Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   3.2 Pajero (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=121171)

Machist 22.02.2014 14:23

3.2 Pajero
 
Onko foorumilaisilla millaisia kokemuksia noita 2000+ -> mallin pajeroista?
Eli 3.2 myllyllä olevista?

Mietinnässä olisi tuollainen 2002-2003 vuosimallin napero, ihan käyttöautoksi.
Olen jopa miettinyt jos ko yksilön hakisi Saksasta tai Ruottista..

Arska-tehtaalta 22.02.2014 14:29

Meillä on jokusen vuoden ollu -01 mallinen manuaali.

Mitsufoorumin puolelta löytyy kauhuskenaariota toisensa jälkeen ko. mallista :D

Mitä halusit tietää?

bj45lava 22.02.2014 14:32

Unohda...

Ihan sama onko gdi vai did

Paskaa ja kallista sellaista korjata.

Voin kertoa pari elävää esimerkkiä hieman huonolla pidolla olleista, laskut semmoisia +5000€/kerta

Machist 22.02.2014 15:38

Mikäs olisi vastaavanlainen parempi kulkine?
hintaluokkaa 15-20 tuhatta.

Ehdotuksia saa laittaa :)

Olen tykästynyt tuohon pajeron korimalliin ja varustetasoon jne..
Rahakin ratkaisee tietysti. Kaikki autot mitä mulla on ollu niin korjattavaa on riittänyt. Paras kulkine ikinä oli 323 mazda vm94. Ajoin sillä melkein 10v :D

offroadjouni 22.02.2014 17:52

Noh, itse olen ajanut 8 vuotta tuollaisella 3.2 DiD + automaatti. Etupyörän laakerit on mennyt ja EGR-venttiili tuona aikana, muuten aika ongelmitta mennyt. Tällä perusteella minulla ei ole valittamista ja jossain vaiheessa jo haaveilin uuden samanlaisen ostamisesta.

Edit: Huollon hinnaksi tullut n. 100 € / vuosi, sisältäen öljytkin.

Arska-tehtaalta 22.02.2014 18:08

Jos ja kun tollasen ostaa, niin vähänajettuna, ruostesuojattuna ja säännöllisesti huollettuna saa varmasti paremman kuin huonomman :D

Tönssi 23.02.2014 13:29

Ite parhaillaan odottelen pajeroa syöttöpumppun vaihdosta. Jos pajeroon päädyt niin ehdottomasti ruostesuojaus kannattaa tarkistaa. Polttoaineen täyttö putki ruostuu puhki.

J.Niemi 23.02.2014 13:36

Jos 3,5 gdi:n haluaa niin tilaa suoraan japanista. Jossei ratti oikealla häiritse.
Alle 100tkm ajettuna. Noin 10ke kilpiin.

Juippa 25.02.2014 17:26

Kaverilla oli vuoden päivät tommonen 3.2l pitkä pajero.
Ei ollut mitään vikaa ko. aikana. Mitä nyt sillä 100km ajoin niin mukava auto oli. 33"alla 16" peltivanteella ja korotusjousilla. Hyvännäköinenkin vielä.

Pensaahan se tietenkin vei... mutta niinhän ne kaikki isot pensamaasturit vie.

E:Sori, sotkin tiisseli ja bensa koneet keskenään. Kaverilla oli 3.5l v6 bensa pajero...

234 25.02.2014 18:13

Itsellä oli tommne kulkine 2 vuotta. Syöttöpumppu meni 200tkm kohdilla. 3000 euron nurkilla oli remontin hinta. Muuten ei ollu vikoja. Ja tosiaan se alusta kannattaa katsoa.

MakeO 26.02.2014 00:19

Meillä on tommonen 2001 mallinen 3.2 Did ollu vuodesta 2009 emännän käyttiksenä . Tällä hetkellä 464 tkm kellossa ja ite ollaan ajettu siihen noin 170 tonnia.. Osia on vaihdettu sen verran että pyörän laakerit ympäriinsä kerran ,etujarrulevyt ja palat,taakse jarrupalat ,käsijarrun kengät,raidetangon päät,hammastangon haitarit,ylä- ja alapallo niveliä, polttoaine tankki,muutama poltin ja tärkein mikä kannattaa tehdä niin nokkaketju ja nokka akseleiden välisen laahainpalan tarkastus ja tarvittaessa vaihto! Tää on se suurin syy mikä tappaa ton koneen jos tuon laahainpalan kunto laiminlyödään.

