Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.02.2014, 14:23
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

3.2 Pajero


Onko foorumilaisilla millaisia kokemuksia noita 2000+ -> mallin pajeroista?
Eli 3.2 myllyllä olevista?

Mietinnässä olisi tuollainen 2002-2003 vuosimallin napero, ihan käyttöautoksi.
Olen jopa miettinyt jos ko yksilön hakisi Saksasta tai Ruottista..

__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.02.2014, 14:29
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Meillä on jokusen vuoden ollu -01 mallinen manuaali.

Mitsufoorumin puolelta löytyy kauhuskenaariota toisensa jälkeen ko. mallista

Mitä halusit tietää?
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.02.2014, 14:32
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Unohda...

Ihan sama onko gdi vai did

Paskaa ja kallista sellaista korjata.

Voin kertoa pari elävää esimerkkiä hieman huonolla pidolla olleista, laskut semmoisia +5000€/kerta
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.02.2014, 15:38
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Mikäs olisi vastaavanlainen parempi kulkine?
hintaluokkaa 15-20 tuhatta.

Ehdotuksia saa laittaa

Olen tykästynyt tuohon pajeron korimalliin ja varustetasoon jne..
Rahakin ratkaisee tietysti. Kaikki autot mitä mulla on ollu niin korjattavaa on riittänyt. Paras kulkine ikinä oli 323 mazda vm94. Ajoin sillä melkein 10v
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.02.2014, 17:52
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.475
Perusasetus

Noh, itse olen ajanut 8 vuotta tuollaisella 3.2 DiD + automaatti. Etupyörän laakerit on mennyt ja EGR-venttiili tuona aikana, muuten aika ongelmitta mennyt. Tällä perusteella minulla ei ole valittamista ja jossain vaiheessa jo haaveilin uuden samanlaisen ostamisesta.

Edit: Huollon hinnaksi tullut n. 100 € / vuosi, sisältäen öljytkin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.02.2014, 18:08
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Jos ja kun tollasen ostaa, niin vähänajettuna, ruostesuojattuna ja säännöllisesti huollettuna saa varmasti paremman kuin huonomman
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.02.2014, 13:29
Tönssi Tönssi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.06.11
Sijainti: Heramäki
Viestit: 256
Perusasetus

Ite parhaillaan odottelen pajeroa syöttöpumppun vaihdosta. Jos pajeroon päädyt niin ehdottomasti ruostesuojaus kannattaa tarkistaa. Polttoaineen täyttö putki ruostuu puhki.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.02.2014, 13:36
J.Niemi J.Niemi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.10.10
Sijainti: Vilppula
Viestit: 133
Perusasetus

Jos 3,5 gdi:n haluaa niin tilaa suoraan japanista. Jossei ratti oikealla häiritse.
Alle 100tkm ajettuna. Noin 10ke kilpiin.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.02.2014, 17:26
Juippa:n Avatar
Juippa Juippa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.12.06
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

Kaverilla oli vuoden päivät tommonen 3.2l pitkä pajero.
Ei ollut mitään vikaa ko. aikana. Mitä nyt sillä 100km ajoin niin mukava auto oli. 33"alla 16" peltivanteella ja korotusjousilla. Hyvännäköinenkin vielä.

Pensaahan se tietenkin vei... mutta niinhän ne kaikki isot pensamaasturit vie.

E:Sori, sotkin tiisseli ja bensa koneet keskenään. Kaverilla oli 3.5l v6 bensa pajero...

Viimeksi muokannut Juippa : 25.02.2014 21:50
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.02.2014, 18:13
234 234 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.02.13
Sijainti: lappeenranta
Viestit: 10
Perusasetus

Itsellä oli tommne kulkine 2 vuotta. Syöttöpumppu meni 200tkm kohdilla. 3000 euron nurkilla oli remontin hinta. Muuten ei ollu vikoja. Ja tosiaan se alusta kannattaa katsoa.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 26.02.2014, 00:19
MakeO:n Avatar
MakeO MakeO ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.04.03
Sijainti: Mustasaari, Finland.
Viestit: 3.342
Perusasetus

Meillä on tommonen 2001 mallinen 3.2 Did ollu vuodesta 2009 emännän käyttiksenä . Tällä hetkellä 464 tkm kellossa ja ite ollaan ajettu siihen noin 170 tonnia.. Osia on vaihdettu sen verran että pyörän laakerit ympäriinsä kerran ,etujarrulevyt ja palat,taakse jarrupalat ,käsijarrun kengät,raidetangon päät,hammastangon haitarit,ylä- ja alapallo niveliä, polttoaine tankki,muutama poltin ja tärkein mikä kannattaa tehdä niin nokkaketju ja nokka akseleiden välisen laahainpalan tarkastus ja tarvittaessa vaihto! Tää on se suurin syy mikä tappaa ton koneen jos tuon laahainpalan kunto laiminlyödään.

