Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.12.2005, 23:24
Shuttle:n Avatar
Shuttle Shuttle ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.03.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 1.086
Perusasetus

Nyt N2G, mihin pitäisi siirtää verojen kannalta?


Hankinnassa on (ei kyllä vieläkään ole mitään papereita tehty, mutta suullinen sopimus kuitenkin) Landroverin 109 S2A FC.
Eli bulldoggi. Niin ruma että se on jo kaunis.
Kuitenkin vanha paloauto. Rekisteriotetta en ole vielä nähnyt, mutta ymmärsin että on kuitenkin kuorma-autoksi rekisteröity aikanaan (ja myöhemmin poistettu rekisteristä).

Alustasta kirja kertoo moista: omamassa 1900kg, kantavuus 1800kg. Eli kokonaismassa 3700kg.
Autossa on 2.6ltr bensiinimoottori. Edessä 1+1 paikkaa. Takana tilapäisistuimia N kappaletta.
Kysymys kuuluukin, millaiseksi se kannattaa rekisteröidä tulevaisuudessa? museorekisteröinti unohdettiin jo projektia laadittaessa. Autossa on kuitenkin huomattavasti enemmän potentiaalia. Tarkoitus entisöidä palo-/huoltoautoksi. (pitäähän ne makkaratikut ja polttopuut jossain kuljettaa).
Kysymys ihan verotuksen/vakuutuksen/rakentelemisen kannalta
Vaihtoehtoja:
M1/G: vaatii että takaata poistetaan tilapäisistuimet? Rajoittaa ainakin rakentamista lisävalojen suhteen.

N1/G: Vapaammat kädet lisävalojen suhteen, voi olla tilapäisistuimet. Riittääkö massat? ei välttämättä, kalustokori painaa aika paljon ja onhan siellä vielä 500ltr vesisäiliö joka säilytetään.

N2/G: Massat valmistajan täysiin arvoihin ja käyttöön. Voi rakentaa vielä vapaammin kuin N1-luokkaan? Ongelmaksi tulee ajokortti, joka toisaalta voi tulla jo M1/G-luokassa jos jättää kokonaismassan yli 3500kg (uskokaa pois, on mahdollista sekin).

Mitä muuta hyötyä/haittaa eri luokista olisi? Bensakoneellahan ei yllättäen ole dieselveroa, mutta miten on ajoneuvoveron laita, ja vakuutukset näin yleensä?

Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.12.2005, 11:09
Shuttle:n Avatar
Shuttle Shuttle ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.03.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 1.086
Perusasetus

Pistetääs kuvaa kehiin:


Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon.

Edited by - Shuttle on 31/12/2005 11:22:58

Edited by - Shuttle on 31/12/2005 11:23:30
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.12.2005, 13:47
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Huima peli!

T, Antti
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.01.2006, 13:30
battis battis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 25.02.05
Sijainti: laukaa, Finland.
Viestit: 301
Perusasetus

Totta puhut! Ruma, mutta kaunis...
vakuutuksia et ainaskaan ihan halvalla taida tulla saamaan.
Mitä tarkoitat tolla N2:n voi rakentaa vapaammin, kuin N1:n?? Onko noilla oikeasti jotain eroa? ei jaksa nytten ruveta noita aken biblioita lukemaan!

Transpoint - Suomen suurin hukkaportti!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.01.2006, 14:29
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.056
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Hankinnassa on (ei kyllä vieläkään ole mitään papereita tehty, mutta suullinen sopimus kuitenkin) Landroverin 109 S2A FC.
Eli bulldoggi. Niin ruma että se on jo kaunis.
Kuitenkin vanha paloauto. Rekisteriotetta en ole vielä nähnyt, mutta ymmärsin että on kuitenkin kuorma-autoksi rekisteröity aikanaan (ja myöhemmin poistettu rekisteristä).

Alustasta kirja kertoo moista: omamassa 1900kg, kantavuus 1800kg. Eli kokonaismassa 3700kg.
Autossa on 2.6ltr bensiinimoottori. Edessä 1+1 paikkaa. Takana tilapäisistuimia N kappaletta.
Kysymys kuuluukin, millaiseksi se kannattaa rekisteröidä tulevaisuudessa? museorekisteröinti unohdettiin jo projektia laadittaessa. Autossa on kuitenkin huomattavasti enemmän potentiaalia. Tarkoitus entisöidä palo-/huoltoautoksi. (pitäähän ne makkaratikut ja polttopuut jossain kuljettaa).
Kysymys ihan verotuksen/vakuutuksen/rakentelemisen kannalta
Vaihtoehtoja:
M1/G: vaatii että takaata poistetaan tilapäisistuimet? Rajoittaa ainakin rakentamista lisävalojen suhteen.

N1/G: Vapaammat kädet lisävalojen suhteen, voi olla tilapäisistuimet. Riittääkö massat? ei välttämättä, kalustokori painaa aika paljon ja onhan siellä vielä 500ltr vesisäiliö joka säilytetään.

