Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.11.2016, 20:22
vilhe:n Avatar
vilhe vilhe ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.04.09
Sijainti: Tornio
Viestit: 64
Perusasetus

Pajero gen1 2.5td kaasu jää leijaamaan.


Heippa

Pajeroni vuoti naftaa syöttöpumpun kaasuakselista. O-renkaan vaihto ei riittänyt tilkitsemään vuotoa koska kannen holkki oli liian kulunut. Tilasinpa uuden kannen pumppuun ja vaihdoin vanhasta sisuskalut uuteen, mutta jokin "vika" tuli nyt kun kierrokset laskee alas tosi hitaasti. Syöttöruuvia olen koittanu ruuvata eteen ja taakse, mutta ei tunnu oikein löytyvän semmoista säätöä että moottori ottais normaalisti kierroksia ja pudottais kierrokset alas heti kun kaasun löysää. Eli mikä voisi aiheuttaa kyseisen kaasun leijaamisen? Kaasuakselin jousi kyllä palauttaa kaasuvivun heti eikä takertele. Auttakkee viisaammat ja kiitoksia jo etukäteen neuvoista!

__________________
Positiivisella ajattelulla petyt yhtämittaa, negatiivisella ajattelulla yllätyt aina iloisesti.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.11.2016, 01:13
-JoNe-:n Avatar
-JoNe- -JoNe- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.06.11
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 446
Perusasetus

Sattuko akseli samalle kohdalle ku ennen purkua oli?
__________________
-ISORY OFFROAD-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.11.2016, 13:48
vilhe:n Avatar
vilhe vilhe ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.04.09
Sijainti: Tornio
Viestit: 64
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -JoNe- Näytä viesti
Sattuko akseli samalle kohdalle ku ennen purkua oli?
Joo kyllä se akseli on aikalailla samassa asennossa kuin alunperinkin
__________________
Positiivisella ajattelulla petyt yhtämittaa, negatiivisella ajattelulla yllätyt aina iloisesti.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.11.2016, 14:32
vilhe:n Avatar
vilhe vilhe ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.04.09
Sijainti: Tornio
Viestit: 64
Perusasetus

Pälkähti mieleen jos paluulinja jotenki tukossa ja sen vuoksi vikkoo.. häätyy illalla tutkia se ja olla taas viisaampana

- Paluuputket tsekattu eikä ne näyttäis ulkoisesti olevan viallisia/litissä..
__________________
Positiivisella ajattelulla petyt yhtämittaa, negatiivisella ajattelulla yllätyt aina iloisesti.

Viimeksi muokannut vilhe : 21.11.2016 19:58
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.11.2016, 07:32
Timppa T Timppa T ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 31.12.15
Sijainti: jämsänkoski
Viestit: 246
Perusasetus

Eilen illalla yks tyyppi puhu ransetistaan että ei taho oikein kaasupoljinta totella talvilaadulla, autto kuulemma kun laitto 2t öljyä nahtan sekaan.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.11.2016, 09:11
savustin savustin ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.04.12
Sijainti: kaukana
Viestit: 681
Perusasetus

Siellä on paluulinjan banjoliitin tukossa siinä on pieni reikä mikä tukkii ja tekee ton.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.11.2016, 11:35
vilhe:n Avatar
vilhe vilhe ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.04.09
Sijainti: Tornio
Viestit: 64
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja savustin Näytä viesti
Siellä on paluulinjan banjoliitin tukossa siinä on pieni reikä mikä tukkii ja tekee ton.
Kiitos neuvoista. Pittääpä iltasella tsekata
__________________
Positiivisella ajattelulla petyt yhtämittaa, negatiivisella ajattelulla yllätyt aina iloisesti.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.11.2016, 23:41
vilhe:n Avatar
vilhe vilhe ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.04.09
Sijainti: Tornio
Viestit: 64
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja savustin Näytä viesti
Siellä on paluulinjan banjoliitin tukossa siinä on pieni reikä mikä tukkii ja tekee ton.
Ei se banjoliittimen putsauskaan auttanu.. koitin myös että löysäsin auki sitä paluupuolen liitäntää ja kokeilin kaasuttaa mutta kierrokset edelleen hitaasti tippuvat. Erikoista myös se että syötön oltava tosi pienellä koska alkaa muuten itekseen nostamaan tyhjäkäyntiä tosi korkealle.. ei olis pitäny alkaa ite ollenkaan vissin sorkkimmaan koko pumppua
__________________
Positiivisella ajattelulla petyt yhtämittaa, negatiivisella ajattelulla yllätyt aina iloisesti.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.11.2016, 23:52
_LM_:n Avatar
_LM_ _LM_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.01.09
Sijainti: VALKEALA
Viestit: 513
Perusasetus

Syötön lisääminen ruuvista aiheuttaa kierrosten nousua ja kaasun palautumista hitaasti eli jospa kokeilisit kääntää syöttöä hieman pienemmälle ja samalla säätää tyhjäkäynnin siitä kaasuvivun ruuvista sopivaksi.
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle.
GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.11.2016, 00:00
vilhe:n Avatar
vilhe vilhe ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.04.09
Sijainti: Tornio
Viestit: 64
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _LM_ Näytä viesti
Syötön lisääminen ruuvista aiheuttaa kierrosten nousua ja kaasun palautumista hitaasti eli jospa kokeilisit kääntää syöttöä hieman pienemmälle ja samalla säätää tyhjäkäynnin siitä kaasuvivun ruuvista sopivaksi.
Joo kokeilen sillain säätää huomenissa..
__________________
Positiivisella ajattelulla petyt yhtämittaa, negatiivisella ajattelulla yllätyt aina iloisesti.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 25.11.2016, 12:52
vilhe:n Avatar
vilhe vilhe ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.04.09
Sijainti: Tornio
Viestit: 64
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _LM_ Näytä viesti
Syötön lisääminen ruuvista aiheuttaa kierrosten nousua ja kaasun palautumista hitaasti eli jospa kokeilisit kääntää syöttöä hieman pienemmälle ja samalla säätää tyhjäkäynnin siitä kaasuvivun ruuvista sopivaksi.
Joo sehän oli käyny semmonen homma että oli syötöt tosi isolla ja kaasuakselilla olin koittanu passata tyhjäkäyntiä sopivaksi.. Syöttö reilusti pienemmälle ja kaasuakselia siirsin eteenpäin niin alko kaasu palautummaan normaalisti. Kiitos neuvoista ja avusta kaikille! Pajero pellaa taas
__________________
Positiivisella ajattelulla petyt yhtämittaa, negatiivisella ajattelulla yllätyt aina iloisesti.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään pajero gen1 alikunto O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 23.03.2014 10:06
Mitsubishi "Punisher" Pajero 2.5TD (IC) Gen1 Jax_KiBez Maasturiprojektit 7 24.11.2013 12:36
Ostetaan Pajero Gen1 2.5TD tai TDintercooler moottori Korpikumpu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 18.05.2013 07:54
gen1 pajero vilhe Tekniikka & Jutustelu 4 14.07.2009 05:53
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30


Sivu luotu: 05:11 (GMT +2).