Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.01.2016, 11:06
Hummermies Hummermies ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.12.15
Sijainti: kereva, suomi
Viestit: 53
Perusasetus

Miksi 2 akkutta? (Hummer H1)


Hei!

Miksi 2 akkutta? hummerilla oli 2x 55ah 460A

-14 astetta see käynnistyy vielä mutta -17 ei enää...
Ostin uudet akkut ja ei apu....-14 auto ei jaksanut käynnistyä....

Löysin sitten että pidä olla noin 72/75 ah ja 650-750A akut....toivotavasti saan kaupassa vaihtaa

Mutta miksi 2 heikko akutta??? 6,2l diiseli. Miks ei voi olla 1x 110ah akku.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.01.2016, 11:18
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Toki sinne voi laittaa 2x100Ah akutkin jos vain saat mahtumaan.
Käynnistysvirta kasvaa kyllä mutta startti voi olla tehoton eikä jaksa sen paremmin pyörittää kuin pienilläkään akuilla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.01.2016, 11:28
Hummermies Hummermies ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.12.15
Sijainti: kereva, suomi
Viestit: 53
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Toki sinne voi laittaa 2x100Ah akutkin jos vain saat mahtumaan.
Käynnistysvirta kasvaa kyllä mutta startti voi olla tehoton eikä jaksa sen paremmin pyörittää kuin pienilläkään akuilla.
jos panen 1 maksimi suuri akku esim. 110ah. onks starti parempi?
mitä see toinen akku auttaa/parantaa?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.01.2016, 11:41
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

No onko hehkut eli glowplugs ehjät? Jos ei niin ei lähde käyntiin vaikka oisi uudetkin akut.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.01.2016, 11:42
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Kahdella rinnakkainkytketyllä akulla haetaan juuri suurempaa käynnistysvirtaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.01.2016, 11:45
Hummermies Hummermies ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.12.15
Sijainti: kereva, suomi
Viestit: 53
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
No onko hehkut eli glowplugs ehjät? Jos ei niin ei lähde käyntiin vaikka oisi uudetkin akut.
tosi hyvät!
mutta akku ei jaksa. jos akku on lämmissa huonessa, startta nopeasti heti, jos akku(myös uusi) on vuorokausi kylmässä ulkona, ei jaksa.

-17 meni kohta käyntiin kun akkut olit huone lämpössä sisällä. aku ulkona vain kerra jaksa startta ja sitten niiin heikko ja hidas.....niin uuded kuinka vanhat akkut(55ah)

(muistan aiemmin 110ah uus akku jaksaa startta vähintäin 20 kerta 3,5 litrasen diiseli mersu tai 5 litrase v8 bensakone -30 astetta....)
55ah ei jaksa mitään,,,eikä 2x 55ah jaksa...mun mielestä see vain pienelle bensamootorille!

Viimeksi muokannut Hummermies : 19.01.2016 11:54
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.01.2016, 11:47
Hummermies Hummermies ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.12.15
Sijainti: kereva, suomi
Viestit: 53
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Kahdella rinnakkainkytketyllä akulla haetaan juuri suurempaa käynnistysvirtaa.
jos laitan 1 iso akku onks saman tehokas? voiko panna 1 suuri?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.01.2016, 11:55
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

paljoko on jännite (V) akussa kun on ollu päivän ajamatta?
voi olla että auto tyhjentää akun yön aikana eikä jaksa enää lähtee käyntiin.

akuissa pitäs olla lepojännite 12,5-12,8 välille. mitä isompi sitä parempi.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.01.2016, 12:02
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Melko pieni on käynnistysvirta noilla akuilla, Jos vain 460A?

Just kaverin 6.5TD vanista poistettiin takaosaan laitettu lehmänkokoinen akku. Ja laitettiin yks punainen Optima alkuperäiselle paikalleen. Nyt starttaa ihan erilailla kuin aiemmin.
Mielummin panostaa akkuun joka antaa virtaa uloskin

Laita vaikka kaksi punaista Optimaa, Niin luulisi toimivan.

http://akkunetti.fi/lyijyakut/optima...50ah-lyijyakku
__________________
www.classicjeepparts.com
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.01.2016, 12:20
Hummermies Hummermies ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.12.15
Sijainti: kereva, suomi
Viestit: 53
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smgt Näytä viesti
paljoko on jännite (V) akussa kun on ollu päivän ajamatta?
voi olla että auto tyhjentää akun yön aikana eikä jaksa enää lähtee käyntiin.

akuissa pitäs olla lepojännite 12,5-12,8 välille. mitä isompi sitä parempi.
vanhoilla yksi oli noin 12,5 toinen oli ehkä vähemmän,,, sen jälken kun olin jo starttanut pari kerta ja tuntuu tyhjä
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.01.2016, 13:23
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

jos ne on rinnakkain niin sillon niissä on sama jännite.
pitäs ottaa johto irti että näkis molemmista oman jännitteen.

