Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.12.2014, 19:03
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

G mersu kuorma-autoksi


HOX HOX, nyt äkkiä kiertämään autoveroa ja rekisteröimään uudet Geemelit N2G luokkaan. Jää Antti Rinteeltä melkoinen tuppu kiskuriautoveroa saamatta!

Bongasin tuossa tänä vuonna käyttöönotetun uuden G:n, joka oli kevytkuorma-auto 3560kg:n kokonaismassalla...ja vuotuiset käyttökustannukset ajoneuvoverojenkin osalta huomattavan pienet vs. ha/paku!

__________________
KYM
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.12.2014, 19:14
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

ei taida onnistua vanhat mallit....noita "g-kuorkkeja "on vissiin ollut vasta pari vuotta tarjolla...että vielä laittaa "rahan äänellä" vaikka kuorkiksi rekkaiskin (halvimmat on ollut jotain 40-45t€ tuolla maailmalla)
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.12.2014, 20:15
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.876
Perusasetus

Mitähän jos hakee ulkomailta G-mesen niin saakohan sen jotenkin rekisteröityä kuormuriksi? Onhan noita Hiluxejakin nykyään kuormurina. Olettaisi, että kantavuutta lisäämällä tuo voisi olla mahdollista. Mutta saako sitä kantavuutta jotenkin laillisesti lisättyä?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.12.2014, 23:01
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Kokonaismassa vaan tuontipapereiss samaks kun noissa Vehon rekisteröimissä hyötyautoissa niin mikäpä sen estää kuorkittamasta

Alkuperämaastaan kun hakee, niin ei onGelmaa, siellähän niitä riittää

Pikkusen pitää silti olla lompakossa voimaa
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.12.2014, 22:36
tepa250d tepa250d ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.08.08
Sijainti: oripää
Viestit: 533
Perusasetus

ja mahtaakos kuokissa olla jopa eri tyypi kilpi akseleissa eri painoille..
__________________
riiseli mersedes
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.12.2014, 06:55
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

ei välttämättä oikea topikki, mutta mites menee, jos auton kokonaispaino on 3500kg. eikös aurakäyttöön saanu nostettua etuakselin painoa hieman? jos saa, ni onko kyseinen auto silloin ha/pa ilman auraa ja auran kanssa ka? vai edelleen ha/pa johon tarvii c luokan ajokortin?
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.12.2014, 07:30
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Eikai varusteet kokonaismassaa koskaan nosta ...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.12.2014, 08:54
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.876
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
ei välttämättä oikea topikki, mutta mites menee, jos auton kokonaispaino on 3500kg. eikös aurakäyttöön saanu nostettua etuakselin painoa hieman? jos saa, ni onko kyseinen auto silloin ha/pa ilman auraa ja auran kanssa ka? vai edelleen ha/pa johon tarvii c luokan ajokortin?
Serkku osti kiinteistöhuolto firmalleen vuosi pari sitten Hiluxin. Hiluxissa taas on vakiona täysin onneton lavan kantavuus. Joku toinen firma toteutti siihen lisää kantavuutta. Runkoa oli paksunnettu laatoilla, uudet jouset ja iskarit. Nyt siinä on muistaakseni 1400kg kantavuutta. Alunperin tais olla 700kg. On muuten oikein hienosti kipillä vielä varustettu. Sitä en tiedä onko keulaan myös jotenkin lisätty kantavuutta. Siinä on kuitenkin aurausvarustelu.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.12.2014, 00:12
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Toyotasta muistikuva vuosituhannen vaihteen seutuvilta


