![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Nissan Patrollin kansitiiviste/jälkikiristyspatrollin sd33 kone tuli turbotettua sd33t:n osilla eli pumppu,imusarja,pakosarja ja vähän parempi ahdin sekä putkisto kuin tehtaan turbossa.samalla myös tarkastettiin,oikohiottiin ja tehtiin venttiili työ kanteen.myös dekkitaso sekä männän laet harjattiin kiiltäväksi kuin peili ja tarkastettiin suoruus.kansipahviksi tuli turbon metalli tiivari ja kansi vedettiin momentiin..käynnistys harmaata savua käy viidellä,tasaantuu puolen minuutin päästä muuten toimii hyvin.tätä jatkui muutama aamu 0.4kg paineilla.paineiden nosto 0.7kg ja pari kunnon kiihdytystä ja jumalaton porina paisarista. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Viimeksi muokannut Pauli : 18.03.2015 22:03 Perustelu: otsikko aiheen mukaiseks |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Vaikeahan se silmällä on varmaksi sanoa etteikö kansi olisi halki, nykyään en viitsi laittaa ilman painetestiä edes paikalleen jos en ole toimivana irroittanut. Ammattikoululla tekevät ainakin täällä edukkaasti moisia.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() kansipahvi
minä en laita metallista turbon tiivistettä mihinkään patrolliin enää,yksi turha työ riittää
vaparin tiivisteellä kestää ja pelittää ainakin meillä 1,5 paineisiin asti. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mites muuten jälkikiristitkö kannen?
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Metalli tiivisteelle kuuluu kaiketi dekki ja kansi hioo hienommaks kun massalle tiivisteelle se niistä hiomajäljistä pääsee vuotaa. apuna toimii cooper kasket kitti eli sellanen kupari spray liima. Metalli tiiviste puretaan ja se "maalataan" joka palalta tolla aineella 1 kevyt kerros ja sit takas nippuun.
Pitäs rupee kestää koviakin paineita ![]() Onko siin metalli tiivisteessä vakiona jo joku mäski päällä vai ihan kuiva ? |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mahtaako nyt kuitenkaan vaikuttaa asiaan onko massa vai metallipahvi, terän nopeus ja työstönopeushan kun katsotaan työstettävän aineen mukaan, valuraudalle ja alumiinille omat nopeudet?! Eikä uutta monikerros metallitiivistettä nyt purkamaan mennä?! Täys kupari"pahvi" täytyy liimataa kun se alkaa lämpötilavaihteluissa vuotamaan? Ja uusiokäytettynä se tarvii plöijätä. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä niitä uusia metalli tiivareita vaan kuuluu isot pojat purkavan ja maalaavan ympäri noissa turbotus jutuissa..
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Saa vaan olla aika isot pojat ja hitech vehkeet viimesien hevosten kalastelussa tappi isoilla ahdoilla että on tarvetta moiselle. Vai vaatiiko moisen toimenpiteen jos pitkä kone?
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä vähän pienemmätkin pojat on nuita liimaillu onnistuneesti ihan paskoihin vehkeisiin. ei tarvi ees viimesii hakee ku jo antautuu ilman.
