![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Auto 2016Kävikö kukaan muu tuolla messuilla? Siellähän oli hienosti esillä Hilux AT35 muutoksilla. Olihan se melko releen näköinen peli. Mutta sitten kun katseli siinä auton hintaa niin AT35 muutostyöt maksaa reilu 20ke!! Mitä hittoa?!?! Piti ihan käydä katsomassa mitä ihmettä tuo setti sisältää: 35" Renkaat Kevytmetallivanteet 15" tai 17" Momenttiavain Lokasuojien levikkeet, korin väriin maalattuna Astinlaudat kiinnikkeineen Roiskeläpät Nopeusmittarin kalibrointi Jousitus etu /taka: kierrejouset / pitkäjoustoiset lehtijouset Ohjauskulmien tarkastus ja säätö Muutostyöt Sammutin Ensiapupakkaus Lisävarusteena tiheämmät etu-ja taka-akselin välitykset. Ei nuo kait ihan 20ke maksa? Voisko renkaat vanteineen olla joku 1000e? Momenttiavain ei myöskään taida maksaa kovin paljoa. laitetaan 50e. Astinlaudat ehkä joku 500e? Roiskeläpät 20e. Nopeusmittarin kalibrointi 0e, koska se tehdään tietokoneella. Tämä tietokone on oltava jos tekee toitsu huoltoja. Jouset ehkä joku 1000e? Kulmien säätö joka paikassa näyttää maksavan 100e. Sammutin ja ensiapupakkaus 50e. Loppusumma 2720€. Tuota muutostakaan ei varmaan viikko tolkulla rakenneta. Uuteen autoon pultitkaan ei ole ruosteessa. Mutta siinä jää 17280e hilloa töiden osuudeksi. Liekö tuossa pelissä sitten ollut vielä nuo tiheämmät välitykset? Mut ei nekään nyt useita tuhansia maksa. Toitsu olikin sitten ainoa mikä esitteli edes hieman jotain offroad puolta. Land-roverilla oli ulkona oma temppurata, missä esiteltiin niiden pelien "maastokykyä". Lähinnä millaista nousua voi ajella ja miten matka ei pysähdy ristiriipuntaan. Hieman outoa ettei tuotakaan aluetta missään näytetty mainostavan. Samaisen radan vieressä esiteltiin Subarun automaattijarrutusta. Ei käynyt kuten Volvon vastaavassa testissä. Ajetaan nuken yli.. Ehkä parasta tuossa näyttelyssä oli kun sai ajella eri peleillä. Itse kävin testaan CR-V 1.6d 9-vaihteisella automaatilla. Olihan se peli. Yhtään mihinkään se ei kulkenut. Sen jälkeen testasin heti perään Vitaraa 1.4t 6-lovisella automaatilla. Suikka oli kyllä paljon parempi kuin Honda. Materiaalitkin oli paremmat ja se oli hiljaisempi. Laatikko toimi myös paremmin. Hyvin kulki tuolla pienellä turbolla. Suikassa ja Hondassa oli ihan perinteinen automaatti. Piti kokeilla Opelilta niiden automatisoitua manuaalia. Joku DSG vastine se on. Mut oli kyllä aivan karmea vaihdelaatikko. Kun halusit ohittaa jonkun niin se ei riitä että näet hyvän ohitus kohdan. Sun pitää ennakoida se. Koska kun polkaset lämän tiskiin niin ei tapahdu yhtään mitään. Menee hetki että se loota tajuaa että nyt pitäs tehdä jotain. Se heittää vaihteen pois, menee taas hetki, se heittää pienempää sisään ja se oli muuten aina liian pieni vaihde. Sit vaihde kun on silmässä niin sit lähdetään, mutta koska vaihde oli aina liian pieni niin se heittää melkein heti vapaalle ja vaihtaa isompaa. Oli kyllä todella huono esitys. Sitten kun ajoit tasakaasulla niin hieman kun painoit kaasua niin se joko otti vaihteen pois päältä tai lähti kiihtymään. Ihan samoja ongelmia kuin dsg kanssa. Ei voi käsittää kuka tuollaista ostaa?? Opelin jälkeen mentiin kokeileen SsangYong Rextron. Kunnon ysäri fiilis tulee sen ratissa. Alusta oli myös todella karmea. Kivikova alusta. Se