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
ei välttämättä oikea topikki, mutta mites menee, jos auton kokonaispaino on 3500kg. eikös aurakäyttöön saanu nostettua etuakselin painoa hieman? jos saa, ni onko kyseinen auto silloin ha/pa ilman auraa ja auran kanssa ka? vai edelleen ha/pa johon tarvii c luokan ajokortin?
Siis vm. -89? toyota landcruiser bj-75 henkilöauto; verosuunnittelun puitteissa yritin etsiä "lääkkeitä" kuorma-autoksi ja jopa 10 paikkaiseksi bussiksi.
Bussi- suunnittelu kaatu heti: Bussissa olisi pitänyt olla jotain, mitä tuohon ei olisi saanut... ja
Kuorma-auto projekti tökkäsi siihen, että selvällä suomen kielellä maahantuojan lapuissa luki, että max kokonaispaino 3490 kg! (muistikuva, mutta ei kuorma-autoon oikeuttavat)
Ja akseleille sai painoja yllättävän paljon (en muista millä edellytyksellä, mutta muistaakseni ainakin 80km/h nopeuteen/tilapäisesti) siis suuruusluokkaa taakse x-lehtiset, y-mm vahvoilla lehdillä olevat jouset... ja samoin eteen sai lisää kantavuutta.
Ja nuo painot oli jotain posketonta: oliko eteen suuruusluokkaa 2000 vai 2500 kg, ja taakse muistaakseni tasan 3000 kg (siis varmaan sama ohje, kuin avolavassa; ja noista tehtiin hinausautoja taka raksilla)
Taka-akselilla oli silloin n.20v sitten se ongelma, että mistään ei oikein tahtonut löytyä vanteita, joille luvataan tuo maksimipaino...
(jotkin vanteet "elivät" itsensä mutkalle, toiset alkoivat halkeilemaan/ratkeamaan....)
Mutta aina henkilöauto taikka pakettiauto!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.12.2014, 23:05
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 789
Perusasetus

Millais kun joskus katselin land cruiser 100 mikä oli rekattu kevyt kuormaautoks tai kuormaautoks, suomen kilvissä...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.12.2014, 03:14
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja axu87 Näytä viesti
Millais kun joskus katselin land cruiser 100 mikä oli rekattu kevyt kuormaautoks tai kuormaautoks, suomen kilvissä...
Se tais olla joku sakujen moka, noin periaatteessa...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.12.2014, 06:56
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.424
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Se tais olla joku sakujen moka, noin periaatteessa...
Ei ollu. Soitin sillon piruuttain myyjälle ja kysyin miten se oli sen tehny.
Silloin riitti maahantuojan todistus korotetusta akselimassasta, joka oli tässätapauksessa saksalainen maahantuoja. Sielä muutettu kokonaismassa ja ajo suomee leimalle. Oli kuulemma vajaan vuoden paperisota, mut sai rekattua kuorkiks. Toivat kaks ruiseria samalla kertaa... Nytten ei enää onnistu noin, kun se porsaanreikä on tukittu, nyt pitää olla valmistajan hyväksymä kyseiselle muutokselle.

Ja mitä noihin mersuihin tulee, niin siinä +3500kg kokonaismassasessa oli muistaakseni taka-akselissa eroo(jarrut, jousitus) ja se korkee kokonaismassa piti tarkistaa tyyppikilvestä... Noita oli muistaakseni tehty jostai 90-luvun puolivälistä eteenpäin, ja ei oo saksassakaa mitää yleisiä.

Ja silloin siitä tulee vain neljän hlön, kun ei kantavuus riitä enemmälle...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 07.11.2016, 00:01
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.791
Perusasetus

Olikos täällä uutta tietoo? Mersu foorumii välillä seurannu.
http://www.mersuforum.net/forum/view...0471&start=120
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
jeep Cherokee chief (FSJ) N1 paku, kevyt kuorma-autoksi? psychobilly Tekniikka & Jutustelu 5 05.03.2011 19:28
Chevy Van 6.2Diesel -92, 2+3 paku muutos Kuorma-autoksi -Captain- Tekniikka & Jutustelu 10 25.10.2009 02:16
Defender kuorma-autoksi hemi8 Tekniikka & Jutustelu 12 09.07.2007 13:25
landrover 110stw kuorma-autoksi... wenkku Tekniikka & Jutustelu 10 06.11.2006 22:33
1500 Suburban kuorma-autoksi? Tekniikka & Jutustelu 9 12.06.2006 18:58


Sivu luotu: 22:22 (GMT +2).