Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Pajero gen1 2.5td kaasu jää leijaamaan. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=147714)

vilhe 20.11.2016 20:22

Pajero gen1 2.5td kaasu jää leijaamaan.
 
Heippa

Pajeroni vuoti naftaa syöttöpumpun kaasuakselista. O-renkaan vaihto ei riittänyt tilkitsemään vuotoa koska kannen holkki oli liian kulunut. Tilasinpa uuden kannen pumppuun ja vaihdoin vanhasta sisuskalut uuteen, mutta jokin "vika" tuli nyt kun kierrokset laskee alas tosi hitaasti. Syöttöruuvia olen koittanu ruuvata eteen ja taakse, mutta ei tunnu oikein löytyvän semmoista säätöä että moottori ottais normaalisti kierroksia ja pudottais kierrokset alas heti kun kaasun löysää. Eli mikä voisi aiheuttaa kyseisen kaasun leijaamisen? Kaasuakselin jousi kyllä palauttaa kaasuvivun heti eikä takertele. Auttakkee viisaammat ja kiitoksia jo etukäteen neuvoista! :)

-JoNe- 21.11.2016 01:13

Sattuko akseli samalle kohdalle ku ennen purkua oli?

vilhe 21.11.2016 13:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -JoNe- (Viesti 1325444)
Sattuko akseli samalle kohdalle ku ennen purkua oli?

Joo kyllä se akseli on aikalailla samassa asennossa kuin alunperinkin

vilhe 21.11.2016 14:32

Pälkähti mieleen jos paluulinja jotenki tukossa ja sen vuoksi vikkoo.. häätyy illalla tutkia se ja olla taas viisaampana

- Paluuputket tsekattu eikä ne näyttäis ulkoisesti olevan viallisia/litissä..

Timppa T 22.11.2016 07:32

Eilen illalla yks tyyppi puhu ransetistaan että ei taho oikein kaasupoljinta totella talvilaadulla, autto kuulemma kun laitto 2t öljyä nahtan sekaan.

savustin 22.11.2016 09:11

Siellä on paluulinjan banjoliitin tukossa siinä on pieni reikä mikä tukkii ja tekee ton.

vilhe 22.11.2016 11:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja savustin (Viesti 1325596)
Siellä on paluulinjan banjoliitin tukossa siinä on pieni reikä mikä tukkii ja tekee ton.

Kiitos neuvoista. Pittääpä iltasella tsekata

vilhe 24.11.2016 23:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja savustin (Viesti 1325596)
Siellä on paluulinjan banjoliitin tukossa siinä on pieni reikä mikä tukkii ja tekee ton.

Ei se banjoliittimen putsauskaan auttanu.. koitin myös että löysäsin auki sitä paluupuolen liitäntää ja kokeilin kaasuttaa mutta kierrokset edelleen hitaasti tippuvat. Erikoista myös se että syötön oltava tosi pienellä koska alkaa muuten itekseen nostamaan tyhjäkäyntiä tosi korkealle.. ei olis pitäny alkaa ite ollenkaan vissin sorkkimmaan koko pumppua :D

_LM_ 24.11.2016 23:52

Syötön lisääminen ruuvista aiheuttaa kierrosten nousua ja kaasun palautumista hitaasti eli jospa kokeilisit kääntää syöttöä hieman pienemmälle ja samalla säätää tyhjäkäynnin siitä kaasuvivun ruuvista sopivaksi.

vilhe 25.11.2016 00:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _LM_ (Viesti 1325983)
Syötön lisääminen ruuvista aiheuttaa kierrosten nousua ja kaasun palautumista hitaasti eli jospa kokeilisit kääntää syöttöä hieman pienemmälle ja samalla säätää tyhjäkäynnin siitä kaasuvivun ruuvista sopivaksi.

Joo kokeilen sillain säätää huomenissa.. :)

vilhe 25.11.2016 12:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _LM_ (Viesti 1325983)
Syötön lisääminen ruuvista aiheuttaa kierrosten nousua ja kaasun palautumista hitaasti eli jospa kokeilisit kääntää syöttöä hieman pienemmälle ja samalla säätää tyhjäkäynnin siitä kaasuvivun ruuvista sopivaksi.

Joo sehän oli käyny semmonen homma että oli syötöt tosi isolla ja kaasuakselilla olin koittanu passata tyhjäkäyntiä sopivaksi.. Syöttö reilusti pienemmälle ja kaasuakselia siirsin eteenpäin niin alko kaasu palautummaan normaalisti. Kiitos neuvoista ja avusta kaikille! Pajero pellaa taas :)


Sivu luotu: 22:07 (GMT +2).