poistettu rekisteristä. Onko mahdollista viedä se uudelleen rekisteriin erikoisajoneuvona? Erikoisajoneuvoon saa kai aika vapaasti rakennella, vai koskeeko samat rajoitteet kuin N-luokkaa? -Shuttle anonyyminä, tj ~24h Note! This message was posted anonymously! |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Erikoisautoa koskee samat pykälät kuin vastaavaa perusautoa. Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Saako jarrupaineen säädintä siirtää? | päne | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 21.02.2008 20:55 |
Nokian ajopäivä 2.9. olisko haluja siirtää 26.8 | Volvoton | Tapahtumat | 16 | 29.08.2006 06:48 |
Diesel-verojen suuruudet maastureissa/pakuissa ? | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 24.02.2004 20:38 | |
PITÄISIKÖ POLIISIN TEHTÄVIÄ SIIRTÄÄ VR'LLE??:) | qpswd | Niilo Paasivirta - Correct Opinions | 0 | 22.08.2002 16:00 |
Työttömät pitäisi erotella | Lars | Niilo Paasivirta - Correct Opinions | 0 | 18.12.2001 17:16 |