Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.06.2015, 22:50
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

GM pikkulohko tietoa kaivataan.. siis 307, vm. 71?


Tuommoinen venekone tuli ostettua, ja tuo jenkki/gm tietotaito kaipaa pikkasen apua...
Siis tuo "muinaisjäänne" on OMC:n marinoima Buick:n? vaihteiston pulttijaolla oleva 307, ja tehoja joko 225 tai 245 hv tai jotain muuta... (OMC:n ilmoitus käyttöohjekirjasta, jossa sylinterin mitat täsmää, toki voi olla muutaman vuoden uudempi...) seuraavat minun tulkintoja numeroista ja niiden tarkoituksesta:
Lohkon valu no 3970020, joka "date code: J271" mukaan on 307 ja valettu 27.10.1971.
Välikansi valettu seuraavana päivänä, ja sen päällä 4-kurkkuinen Rochester Quadrajet, imusarja on vielä mysteeri, valurautaa, ja vissiin ns. 2- kerroksinen, siis toiset imukanavat huomattavasti alempana, kuin toiset.

Nuo kannet on mysteeri, siis ei ole mitään tietoa, mitä ne on: siis kestääkö suomalaista bensaa? vai pitääkö "kantaa" pikkupullossa lisäainetta.... Kuva profiilissa: http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=7477

Ja toinen kysymys olisi: Tuo kone on kärjellisellä virranjakajalla, ja kun nuo sytkäosat tekisi muutenkin mieli vaihtaa, niin kävi mielessä vaihtaa koko jakaja "hei" jakajaan, Sopiikohan tuohon heittämällä esim. 20 vuotta uudempi 305 jakaja? ja saako tuon alkuperäisen kiekkamittarin pelittämään tuolla "hei" jakalla, sillä sehän kerää tietoa/pulsseja katkojankärjiltä?
Ja tuossa alkuperäisessä kärellisessä jakajassa ei ole alipainesäätöä, ja tuossa tulevassa sovelluksessa ;7m pitkä, n. 2000 kg painava vene, tuolla koneella pitäisi ajaa ns. pintakaasulla, kun tuo nykyinen 140 hv jaksoi enimmäkseen kyydittää niin hyvin, että piti nostaa kahvaa huomattavasti; Tuolla 307:lla pitäs pysyä liukunopeuksissa pintakaasulla, siis pelkästään ensiökurkuilla.
Ja kun veneessä ei ole vaihteita, niin kone pyörii käytännössä aina yli 2000, ja tavoteltu maksimi täyskaasulla on ohjekirjan mukaan 4000-4400 tai 4200-4600.
-> tuolla alipaine säädöllä olisi tavoite säästää bensaa, sillä jos tunnissa menee useampi kymmenen litraa, niin "muutama" prosentti tekee paljon...

p.s Vetolaitteessa pisin välitys, ja potkuri rosteria, toki vielä löytyisi nousua tuuma- pari lisää ainakin alumiini potkureissa, mutta tuolla kokoonpanolla pitäs olla helppo hallita kaikissa olosuhteissa, siis max. kuormassa vastaa kaasuun asap.

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hydroboosteri tietoa kaivataan Team Urbo Tekniikka & Jutustelu 2 15.07.2014 07:57
Tietoa kaivataan autotohtori Tekniikka & Jutustelu 6 20.01.2012 19:40
Tietoa kaivataan autotohtori Tekniikka & Jutustelu 3 11.11.2011 16:41
4*4 mönkkäreistä tietoa kaivataan???? Tekniikka & Jutustelu 17 23.09.2007 08:31
Tietoa kaivataan ..................... Palde Tekniikka & Jutustelu 1 14.07.2004 20:13


Sivu luotu: 23:04 (GMT +2).