Vois sanoa että on ollu tosi huoleton laite normi huolloilla ,suosittelen..!

tdi 26.02.2014 18:48

Äidillä oli parivuotta automaatti. 190tkm ostaessa n240 myydes.
Tullessa takapään laakerit, jarrut jokanurkkaan, tähänkin vaihdettiin tankki ja se nokkaketju.
Pelas hetken ja sit rupes hukkaa nestettä pienissä määrin, kävi "huollossa" syyläri vähän märki se vaihdettiin.
etupyörän laakerit, nelipyörä suuntaus.
Hetkenpäästä turunmotarille laukes takalämppärin putki antautu ihan kerrasta, ihan vaan ruostunu ja muhinu katki ja kerrasta poikki
Kerkes käymään senverta kuumana että täys koneremontti sis,laakerit, koneistukset, männät, kansi, venttiilit, tiivisteet ja uus nokkaketju ja laahaimet.
Taas uudet jarrulevyt liekkö jääny paskaa väliin mutta veti aina kieroks..
Tuulilasin pyyhkijän mekanismin puslat oli ihan horot niitä ei tosin vaihdettu.
Ovien lukot takaovi varsinkaan ei meinannu ikinä pelata vaatii ahkeraa rasvailua..
Helvetin herkkä ruostumaan? suojata kannattaa ehdottomasti. ja takalasin reunan alla muhii kanssa.
remontin jälkeen jäi hukkaamaan vielä öjyä mutta auto myytiin ja vika jäi vähän mystiseks. Luultavasti turbo remontti ois ollu edes koska se oli ainut vanha osa ja mahdollisesti hieman metallia pääsi sen läpi...
n.9000€ edestä kahteen vuoteen, joukossa saattoi olla myös hieman huonoa tuuria ym? :D
No kuitenki olihan se isoruokanen jos ei muuta kehuttavaa keksi n12 keskikulutu.

Suosittelen!

Machist 04.03.2014 08:27

Mites tuollanen samanikänen land cruiseri?
Suomessa hinnat on aivan järettömiä, mutta jos kattelis jostain ulkomailta.

Taitaa olla niin etä viatonta autoa ei ole ja kun sattuu yksilö niin ei olekkaan muuta kuin vikaa :mad:

Toinen saattaa mennä pelkillä öljynvaihdoilla kun toiseen on vaihdettu koko kone.
Ja halpaa ei taida olla miinkään 2000+ uudemman auton korjaaminen.

Machist 04.03.2015 20:34

Huomenna pitäs yrittää käydä katsomassa 2005 2.5 pajeroa.

2.5 Wagon GLX
344 tkm on tuupattu tuolla, mutta luulisi kilometrejä olevan edesssä..
Ainoa miinus on hinta Angry kaikilla 00-05 vuosimallin Pajeroilla kymppiä hipoo hinnat.

Hehkut ja jakohinta vaihdettu tuohon, joten nekin olisi plussaa..

jkoiv 05.03.2015 16:40

Tuo WH-mallin Jeep Grand Cherokee ei ole hullumpi käyttis ollut. Samaan hintaluokkaan alkaa saamaan. Jotain kuluvia osia pitänyt vaihtaa mutta alustan palikat on pääosin samoja kuin Bensamallissa ja Usasta saa niitä halvalla. EGR tukkoon niin ei tule koneen kanssa ongelmia. Lastutuksen jälkeen tehot 260hv ja 560nm jolla liikahtaa ihan hyvin. QD2-neliveto on näitä nykypäivän jarrusutimisen estoja parempi vaikkei ihan kytkettävien lukkojen veroinen. Vähän isommat renkaat ja OME:n korotus niin näyttää jo melkein maasturilta :D Kulutus tuollakin yhdistelmällä kympin luokkaa eli ei pahin mahdollinen.

Toki tästäkin kauhujuttuja löytyy ja pikkuvärkkäystä aina on. Tankki piti hioa, maalata ja massata ettei ruostu puhki. Perät on heikkoja jne.

Machist 06.03.2015 07:53

5 min riitti enkä käynyt koeajolla edes.
Oli melkoisen ruosteenruskeata auton alusta ja lokasuojankaaret kukki..

Miten ihmeessä ne ihmiset pitää näitä autoja, että näinkin uusi on saatu tärveltyä

Jeeppejä olen myös kytännyt nettiautosta tuolla 2.7 koneella.
Ei vaan jaksa 500km ajella kattoman kun kuitenkin on laho paska, niinku eilinenkin "helmi".

sekin ongelma tässä on että käteistä ei ole vaan pihassa on pari vaihdokkia, joten se kaventaa etsintää autoliikkeisiin, jos nyt ei satu kaupaksi menemään nuo nykyiset kulkineet.

Vilkutin 07.03.2015 22:22

Lahdesta kysyin tuota nokkaketjun vaihtoa plus muuta mitä sinne tarvii vi ta oli 700 tai 800€ en muista.
Tankin mädäntyminen yleistä, tankkiin pääsee paskaa joka taas tuhoaa syöttöpumpun.
Pyöränlaakerit menee myös vaihtoon.

Onko ainut tapa korottaa tommosta jousien vaihto? Tarviiko muuta kun jouset ja iskarit?

Ei kellään ois nurkissa orkkis sumareita tommoseen ja valorautaa.

Machist 18.03.2015 07:57

Ei kyllä natsaa..
Ylihintaisia ruosteisia paskoja kaikki minun pudjettiin menevät.
Ajellaan tuo vanha pajero loppuun jos ei joku tule ja osta väkisen pois..


Sivu luotu: 06:25 (GMT +2).