tärisi aivan koko ajan. Ja kun ajoi jonkin töyssyn yli niin tuntui että se perä hyppää aina ja heittää sivulle. Mutta muutoin moottori ja automaatti toimi ok. Ei hajuakaan monta vaihdetta siinä laatikossa oli. Ilmeisesti 6? Mukana ollut myyjä myös puhui koko ajan kuinka siinä on aluevaihteisto. Oli pakko kysyä mikä on aluevaihteisto. Selitteli että sillä mennään hieman hitaampaa kun laskee vaikka venettä. Aahh.. Hidasalue siis ja etukäteen sanottiin ettei siinä ole sellaista. Mut oli siinä. Sen perään kokeiltiin Korandoa, joka on siis cr-v kokoluokkaa. Se oli kyllä melkoinen parannus tuohon Rextroniin. Tuli mieleen vähän Dusteri paremmin varusteltuna. Laatu vaikutelmassa ei päästy lähellekkään cr-v:tä. Esim. ovimuovit on vielä halvemmat näköiset kuin Dacioissa. Piruuttain tuli myös katseltua menopeliä missä olisi 2000kg vetokyky. Tuo aiheutti sen että hinta luokka on aina yli 40ke (olettaen että se on vähintään 5 hengen peli). Paitsi tuon Korandon osalta. Se maksoi 25ke ja sillä sai vetää 2000kg kaikilla versioilla. Varmaan se hoitaa vetohommat hyvin, koska siinä motissa oli vajaa 180hv tehoa ja 400nm vääntöä. Jos oikeasti olisi autoa ostamassa niin tuo tapahtuma olisi todella hyvä paikka vertailla pelejä. Siellähän oli melkoinen valikoima autoja mitä sai koeajaa. Koska niillä autoilla kaikilla ajeltiin aina sama reitti liikenteen seassa. Ja kun se on sama reitti niin huomaat erot ajettavuudessa ja vaihteistossa melko nopeasti. Kuten juuri tuon cr-v ja Vitaran välillä. Kyllä se cr-v alkuun tuntui ihan ok pelille ajettavuuden ja vaihteiston osalta. Mutta Vitara oli vielä parempi ja hiljaisempi.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vanteet on 10" leveet = setti varmaan n. 2000€ Renkaat maksaa tuossa kokoluokassa 17" reiällä n. 1500€, nasta-Hakkikset tonnin enempi. Nopeusmittaria ei voi tietokoneella kalibroida, siellä on erillinen käkätin johtojen välissä, n. 300€ Foxin coiloverit on n. 2000€/pari Levikkeet maksaa myös nelinumeroisia summia. Ja kyl ne tollasta muutaman viikon vääntää, mm. etusisäloksut ja korin korvakkeet pitää tehdä täysin uusiks. Suunnilleen tällalai, tosin tolppien korvakkeita ei kait 35" muutoksissa siirretä eteenpäin kuten 38":ssa: ![]() Brändi ja tekeminen maksaa, ja toi uus AT35 on huhupuheitten mukaan EU-tyyppihyväksytty norjalaisten toimesta eli sais täälläkin kilpiin. Tyyppihyväksyntäprosessi on kallis, hinta on tienattava sitten rakennetuilla autoilla. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Itte ku tekee vanhoista käytetyistä osista ni saa semmosen mikä sattuu tulemaan eikä ole takuuta tai toimitusaikaa.
Yritykseltä kun tilaa niin toimittaja saa maksaa veroja joka suuntaan, siihen päälle pakolliset tyyppäritodistukset, hyväksytyt asiantuntijalausunnot, työkalut, kaikki toimitilojen kustannukset, palkkakustannukset, takuut, jälkimarkkinointi, ym... Eikä noi muutokset ihan päivässä synny. ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Vaikka muutostyöt saisikin rutiinilla tehty nopsasti ja tarvikkeet hyvällä sopparilla joltain, niin veikkaan hinnassa silti olevan ilmaa. Auto vaatii poikkeusluvan, joten ei ihan jokaiselle halukkaalle tarjolla. Eli voi jonkun yrittäjän, kunnan, valtion yms. pyytäessä tarjousta tiputtaa hintaa jonkun verran. Näin mutuna.
