Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   hilux ln170 hehku tulpan pääty katkesi! (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=130950)

santewi 28.12.2014 21:44

hilux ln170 hehku tulpan pääty katkesi!
 
Elikkä huomasin ettei 1hehku enään toimi ja kun otin pois huomasin että kärki oli irronnut. Uskaltaako tuolla ajaa enää vai suosiolla hinauttaa pajalle ja kansi irti??

Bj Andy 29.12.2014 13:20

Minkä kokoinen pala vai koko kärki? Ja näkyykö/tuntuuko se siinä kolossaan vai onko puonnu männän päälle?

Lienee viisainta käyttää kansi pois. Tosin jos se on vielä siinä reijässään niin emmiemuttajokumuu saattaisi kokeilla lentäisikö se sieltä pois kun kajauttaa koneen käyntiin...:D ENKÄ siis suosittele tätä vaan sitä kansi pois hommaa...

Viipo 29.12.2014 13:23

Ite varmaan koittasin tuota tulille ilman hehkua ja sitten vaan ruuvaisin tyytyväisenä uuden hehkun. Jos se on aikasemmin pudonnu männän päälle, niin se on jo rusikoitunu sinne väliin. Tai jos se on nyt sinne pudonnu, niin sinne se rusikoituu. Ehkä aiheuttaa moottorivaurion, ehkä ei.
Jos varmanpäälle haluaa pelata, niin kansi pois.

Luoppis 29.12.2014 13:41

Eiks sen saattais kuulla paineilmallaki et jos se on yleensäkkää vielä irrallaan siellä männän päällä, että kilkatteleeko se pitkin maisemaa?

ZeiZei 29.12.2014 13:45

Kyllä kai se on tappi jumissa siellä karstassa, kun on kerran mennyt poikki irroittaessa. Kansi pois.

Kuljukka 29.12.2014 14:11

Ei voi suositella mutta joskus on tosiaan lioteltu reikäänsä katkennutta hehkun nokkaa jollain linimenteillä ja koneen päälle joku pehmuste ja kone tulille, niinkin on saatu muutama pois ilman kannen nostoa mutta jokainen tekee tyylillään...

Jani E 29.12.2014 15:01

itteltä katkes hehku reikään. avensiskeen kylläki 2,2 D4D. ajelin viikon mut ei natsa irronnu, sit porasin niin syvälle ku meni pora (keraamiseen keskinaulaan ei mee cobolttiporakaan yhtää).
sitte ajelua, ja kone kuumaks. ei viekään irti. kokeilin sitte vie ruiskuttaa kylmä spraytä reikään koneen käydessä niin natsa irtos ku pyssyn piipusta, ja lävisti kylmäpurkinki :D

Arpe 29.12.2014 17:45

Onks tuo ln170 viel 2LT2 koneella?? Sehän on esikammiollinen kone ja hehkutulppa menee esikammioon. Jos katkennu pätkä on pituudeltaan vaikka luokkaa 3cm ni tuskin taipuu esikammion kannen aukosta pujahtamaan männän päälle. Taikka ees paksuuden puoleen mahtuu menemään,ku eihän se kammion kannessa oleva aukko ole kovin iso. Muistaakseni viel suorakaiteen muotoinen.
Ehdottomasti kannattaa kokeilla kaikki irroituskikat ennen kannen irroittamista. Sillä saattaa olla hankala irroittaa sittenkin vaikka kansi olis irti.
Esikammion kansi ei välttämättä lähde ehjänä irti jos on jumahtanu tiukkaan. Risana saa toki irti,mut uusi muistaakseni satasen luokkaa toyotan tiskillä.

Kettu_ 29.12.2014 18:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arpe (Viesti 1189604)
Onks tuo ln170 viel 2LT2 koneella?? Sehän on esikammiollinen kone ja hehkutulppa menee esikammioon. Jos katkennu pätkä on pituudeltaan vaikka luokkaa 3cm ni tuskin taipuu esikammion kannen aukosta pujahtamaan männän päälle. Taikka ees paksuuden puoleen mahtuu menemään,ku eihän se kammion kannessa oleva aukko ole kovin iso. Muistaakseni viel suorakaiteen muotoinen.
Ehdottomasti kannattaa kokeilla kaikki irroituskikat ennen kannen irroittamista. Sillä saattaa olla hankala irroittaa sittenkin vaikka kansi olis irti.
Esikammion kansi ei välttämättä lähde ehjänä irti jos on jumahtanu tiukkaan. Risana saa toki irti,mut uusi muistaakseni satasen luokkaa toyotan tiskillä.


arpe kerkes. :) tuo kylmä sprei on aika jyrkkää tavaraa tai ainaki bilteman oli, sitä sinne ja täräyttää käymään ja lämmetessä antelee viellä ja välillä voi kokeilla meneekö se hehku sinne poteroon vai ei.

santewi 29.12.2014 19:06

Elikkä jos on esikammiollinen ni uskaltaako auton ajaa korjaamolle noin 40km päähän? Kokeilin käyntii laittaa ja kähti normaalisti ja kävi ihan normaalisti myös lämpinä ja ajoin noin 19km kotiin ja ei ollu mitää tapahtunut ja katkennu hehku vielä samassa kohtaa tai siis se kärki siitä

Kettu_ 29.12.2014 19:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja santewi (Viesti 1189633)
Elikkä jos on esikammiollinen ni uskaltaako auton ajaa korjaamolle noin 40km päähän? Kokeilin käyntii laittaa ja kähti normaalisti ja kävi ihan normaalisti myös lämpinä ja ajoin noin 19km kotiin ja ei ollu mitää tapahtunut ja katkennu hehku vielä samassa kohtaa tai siis se kärki siitä

niin vai tarkotatko nyt että jenga osio on kannessa kiinni? toki saa ajella omalla vastuulla tietysti,

santewi 29.12.2014 20:24

1 Liiteet
Elikkä siis kierreosa tuli kyllä ulos mutta se ite hehku pääty jäi koneeseen mutta näyttää olevan aika tiukassa. Mietin et tippuuko heti männän päälle ja sit täys tuho edessä vai jos putoo ni onko mahollista että ei samantien aiheuta tuhoa?

