![]() |
hilux ln170 hehku tulpan pääty katkesi!
Elikkä huomasin ettei 1hehku enään toimi ja kun otin pois huomasin että kärki oli irronnut. Uskaltaako tuolla ajaa enää vai suosiolla hinauttaa pajalle ja kansi irti??
|
Minkä kokoinen pala vai koko kärki? Ja näkyykö/tuntuuko se siinä kolossaan vai onko puonnu männän päälle?
Lienee viisainta käyttää kansi pois. Tosin jos se on vielä siinä reijässään niin emmiemuttajokumuu saattaisi kokeilla lentäisikö se sieltä pois kun kajauttaa koneen käyntiin...:D ENKÄ siis suosittele tätä vaan sitä kansi pois hommaa... |
Ite varmaan koittasin tuota tulille ilman hehkua ja sitten vaan ruuvaisin tyytyväisenä uuden hehkun. Jos se on aikasemmin pudonnu männän päälle, niin se on jo rusikoitunu sinne väliin. Tai jos se on nyt sinne pudonnu, niin sinne se rusikoituu. Ehkä aiheuttaa moottorivaurion, ehkä ei.
Jos varmanpäälle haluaa pelata, niin kansi pois. |
Eiks sen saattais kuulla paineilmallaki et jos se on yleensäkkää vielä irrallaan siellä männän päällä, että kilkatteleeko se pitkin maisemaa?
|
Kyllä kai se on tappi jumissa siellä karstassa, kun on kerran mennyt poikki irroittaessa. Kansi pois.
|
Ei voi suositella mutta joskus on tosiaan lioteltu reikäänsä katkennutta hehkun nokkaa jollain linimenteillä ja koneen päälle joku pehmuste ja kone tulille, niinkin on saatu muutama pois ilman kannen nostoa mutta jokainen tekee tyylillään...
|
itteltä katkes hehku reikään. avensiskeen kylläki 2,2 D4D. ajelin viikon mut ei natsa irronnu, sit porasin niin syvälle ku meni pora (keraamiseen keskinaulaan ei mee cobolttiporakaan yhtää).
sitte ajelua, ja kone kuumaks. ei viekään irti. kokeilin sitte vie ruiskuttaa kylmä spraytä reikään koneen käydessä niin natsa irtos ku pyssyn piipusta, ja lävisti kylmäpurkinki :D |
Onks tuo ln170 viel 2LT2 koneella?? Sehän on esikammiollinen kone ja hehkutulppa menee esikammioon. Jos katkennu pätkä on pituudeltaan vaikka luokkaa 3cm ni tuskin taipuu esikammion kannen aukosta pujahtamaan männän päälle. Taikka ees paksuuden puoleen mahtuu menemään,ku eihän se kammion kannessa oleva aukko ole kovin iso. Muistaakseni viel suorakaiteen muotoinen.
Ehdottomasti kannattaa kokeilla kaikki irroituskikat ennen kannen irroittamista. Sillä saattaa olla hankala irroittaa sittenkin vaikka kansi olis irti. Esikammion kansi ei välttämättä lähde ehjänä irti jos on jumahtanu tiukkaan. Risana saa toki irti,mut uusi muistaakseni satasen luokkaa toyotan tiskillä. |
Lainaus:
arpe kerkes. :) tuo kylmä sprei on aika jyrkkää tavaraa tai ainaki bilteman oli, sitä sinne ja täräyttää käymään ja lämmetessä antelee viellä ja välillä voi kokeilla meneekö se hehku sinne poteroon vai ei. |
Elikkä jos on esikammiollinen ni uskaltaako auton ajaa korjaamolle noin 40km päähän? Kokeilin käyntii laittaa ja kähti normaalisti ja kävi ihan normaalisti myös lämpinä ja ajoin noin 19km kotiin ja ei ollu mitää tapahtunut ja katkennu hehku vielä samassa kohtaa tai siis se kärki siitä
|
Lainaus:
|
1 Liiteet
Elikkä siis kierreosa tuli kyllä ulos mutta se ite hehku pääty jäi koneeseen mutta näyttää olevan aika tiukassa. Mietin et tippuuko heti männän päälle ja sit täys tuho edessä vai jos putoo ni onko mahollista että ei samantien aiheuta tuhoa?
|
Sain näköjään kuvanki hehkuista laitettua ni näkee mikä osa siitä puuttuu ja jäi jumiin
|
Tuskin se omalla painollaan siellä alaspäin enää matkustaa, otsaan se ennemmin tulee . Ja kun taitaa olla esikammiokone, niin ei kyllä ihan helpolla männän päälle eksy.. Käymään ja liotusta, kylmää ja kuumaa, ja pää pois edestä, eli ihan niinkuin tuossa aiemminkin on jo todettu
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Kyllä sen käynnistä kuulee jos sie on 4mm reikä pyttyyn. Pitää meinaan aika kovan plätinän.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Ei ollu kannessa hehkuja paikoillaan ni ei saanu tarkkaa mittaa tulpan kärjestä. |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 16:32 (GMT +2). |