__________________
RASOR |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Sitä esitellään mitä sopulikansa ostaa. Iso prosentti tämmöisillä messuilla kävijöistä tuskin on kiinnostunut miten joku lotjake mönkii kuravellissä tai kiikkuu kivillä. Kunhan kiiltää ja on hienoja kirjainyhdistelmiä peräluukku tai mallinimi tukkeessa, umpikumitelat alla jonku Micra kokoluokan nakkipannussa...
Äläkä nerdo mollaa ysäreitä, ne on vielä hyviä pelejä ja avaruusrakettitunnelmat loistaa poissaolollaan. ![]()
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#6
|
|||
|
|||
![]() at hilux
Onhan se vähän hölmöö jos uus auto maksaa 30 k€ ja siihen muutaman palikan laitto maksaa 20 k€...
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja ei kait mitkään levikkeet nelinumeroisia summia maksa?? Mikäli siellä on tyyppihyväksyntä niin se tietty maksaa. Typerä homma tuo tyyppihyväksyntä. Joku ottaa vaan rahaa siitä välistä ja mätkäsee leiman papereihin. Minkä myötä tuotteet maksaa vielä enemmän. Syy miksi kaikkiin peleihin ei saa laillista korotussarjaa kun tuo tyyppihyväksyntä on niin helvetin kallis niin ei ole mitään järkeä hakea sellaista. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Mut onkos noilla tyyppihyväksynnöillä jonkulainen patenttisuoja...
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Kävin messuilla kun vapaalipun sain. Eipä oikeastaan mikään säväyttänyt. Tosin AVKoon osastolla sydäntä särki katsoa mitä oli käynyt jonkun avo firebirdille. Land roverilla oli hienot ajorampit missä sai kokeilla kikkareiden "maasto-ominaisuuksia". Hetken sitä katselin ja naureskellen poistuin paikalta...
__________________
Näin kerran unta, ettei vi#u##anut yhtään! Toyotalla ei saa toosaa! |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eikös tyyppihyväksyntä ole vähän niinkuin valmistajakohtainen? Eli jos tekee autoja tai vaikka peräkärryjä niin se rakenteen hyväksyntä koskee vain sitä valmistajaa?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ja veikkaan että jos sen toosan hinta olis 20.000 euroo halvempi, tuskin Kimmo sellaista ostais
![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Killing time is not murder |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kodiaqin sisätilat (varsinkin takapenkin jalkatila), varustelu ja muotoilu yllätti kyllä mut ja jos olis vielä liisaria hommaamassa, niin sellainen olisi varmasti yks varteenotettava vaihtoehto... ![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Tarkalleen ottaen ei oo Toitsu. Tuon norskikilpisen auton merkki on Arctic Trucks.
Itekkin poikasten kanssa kävin paikalla pyörimässä, ei kiinnostanu/innostanu oikein mikään. Minkäänlaista autonvaihtohalua ollu yli viiteen vuoteen. Kertonee vissiin siitä että Toitsu on paras. ![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Nykyään jousille ei tarvitse tyyppihyväksyntää eikä muutakaan TÜV-todistusta, valmistajan tai sen edustajan lausunto sopivuudesta automalliin riittää, kunhan siinä on tarpeelliset tiedot (madalluksen/korotuksen määrä ja sallitut akselimassat). |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
ISORY:n tapahtumat 2016 | | Pöyski | Tapahtumat | 89 | 16.12.2016 18:35 |
Myyty 2x liput auto 2016 messuille | Z22 | O/M/V Muut | 0 | 18.11.2016 21:47 |
РОССИЯ 9-11.09.2016 Säämäjärvi Moto/Auto | RAF | Tapahtumat | 17 | 16.10.2016 16:47 |
Antsumäe Offroad 2016 23.-25.09.2016 | Kynnapas | Tapahtumat | 1 | 12.09.2016 09:54 |
Suur Maasturite Suvesõit 2016 7.7-10.7.2016 | Kynnapas | Tapahtumat | 3 | 12.07.2016 15:28 |