santewi 29.12.2014 20:25

Sain näköjään kuvanki hehkuista laitettua ni näkee mikä osa siitä puuttuu ja jäi jumiin

pee 29.12.2014 23:24

Tuskin se omalla painollaan siellä alaspäin enää matkustaa, otsaan se ennemmin tulee . Ja kun taitaa olla esikammiokone, niin ei kyllä ihan helpolla männän päälle eksy.. Käymään ja liotusta, kylmää ja kuumaa, ja pää pois edestä, eli ihan niinkuin tuossa aiemminkin on jo todettu

Kettu_ 30.12.2014 00:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja santewi (Viesti 1189656)
Elikkä siis kierreosa tuli kyllä ulos mutta se ite hehku pääty jäi koneeseen mutta näyttää olevan aika tiukassa. Mietin et tippuuko heti männän päälle ja sit täys tuho edessä vai jos putoo ni onko mahollista että ei samantien aiheuta tuhoa?

sanotaan nyt että ei pitäs tippua. joten tempasee jotain lubrikattia sinne millä saa hieman tota paskaa irrotettua ja sitten jos ei lähde niin kylmää kuumaa kylmää, ootko kokeillu jo ilman että tulppa on kiinni? ja toki jos olet niin katsonu ettei siellä ole enää mitään? niin kuin moni tuossa sanokin jo niin lähtee aika sutjakkaasti sieltä poterosta sitten että en itse ihan silmällä lähtisi katsomaan jos käynnissä :D

baxxter 30.12.2014 01:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ (Viesti 1189725)
sanotaan nyt että ei pitäs tippua. joten tempasee jotain lubrikattia sinne millä saa hieman tota paskaa irrotettua ja sitten jos ei lähde niin kylmää kuumaa kylmää, ootko kokeillu jo ilman että tulppa on kiinni? ja toki jos olet niin katsonu ettei siellä ole enää mitään? niin kuin moni tuossa sanokin jo niin lähtee aika sutjakkaasti sieltä poterosta sitten että en itse ihan silmällä lähtisi katsomaan jos käynnissä :D

Tuli tästä semmonen mielikuva, etten kattelis sinne reikään vaikkei kone käviskään. Jos vaikka pysähtyny semmoseen kohtaan että sylinterissä painetta ja just sillon päättää lähteä liikkeelle. Ei se katsominen kuitenkaan sitä irtoamista auta yhtään :)

Kettu_ 30.12.2014 13:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja baxxter (Viesti 1189728)
Tuli tästä semmonen mielikuva, etten kattelis sinne reikään vaikkei kone käviskään. Jos vaikka pysähtyny semmoseen kohtaan että sylinterissä painetta ja just sillon päättää lähteä liikkeelle. Ei se katsominen kuitenkaan sitä irtoamista auta yhtään :)

niin totta tuokin toki. kuhan jollain metodilla varmistaa ettei ole poterossa enään pätkää...

Jani E 30.12.2014 17:22

Kyllä sen käynnistä kuulee jos sie on 4mm reikä pyttyyn. Pitää meinaan aika kovan plätinän.

JAMANT 30.12.2014 17:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja baxxter (Viesti 1189728)
Tuli tästä semmonen mielikuva, etten kattelis sinne reikään vaikkei kone käviskään. Jos vaikka pysähtyny semmoseen kohtaan että sylinterissä painetta ja just sillon päättää lähteä liikkeelle. Ei se katsominen kuitenkaan sitä irtoamista auta yhtään :)

Meinaatko että siellä palotilassa sitä painetta olis pitkäänkin?? Kyllä se paine sieltä poistuu männänrenkaiden välistä aika nopeesti ja kun kone on sammutettu, vain yhdessä pytyssä on hiukan painetta, se kunnon paine tulee vasta kun tulee polttoainetta, mutta kun sammutat, ei tuu enään polttoainetta ja kone pysähtyy, kun ei enään jaksa taistella sitä puristusta vastaan...

Arpe 30.12.2014 17:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arpe (Viesti 1189604)
tuskin taipuu esikammion kannen aukosta pujahtamaan männän päälle. Taikka ees paksuuden puoleen mahtuu menemään,ku eihän se kammion kannessa oleva aukko ole kovin iso. Muistaakseni viel suorakaiteen muotoinen.

Mittasin tänään 2lt koneen kannesta esikammion aukon. Aukon leveys 5,5mm joten taitaa se hehkutulpan kärki siitä periaatteessa mahtua tippumaan männän päälle.
Ei ollu kannessa hehkuja paikoillaan ni ei saanu tarkkaa mittaa tulpan kärjestä.

Kettu_ 30.12.2014 17:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arpe (Viesti 1189857)
Mittasin tänään 2lt koneen kannesta esikammion aukon. Aukon leveys 5,5mm joten taitaa se hehkutulpan kärki siitä periaatteessa mahtua tippumaan männän päälle.
Ei ollu kannessa hehkuja paikoillaan ni ei saanu tarkkaa mittaa tulpan kärjestä.

ei käyntiin vaan ja sumutteita perään, ei se ainkaan käynnissä ollessa sinne enää tipu :D toki jos kirjoittanut on jo käyttänyt konetta niin tuho on tullut jo tai sitten tulppa on poterossa viellä. joten odotellaan väliaika tietoja


Sivu luotu: 16:32 (GMT +2).