![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() VaatimustenmukaisuustodistusMistä Jeeppiin vaatimustenmukaisuustodistus? Onko TUV Finland paras vaihtoehto? Vai tietääkö joku missä valmistajankilpi on GC 5.9 -98 pirssissä?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Edit: sehän olikin ZJ, eli lukkopellistä oikeelta pitäis löytyä kilpi (korin väriin maalattu peltilätkä). Sama homma, -98 euromalli pitäis olla EU-tyyppihyväksytty eli ei tartte vaatimustenmukaisuustodistusta. Jenkkimalleissa kilpi on tarra ja vas. oviaukossa B-pilarissa tai oven takapinnassa. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 29.01.2015 18:50 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
tuo taitaa olla zj,moottorin tilavuudesta päätellen.Yleensä on euromalli jos on ajovalon korkeuden säätö ja valoista kattelee onko e-merkintöjä.Tyyppikilpi tais olla konehuoneessa lukkopellissä.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Juu ZJ on.
Lukkopellissä on niitattuna joku lätkä. Niin pahasti hapettunut/ruostunut, ettei siitä saa mitään selvää... Ei kelvannut se katsastusinssille. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Sepä on pakollinen 1993 ja uudemmissa. Ei auta todistukset sitä korvaamaan.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Rekisteriote on jo, mutta hylättynä merkinnällä: "vaatimustenmukaisuustodistus näytettävä" ja siis 30 päivän sisään.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ja kilpi hukassa? Ei oo nyt ihan oikeilla jäljillä etenemässä tää homma.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Äääh.. Unohtu mainita, että maahantuonti on kyseessä... Ruåttista.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Niin oletinkin. Oliko Ruotsin otteessa EU-tyyppihyväksyntänumeroa? (kohta K otteessa)
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Ei ole.
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Ja valmistajakilpi/tarra löytyi kuskin ovesta...
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Eli jenkki- tai kanadamalli kaiketi kyseessä, mut Ruotsissa on kyllä jotai hämyjä tyyppihyväksymättömiä eurospekseilläkin tehtyjä jenkkejä. Eli tarttet vastaavuustodistuksen vähintään melutasolle, päästöille jos auto ei täytä Kalifornian päästötasoa ja muillekin kohteille jos siinä oven tarrassa ei ole FMVSS tai CMVSS hyväksyntää.
www.pakettiautopojat.fi kannattaa myös kysäistä, yleensä halvempi kuin TÜV Nord näissä. Paitsi et jos pelkällä melutasotodistuksella pärjää niin TÜV halvempi. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 30.01.2015 18:29 |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Pakko sen verran kommentoida pakettiautopoikien papereita, että viimeksi, kun näin sieltä tulleen todistuksen, ei sitä voinut hyväksyä.
Direktiiveissä oli kirjoitusvirheitä (vääriä numeroita) ja osa tiedoista puuttui -> asiakas joutunee kääntymään Vehon puoleen, kun pakettiautopojat eivät saa todistustaan kuntoon. Kielioppikin tuntui olevan vähän hakusessa, mutta ehkä tämä oli vain yksittäistapaus.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002 -Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982 -Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014 -Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999 |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Nuo tyyppikilvet on peltisinä siitä huonoja, että tahtovat ruostua. Välillä näkee ainakin Jeepeissä, jos on ollut kolaroitu auto tjsp., niin alkuperäinen tyyppikilpi on porattu lukkopellistä irti (on niitattu alunperin), ja laitettu uuteen/ käytettyyn lukkopeltiin peltiruuveilla. Samalla yleensä on taipunut johonkin, ja sitten onkin ruosteessa. Jos tuollaisessa tapauksessa missä ehkä saisi kyltin takaa tiedot selville, tekisi itse vaikka alumiinipellistä uuden meistämällä ja maalaa korinväriseksi. Hinkkaa vähän öljyssä ja hiekassa, niin näyttäisi vielä aidolta. Teetkö silloin vakavankin rikoksen...? ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 02.02.2015 12:10 |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Siinä kilvessä (Manufacturer Plate) on stanssattu VIN, joten modailut voi olla katsurin silmissä punainen vaate. Kun kilven taustapuolen näyttämällä katsuri sen hyväksyi, niin mitä turhaa alkaa viritellä ja herättää epäilyksiä petosyrityksestä.
![]() Kilvessä oleva yhdistelmän maksimipaino oli 5900kg ja autolla max 2400, joten 3500kg tulee vetopainoksi. Sulla on 5,9L kone ja niissä taitaa olla pienemmät painot juuri niin kuin sanot. Just oon leimannu kaksi ZJ:tä (4.0L ja 5,2L molemmat -93:ia) täysillä vetomassoilla ihan kilpien mukaan. Jenkkilän Class IV:n mukaan max. vetopaino on 6500lbs (n. 2948kg). ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
Lainaus:
Class III koukulla 5000lbs (ei 5500lbs) - 5.9 on aina max. 5000lbs (sähköflektin takia valmistaja on sitä mieltä että jäähdytysteho ei riitä isommalle vetomassalle), 4.0 koneella tietääkseni sama 5k lbs ja enempää ei saa. Täällä Euroopassa on ylipäätään näitten pikkuautojen vetomassat ihan toista luokkaa kuin jenkeissä, siellä ollaan paljon varovaisempia. Toisaalta siellä ei ole mikään pakko että trailerissa on jarrut, eli esim. 5.2 ZJ:llä saisi laillisesti vetää 6500lbs. kärryä ilman trailerijarruja ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Eikös tyyppikilpi kuulu tarkistaa vuosileiman yhteydessä, ja jos on viallinen niin katsatus loppuu siihen? Tässähän oli joku aika sitten jonkun automerkin (vai oliko useammankin?) kohdalla ongelmaa, kun tyyppikilpi on tarra ja sen hajotessa auton tietoja ei voida varmistaa. Uusi tarra taas oli varsin vaikea saatava..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#20
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Tää juttu nyt taas karkas vähän muille urille, mutta mun pointti oli se, että vaikka kilpi olis kuinka ruosteessa, se voi silti olla luettavissa toiselta puolelta. ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#21
|
||||
|
||||
![]()
Eikös se juuri ole kyseinen tyyppikilpi? Toinen on sitten se "body code plate" missä näkyy värikoodi, moottorin- ja vaihteiston malli yms..., mutta ei massoja ollenkaan.
Mutta juu, jos on luettavissa niin hyvä. Jos ei ole, niin kuten Mattikin yllä totesi, katsastus loppuu siihen ja uuden hommaamiseen. Juuri tähän liittyikin oma kysymykseni, että voiko tyyppikilven meistää itse jos on olemassa sopiva tyhjä aihio?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#22
|
||||
|
||||
![]()
Jos sitä ei ole valmistajalta enää saatavana niin voi, mutta tarttee em. lausunnon ja tietysti tiedot mitä siinä kuuluu lukea.
|
#23
|
|||
|
|||
![]()
Ruåttin rekisteriotteessa 3500kg vetopaino... Saa nähä mitä tulee kotimaiseen otteeseen.
|