N2/G: Massat valmistajan täysiin arvoihin ja käyttöön. Voi rakentaa vielä vapaammin kuin N1-luokkaan? Ongelmaksi tulee ajokortti, joka toisaalta voi tulla jo M1/G-luokassa jos jättää kokonaismassan yli 3500kg (uskokaa pois, on mahdollista sekin).

Mitä muuta hyötyä/haittaa eri luokista olisi? Bensakoneellahan ei yllättäen ole dieselveroa, mutta miten on ajoneuvoveron laita, ja vakuutukset näin yleensä?

Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon.
Kokonaismassa määrää luokan, eli jos/kun se on 3700 kg, se voi olla vain kuorma- tai henkilöauto. Sitä ei voi muuttaa muuten kuin valmistajan/valmistajan edustajan sille yksilöimällä todistuksella eri kokonaismassasta. C-kortti tarvitaan siis ajeluun. Henkilöautoksi sitä taas ei verojen puolesta saa, henkilöauto on autoverosta vapaa vain jos se painaa yli 6000 kg tai se on verovapauden ehdot täyttävä matkailuauto.

Eli se on ja pysyy kuorma-autona N2(G).

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.01.2006, 15:48
Shuttle:n Avatar
Shuttle Shuttle ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.03.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 1.086
Perusasetus

Eli ymmärsinkö oikein että N-luokan ajoneuvot ovat autoverosta vapaita? loistavaa..
Miten sitten vakuutukset N1/2, että kannattaako valmistajalta tivata paperia jolla sais <3500kg?
Peräkärryn hauska tilanne:
<3500kg kokmassalla suurin sallittu kärry ois 3500kg, ajokortiksi riittää BE.

>3500kg kokmassalla suurin sallittu kärri C-kortilla on 750kg kärry.
Kaikki yli sen vaarii CE (tai C1E käy tässä tapauksessa). Mutta sais taasen isomman kärryn

Itteänihän se ei haittaa, pitäis BECE-kortti olla kohta tuloillaan..


Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.01.2006, 11:42
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.376
Perusasetus

Tuommoisen laitteen vakuutusmaksua kannattaa kysyä vakuutusyhtiöistä, koska nehän ne laskuttaa joka tapauksessa.

Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.01.2006, 18:54
battis battis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 25.02.05
Sijainti: laukaa, Finland.
Viestit: 301
Perusasetus

tee siitä matkailuauto!! Oikeasti!

Transpoint - Suomen suurin hukkaportti!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.01.2006, 19:04
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Lainaus:
quote:
tee siitä matkailuauto!! Oikeasti!

Transpoint - Suomen suurin hukkaportti!
Samalla kannalla, myös allekirjoituksen osalta...

-Vannomatta paras-
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.01.2006, 12:48
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kyllä kokonaismassaa on ainaki ennen voinut tiputtaa alaspäin ilman valmistajien lappuja. mutta nostaminen on eri asia

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.01.2006, 14:37
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Noniin. Nyt selvis että auto on ollut vuoteen 94 asti rekisteröitynä erikoisajoneuvona.
Tämän jälkeen se on poistettu rekisteristä. Onko mahdollista viedä se uudelleen rekisteriin erikoisajoneuvona? Erikoisajoneuvoon saa kai aika vapaasti rakennella, vai koskeeko samat rajoitteet kuin N-luokkaa?

-Shuttle anonyyminä, tj ~24h

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 06.01.2006, 00:52
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.056
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Noniin. Nyt selvis että auto on ollut vuoteen 94 asti rekisteröitynä erikoisajoneuvona.
Tämän jälkeen se on poistettu rekisteristä. Onko mahdollista viedä se uudelleen rekisteriin erikoisajoneuvona? Erikoisajoneuvoon saa kai aika vapaasti rakennella, vai koskeeko samat rajoitteet kuin N-luokkaa?

-Shuttle anonyyminä, tj ~24h

Note! This message was posted anonymously!
Onhan se mahdollista, uusia ei vaan voi tehdä. Silloin siellä pitää olla ne otteella olevat erikoisuudet kyydissä ja paikallaan.

Erikoisautoa koskee samat pykälät kuin vastaavaa perusautoa.

Lainaus:
quote:
Kyllä kokonaismassaa on ainaki ennen voinut tiputtaa alaspäin ilman valmistajien lappuja. mutta nostaminen on eri asia

Note! This message was posted anonymously!
Ehkä kauan aikaa sitten. Ei varmastikaan viimeisen 10-15 vuoden aikana...


Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Saako jarrupaineen säädintä siirtää? päne Tekniikka & Jutustelu 2 21.02.2008 20:55
Nokian ajopäivä 2.9. olisko haluja siirtää 26.8 Volvoton Tapahtumat 16 29.08.2006 06:48
Diesel-verojen suuruudet maastureissa/pakuissa ? Tekniikka & Jutustelu 3 24.02.2004 20:38
PITÄISIKÖ POLIISIN TEHTÄVIÄ SIIRTÄÄ VR'LLE??:) qpswd Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 22.08.2002 16:00
Työttömät pitäisi erotella Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 18.12.2001 17:16


Sivu luotu: 05:28 (GMT +2).