![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() hilux ln170 hehku tulpan pääty katkesi!Elikkä huomasin ettei 1hehku enään toimi ja kun otin pois huomasin että kärki oli irronnut. Uskaltaako tuolla ajaa enää vai suosiolla hinauttaa pajalle ja kansi irti??
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Minkä kokoinen pala vai koko kärki? Ja näkyykö/tuntuuko se siinä kolossaan vai onko puonnu männän päälle?
Lienee viisainta käyttää kansi pois. Tosin jos se on vielä siinä reijässään niin emmiemuttajokumuu saattaisi kokeilla lentäisikö se sieltä pois kun kajauttaa koneen käyntiin... ![]()
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ite varmaan koittasin tuota tulille ilman hehkua ja sitten vaan ruuvaisin tyytyväisenä uuden hehkun. Jos se on aikasemmin pudonnu männän päälle, niin se on jo rusikoitunu sinne väliin. Tai jos se on nyt sinne pudonnu, niin sinne se rusikoituu. Ehkä aiheuttaa moottorivaurion, ehkä ei.
Jos varmanpäälle haluaa pelata, niin kansi pois. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Eiks sen saattais kuulla paineilmallaki et jos se on yleensäkkää vielä irrallaan siellä männän päällä, että kilkatteleeko se pitkin maisemaa?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä kai se on tappi jumissa siellä karstassa, kun on kerran mennyt poikki irroittaessa. Kansi pois.
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ei voi suositella mutta joskus on tosiaan lioteltu reikäänsä katkennutta hehkun nokkaa jollain linimenteillä ja koneen päälle joku pehmuste ja kone tulille, niinkin on saatu muutama pois ilman kannen nostoa mutta jokainen tekee tyylillään...
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
itteltä katkes hehku reikään. avensiskeen kylläki 2,2 D4D. ajelin viikon mut ei natsa irronnu, sit porasin niin syvälle ku meni pora (keraamiseen keskinaulaan ei mee cobolttiporakaan yhtää).
sitte ajelua, ja kone kuumaks. ei viekään irti. kokeilin sitte vie ruiskuttaa kylmä spraytä reikään koneen käydessä niin natsa irtos ku pyssyn piipusta, ja lävisti kylmäpurkinki ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Onks tuo ln170 viel 2LT2 koneella?? Sehän on esikammiollinen kone ja hehkutulppa menee esikammioon. Jos katkennu pätkä on pituudeltaan vaikka luokkaa 3cm ni tuskin taipuu esikammion kannen aukosta pujahtamaan männän päälle. Taikka ees paksuuden puoleen mahtuu menemään,ku eihän se kammion kannessa oleva aukko ole kovin iso. Muistaakseni viel suorakaiteen muotoinen.
Ehdottomasti kannattaa kokeilla kaikki irroituskikat ennen kannen irroittamista. Sillä saattaa olla hankala irroittaa sittenkin vaikka kansi olis irti. Esikammion kansi ei välttämättä lähde ehjänä irti jos on jumahtanu tiukkaan. Risana saa toki irti,mut uusi muistaakseni satasen luokkaa toyotan tiskillä.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
arpe kerkes. ![]()
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Elikkä jos on esikammiollinen ni uskaltaako auton ajaa korjaamolle noin 40km päähän? Kokeilin käyntii laittaa ja kähti normaalisti ja kävi ihan normaalisti myös lämpinä ja ajoin noin 19km kotiin ja ei ollu mitää tapahtunut ja katkennu hehku vielä samassa kohtaa tai siis se kärki siitä
Viimeksi muokannut santewi : 29.12.2014 19:24 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Elikkä siis kierreosa tuli kyllä ulos mutta se ite hehku pääty jäi koneeseen mutta näyttää olevan aika tiukassa. Mietin et tippuuko heti männän päälle ja sit täys tuho edessä vai jos putoo ni onko mahollista että ei samantien aiheuta tuhoa?
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Sain näköjään kuvanki hehkuista laitettua ni näkee mikä osa siitä puuttuu ja jäi jumiin
Viimeksi muokannut santewi : 29.12.2014 21:41 |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Tuskin se omalla painollaan siellä alaspäin enää matkustaa, otsaan se ennemmin tulee . Ja kun taitaa olla esikammiokone, niin ei kyllä ihan helpolla männän päälle eksy.. Käymään ja liotusta, kylmää ja kuumaa, ja pää pois edestä, eli ihan niinkuin tuossa aiemminkin on jo todettu
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 29.12.2014 23:27 |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Harbor Cruisers |
#17
|
||||
|
||||
![]()
niin totta tuokin toki. kuhan jollain metodilla varmistaa ettei ole poterossa enään pätkää...
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä sen käynnistä kuulee jos sie on 4mm reikä pyttyyn. Pitää meinaan aika kovan plätinän.
|
#19
|
||||
|
||||
![]()
Meinaatko että siellä palotilassa sitä painetta olis pitkäänkin?? Kyllä se paine sieltä poistuu männänrenkaiden välistä aika nopeesti ja kun kone on sammutettu, vain yhdessä pytyssä on hiukan painetta, se kunnon paine tulee vasta kun tulee polttoainetta, mutta kun sammutat, ei tuu enään polttoainetta ja kone pysähtyy, kun ei enään jaksa taistella sitä puristusta vastaan...
__________________
Killing time is not murder |
#20
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei ollu kannessa hehkuja paikoillaan ni ei saanu tarkkaa mittaa tulpan kärjestä.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#21
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN170 takajouset | karisa | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 02.04.2012 06:17 |
hilux hehku? | kumhan | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 23.04.2011 09:01 |
Hilux LN170 Renkaista.. | Ambula | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 17.04.2011 21:05 |
Huuto hilux ln170 ilmastointilaite | tonnisata | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 18.02.2010 18:32 |
rengaspultti katkesi | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 31.07.2005 22:46 |