rinnakkain olevissa akuissa lasketaan virta määrä (AH) yhteen eli 2kpl 55ah akkuja vastaa yhtä 110ah akkua.

suomessa kun on kylmää ja tarvitaan paljon virtaa käynnistykseen, niin täällä sais olla mahollisimman isot akut. joskus kannattaa pitää ylläpitolaturia jos ei tule ajettua niin paljoo että akut on varmasti täynnä.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.01.2016, 13:27
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

2x55=110 aivan sama yx 110 tai 55 kaks.
akkujakin erilaisia.
raktoriinki laitoin 75A keltasen optiman, antaa pihalle saman ku joku isompi akku.
eilenki tärähti tulille ku pakko oli ajella 30 pakkasta. tietty lohkolämmittimessä.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 19.01.2016, 13:42
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

starttaus virtoissa on eroja.
55AH optimalle luvataan 765A
56AH boschin akulle vaan 480A

mutta mitä enempi se antaa virtaa sitä vähemmän aikaa se sen antaa.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 19.01.2016, 13:43
Hummermies Hummermies ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.12.15
Sijainti: kereva, suomi
Viestit: 53
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
2x55=110 aivan sama yx 110 tai 55 kaks.
akkujakin erilaisia.
raktoriinki laitoin 75A keltasen optiman, antaa pihalle saman ku joku isompi akku.
eilenki tärähti tulille ku pakko oli ajella 30 pakkasta. tietty lohkolämmittimessä.
uskomaton. mulla on siellä siis ehkä jotain väärä!? koska see 2x55ah akku tuntuu kuin 1x55ah akku.

Ma olen ihan varma, että 1x 110ah akku jakksaa muutama kerta paljon enemmään kuin minun 2 pienta 55ah akkutta
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 19.01.2016, 13:54
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hummermies Näytä viesti
uskomaton. mulla on siellä siis ehkä jotain väärä!? koska see 2x55ah akku tuntuu kuin 1x55ah akku.

Ma olen ihan varma, että 1x 110ah akku jakksaa muutama kerta paljon enemmään kuin minun 2 pienta 55ah akkutta
ota kaapelit irti akuista ja mittaa silloin jännite molemmista. toinen jos on huono niin sillon se periaatteessa starttaan sillä yhellä akulla.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 19.01.2016, 22:25
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Onhan autossa kaikki akkukaapelit ja liitokset kunnossa. Jos joku liitos on hapettunut niin auto yrittää käynnistyä vain yhdellä akulla. V8 diesel tarvii pakkasella julmetusti virtaa startatakseen joten sinun kannattaa tarkastaa ja puhdistaa kaikki nuo liitokset huolellisesti. 2x70a pitäisi riittää H1:seen talvikäytössäkin mikäli virtaa ei paljoa kulutella parkissa. 55A akut ovat hieman pienet siihen, saattavat kyllä riittääkin.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 19.01.2016, 22:53
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Aika pieneltä vaikuttaa tuo kylmäkäynnistysvirta 460 A. Omassa 6,7 l V8 dieselissä on kaksi akkua ja niiden arvot on (netistä katsottuna, kun ei nyt jaksa pellin alle mennä kurkkimaan) 65 Ah ja 750 tai 850 CCA. Niillä ainakin on hyvin käynnistynyt myös 27 asteen pakkasessa, vaikka lämmitin ei ollut käynnistynyt.

Eli jos johdot ja liitokset kunnossa, eikä näytä irrotettujen akkujen jännitteissä olevan eroja, niin sitten vaan tarvitsee akut tai akun, missä isompi kylmäkäynnistysvirta-arvo, eli se CCA luku.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 20.01.2016, 00:50
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 702
Perusasetus

H1 startti ja akut


H1:ssä on isompi startti mitä "katu 6.5:ssa" käytetään. Speksien mukaan 6hp eli noin 4.6kW. Originaali akut speksattu 825CCA 0 Fahrenhaitissa. Tässä kuva huoltokirjan spekseistä.

Itte oon monta vuotta ajanu Motonetin "no name" akuilla ilman ongelmia. Auton oma jännitemittari kyllä putoaa alle 10V jo hehkutettaessa.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_3128.JPG‎
Views:	285
Size:	174,6 Kt
ID:	67211  
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 21.01.2016, 18:14
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

6.2 ja 6.5 koneen minimisuositus on muistaakseni 2x 600cca talvikäytössä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Hummer H1 rengassarja Hummermies O/M/V Renkaat ja vanteet 12 07.08.2016 15:38
Hummer H1 kippo86 Chit-Chat 5 29.03.2011 05:58
Hummer H1 keulapala !!! O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 29.04.2007 18:37
HUMMER H1 Tekniikka & Jutustelu 3 29.11.2005 13:12
HUMMER H1 WAGON O/M/V Muut 2 29.11.2005 13:10


Sivu luotu: 10:26 (GMT +2).