![]() |
G mersu kuorma-autoksi
HOX HOX, nyt äkkiä kiertämään autoveroa ja rekisteröimään uudet Geemelit N2G luokkaan. Jää Antti Rinteeltä melkoinen tuppu kiskuriautoveroa saamatta!:)
Bongasin tuossa tänä vuonna käyttöönotetun uuden G:n, joka oli kevytkuorma-auto 3560kg:n kokonaismassalla...ja vuotuiset käyttökustannukset ajoneuvoverojenkin osalta huomattavan pienet vs. ha/paku! |
ei taida onnistua vanhat mallit....noita "g-kuorkkeja "on vissiin ollut vasta pari vuotta tarjolla...että vielä laittaa "rahan äänellä" vaikka kuorkiksi rekkaiskin (halvimmat on ollut jotain 40-45t€ tuolla maailmalla)
|
Mitähän jos hakee ulkomailta G-mesen niin saakohan sen jotenkin rekisteröityä kuormuriksi? Onhan noita Hiluxejakin nykyään kuormurina. Olettaisi, että kantavuutta lisäämällä tuo voisi olla mahdollista. Mutta saako sitä kantavuutta jotenkin laillisesti lisättyä?
|
Kokonaismassa vaan tuontipapereiss samaks kun noissa Vehon rekisteröimissä hyötyautoissa niin mikäpä sen estää kuorkittamasta
Alkuperämaastaan kun hakee, niin ei onGelmaa, siellähän niitä riittää Pikkusen pitää silti olla lompakossa voimaa |
ja mahtaakos kuokissa olla jopa eri tyypi kilpi akseleissa eri painoille..
|
ei välttämättä oikea topikki, mutta mites menee, jos auton kokonaispaino on 3500kg. eikös aurakäyttöön saanu nostettua etuakselin painoa hieman? jos saa, ni onko kyseinen auto silloin ha/pa ilman auraa ja auran kanssa ka? vai edelleen ha/pa johon tarvii c luokan ajokortin?
|
Eikai varusteet kokonaismassaa koskaan nosta ...
|
Lainaus:
|
Toyotasta muistikuva vuosituhannen vaihteen seutuvilta
Lainaus:
Bussi- suunnittelu kaatu heti: Bussissa olisi pitänyt olla jotain, mitä tuohon ei olisi saanut... ja Kuorma-auto projekti tökkäsi siihen, että selvällä suomen kielellä maahantuojan lapuissa luki, että max kokonaispaino 3490 kg! (muistikuva, mutta ei kuorma-autoon oikeuttavat) Ja akseleille sai painoja yllättävän paljon (en muista millä edellytyksellä, mutta muistaakseni ainakin 80km/h nopeuteen/tilapäisesti) siis suuruusluokkaa taakse x-lehtiset, y-mm vahvoilla lehdillä olevat jouset... ja samoin eteen sai lisää kantavuutta. Ja nuo painot oli jotain posketonta: oliko eteen suuruusluokkaa 2000 vai 2500 kg, ja taakse muistaakseni tasan 3000 kg (siis varmaan sama ohje, kuin avolavassa; ja noista tehtiin hinausautoja taka raksilla) Taka-akselilla oli silloin n.20v sitten se ongelma, että mistään ei oikein tahtonut löytyä vanteita, joille luvataan tuo maksimipaino... (jotkin vanteet "elivät" itsensä mutkalle, toiset alkoivat halkeilemaan/ratkeamaan....) Mutta aina henkilöauto taikka pakettiauto! |
Millais kun joskus katselin land cruiser 100 mikä oli rekattu kevyt kuormaautoks tai kuormaautoks, suomen kilvissä...
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Silloin riitti maahantuojan todistus korotetusta akselimassasta, joka oli tässätapauksessa saksalainen maahantuoja. Sielä muutettu kokonaismassa ja ajo suomee leimalle. Oli kuulemma vajaan vuoden paperisota, mut sai rekattua kuorkiks. Toivat kaks ruiseria samalla kertaa... Nytten ei enää onnistu noin, kun se porsaanreikä on tukittu, nyt pitää olla valmistajan hyväksymä kyseiselle muutokselle. Ja mitä noihin mersuihin tulee, niin siinä +3500kg kokonaismassasessa oli muistaakseni taka-akselissa eroo(jarrut, jousitus) ja se korkee kokonaismassa piti tarkistaa tyyppikilvestä... Noita oli muistaakseni tehty jostai 90-luvun puolivälistä eteenpäin, ja ei oo saksassakaa mitää yleisiä. Ja silloin siitä tulee vain neljän hlön, kun ei kantavuus riitä enemmälle... |
Olikos täällä uutta tietoo? Mersu foorumii välillä seurannu.
http://www.mersuforum.net/forum/view...0471&start=120 |
Sivu luotu: 13:28 (GMT +2). |