Ja en mitään koneistamisesta tiedä mutta mitä jutellu "kaikenmailman hanttapulien" kanssa ni on vaan tullu puheeks useempaan otteeseen että pitäs olla hienompi pinta teräs tiivesteelle. mut esim cometicissäki on vakiona joku mäski pinnassa ni se ei välttämättä vaadi sen kummempia toimenpiteitä mut yllättävän usein saa netist lukee et cometicit vuotaa heti alkujaan.... kupari tiiviste on vähä sama ku laittas 2 motonetin tiivistettä päällekkäin. Viimeksi muokannut tdi : 31.05.2012 19:45 |
#10
|
|||
|
|||
![]()
tullu järkiään kaikki tiivisteet nykyään liimailtua tuolla vht copper gasketilla, nyt esim tuo tojotan mosa 3 kertaa käytetty auki samalla pahvilla, joka kerta coppergaskettia väliin ja tasojen tarkastus, oikausu jos kiero. eikä ole vielä pimahtanu. ajellaan kuitenkiin kokoajan 1.5bar paineilla. niin pieni panostus kuitenkiin suhteessa mielenrauhaan. ja en ole nähny purettavan metallitiivisteitä muuten kuin että venytetty auki ja kerrosten väliin suihkittu. ja tulen myös tulevaisuudessa luottamaan tuohon copperiin, ja mielenköyhänä ainakin tohon meseen sitä työnnän kesän aikana
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#11
|
|||
|
|||
![]()
En onnistumista kyseenalaistakkaan vaan tarpeellisuuden, ilmankin on pitänyt ja isoilla paineilla. Jos on ylimääräistä aikaa ja tekemisen puutetta niin mikäjottei
![]() ![]() mutta mitä metallipahvin vuotamiseen tulee niin onko se jälkikiritty ja kiristys muutenkin hoidettu asiallisesti? |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Mersun tiiviste on ainakin helposti purettavissa ja kasattavissa. mersufoorumilla petehri:llä oli jotain kuviakin mutta kaikki näköjään poistunu/poistettu tuolta photobudketista. Tuskin sinne sisälle on aivan vättämätöntä saadakkaa kuhan tiiviste pinnoille saa normaali käytös ni riittää.
Aikaa tuon tahnan levittämiseen tuskin menee niin kauaa kun kannen avaamiseen ![]() Jotenkin vaan en luota tuollasiin kupari tiivisteisiin enkä omaan autoon sellaista laittaisi, samaan kastiin kuuluu 2 tiivistettä päällekkäin. Käsite voi olla vääräkin mutta minusta se on vähän sellanen ohc sierra kikka ku pitää saada holsetti kylkeen ja vähän puristuksia pois... ![]() Mutta kyllähän massatiivisteet kestää näis kesymmis koneis aika kovaakin väärinkäyttöö. Tuskin niit kovinkaan moni jälkikiristää siinä varmaa osa syytä... No oli miten oli mutta näin on ! ![]() Viimeksi muokannut tdi : 31.05.2012 21:10 |
#13
|
|||
|
|||
![]()
mihinkähän vastais eka..eli toi metallipahvi ei ollu mitenkään päällystetty vaan ihan kirkas pelti. ja purkaa sitä ei oikein ois ees voinu kun oli vesireikien ympärille vulkanoitu o-renkaat
![]() ![]() eli jollainko muullakinko on siis huonoja kokemuksia noista metallipahveista ![]() ![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Teitkö jälkikiristyksen vasta kylmälle koneelle ja kone kumminkin kuumentunu kunnolla? Pultin reijät muistit puhdistaa nesteistä ettei pultit "pohjannu"? Ilmeisesti kasasit samalla kannella millä aiemmin toiminut moitteetta? Jos näin niin ei muutakun kansi pois ja massatiiviste paikalleen ja kovaa ajoa. Kai se kaksi pahvia päällekkäin meneekin johonkin budjetti/patentti turbotuksen puolelle mutta kyllä kupari nyt ihan toimiva on, ei se tarkoita että täytyy olla 4mm paksu matalempien puristusten toivossa ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Totta se hyväpuoli kuparitiivisteessä on.
![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Video | Punanenä | Chit-Chat | 5 | 01.08.2007 19:33 |
HYVÄ VIDEO..... | Jare | Linkit | 5 | 26.11.2006 18:28 |
Voihan televisio! | Zamppa | Chit-Chat | 12 | 05.06.2005 11:33 |
C 6 video | J.P | Yleiset | 0 | 02.01.2004 23:17 |
Voihan pupu! | Santeri | Rakas Päiväkirja | 7 | 05.05.2003 17:33 |