Vois sanoa että on ollu tosi huoleton laite normi huolloilla ,suosittelen..!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 26.02.2014, 18:48
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.789
Thumbs up

Äidillä oli parivuotta automaatti. 190tkm ostaessa n240 myydes.
Tullessa takapään laakerit, jarrut jokanurkkaan, tähänkin vaihdettiin tankki ja se nokkaketju.
Pelas hetken ja sit rupes hukkaa nestettä pienissä määrin, kävi "huollossa" syyläri vähän märki se vaihdettiin.
etupyörän laakerit, nelipyörä suuntaus.
Hetkenpäästä turunmotarille laukes takalämppärin putki antautu ihan kerrasta, ihan vaan ruostunu ja muhinu katki ja kerrasta poikki
Kerkes käymään senverta kuumana että täys koneremontti sis,laakerit, koneistukset, männät, kansi, venttiilit, tiivisteet ja uus nokkaketju ja laahaimet.
Taas uudet jarrulevyt liekkö jääny paskaa väliin mutta veti aina kieroks..
Tuulilasin pyyhkijän mekanismin puslat oli ihan horot niitä ei tosin vaihdettu.
Ovien lukot takaovi varsinkaan ei meinannu ikinä pelata vaatii ahkeraa rasvailua..
Helvetin herkkä ruostumaan? suojata kannattaa ehdottomasti. ja takalasin reunan alla muhii kanssa.
remontin jälkeen jäi hukkaamaan vielä öjyä mutta auto myytiin ja vika jäi vähän mystiseks. Luultavasti turbo remontti ois ollu edes koska se oli ainut vanha osa ja mahdollisesti hieman metallia pääsi sen läpi...
n.9000€ edestä kahteen vuoteen, joukossa saattoi olla myös hieman huonoa tuuria ym?
No kuitenki olihan se isoruokanen jos ei muuta kehuttavaa keksi n12 keskikulutu.

Suosittelen!

Viimeksi muokannut tdi : 26.02.2014 18:53
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 04.03.2014, 08:27
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Mites tuollanen samanikänen land cruiseri?
Suomessa hinnat on aivan järettömiä, mutta jos kattelis jostain ulkomailta.

Taitaa olla niin etä viatonta autoa ei ole ja kun sattuu yksilö niin ei olekkaan muuta kuin vikaa

Toinen saattaa mennä pelkillä öljynvaihdoilla kun toiseen on vaihdettu koko kone.
Ja halpaa ei taida olla miinkään 2000+ uudemman auton korjaaminen.
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 04.03.2015, 20:34
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Huomenna pitäs yrittää käydä katsomassa 2005 2.5 pajeroa.

2.5 Wagon GLX
344 tkm on tuupattu tuolla, mutta luulisi kilometrejä olevan edesssä..
Ainoa miinus on hinta Angry kaikilla 00-05 vuosimallin Pajeroilla kymppiä hipoo hinnat.

Hehkut ja jakohinta vaihdettu tuohon, joten nekin olisi plussaa..
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 05.03.2015, 16:40
jkoiv jkoiv ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 05.04.10
Sijainti: La
Viestit: 21
Perusasetus

Tuo WH-mallin Jeep Grand Cherokee ei ole hullumpi käyttis ollut. Samaan hintaluokkaan alkaa saamaan. Jotain kuluvia osia pitänyt vaihtaa mutta alustan palikat on pääosin samoja kuin Bensamallissa ja Usasta saa niitä halvalla. EGR tukkoon niin ei tule koneen kanssa ongelmia. Lastutuksen jälkeen tehot 260hv ja 560nm jolla liikahtaa ihan hyvin. QD2-neliveto on näitä nykypäivän jarrusutimisen estoja parempi vaikkei ihan kytkettävien lukkojen veroinen. Vähän isommat renkaat ja OME:n korotus niin näyttää jo melkein maasturilta Kulutus tuollakin yhdistelmällä kympin luokkaa eli ei pahin mahdollinen.

Toki tästäkin kauhujuttuja löytyy ja pikkuvärkkäystä aina on. Tankki piti hioa, maalata ja massata ettei ruostu puhki. Perät on heikkoja jne.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 06.03.2015, 07:53
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

5 min riitti enkä käynyt koeajolla edes.
Oli melkoisen ruosteenruskeata auton alusta ja lokasuojankaaret kukki..

Miten ihmeessä ne ihmiset pitää näitä autoja, että näinkin uusi on saatu tärveltyä

Jeeppejä olen myös kytännyt nettiautosta tuolla 2.7 koneella.
Ei vaan jaksa 500km ajella kattoman kun kuitenkin on laho paska, niinku eilinenkin "helmi".

sekin ongelma tässä on että käteistä ei ole vaan pihassa on pari vaihdokkia, joten se kaventaa etsintää autoliikkeisiin, jos nyt ei satu kaupaksi menemään nuo nykyiset kulkineet.
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 07.03.2015, 22:22
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Lahdesta kysyin tuota nokkaketjun vaihtoa plus muuta mitä sinne tarvii vi ta oli 700 tai 800€ en muista.
Tankin mädäntyminen yleistä, tankkiin pääsee paskaa joka taas tuhoaa syöttöpumpun.
Pyöränlaakerit menee myös vaihtoon.

Onko ainut tapa korottaa tommosta jousien vaihto? Tarviiko muuta kun jouset ja iskarit?

Ei kellään ois nurkissa orkkis sumareita tommoseen ja valorautaa.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 18.03.2015, 07:57
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Ei kyllä natsaa..
Ylihintaisia ruosteisia paskoja kaikki minun pudjettiin menevät.
Ajellaan tuo vanha pajero loppuun jos ei joku tule ja osta väkisen pois..
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajero vs. Pajero Sport amaz Tekniikka & Jutustelu 27 30.07.2013 06:23
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 Hype O/M/V Ajoneuvot 3 16.04.2013 22:45
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30
o: pajero O/M/V Ajoneuvot 0 22.03.2007 17:47
-89 TDIC Pajero osix ja -89 TD Pajero ajoon/lelux O/M/V Muut 0 28.10.2005 07:32


Sivu luotu: 19:14 (GMT +2).