![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() soa rockyyn+ korin korotusEn oo juttua mistää löytäny mihinä kerroottaas kuinka kova homma on soa tehdä rockyyn ja paljoko soalla tuloo korotusta autoon. Montako korotus palikkaa tarttoo tehrä korin korottamiseen?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
__________________
RASOR Rauman Seudun OffRoad ry Vain kääpiöt madaltavat autojaan... |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Joo kyllä ton oon lukenu mutta kuvat auttaas enemmän
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kuinkahan pitkät jousen riipuista tohtii tehrä? Ku nousoo liikaa varmaan soalla että leimaan sais. Riipukevärkki on 50x12 lattaa
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Vaikee tohon on mitään suoraa vastausta antaa.
Riippuu ihan siitä kuinka suorat lehdet siihen laitat. Jousien rungonpuoleisia kiinnityksiä voi kanssa hieroa ettei nouse liikaa. Riipukkeiden pituus vaikuttaa, jousipetien korkeus akselissa... Eiköhän tuo kuitenkin kaikkineen ole tehtävissä ihan leimakelpoisestikin. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Orggis jousilla tai nuolla mikkä siä alla onki niin mennään. Konttorilta kyselin niin lain puolesta saa riiput olla 50cm jos eivät korota yli 77mm. Soalla auto nousis nuolla josilla reipas 15cm jotta ei ainakaa soaa voi tehrä. Ajattelinki jotta jos teen esim 18cm pulttivälillä riiput ku orggis on n.8cm. Vai tulooko jo tosi huono ajaa noin pitkillä riipuulla.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Voihan siitä pakasta poistaa lehtiä et tulee suoremmat. Joustaakin paremmin kun ei ole niin jäykkä.
En itse lähtis tekemään noin pitkiä riippuja. Hyötykin on aika pieni ja tökkivät vastaan joka paikassa. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Miksi koria pitää korottaa?
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Ei kai sitä koria oo pakko korottaa mutta siihen korotukseen ei mee rahaa. Ei tästä mitää kunnon offivehjestä olla tekemäs vaan kauppakassia jolla voi vähä mennä pitkän kautta oieti kauppaan
![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä siihen rahaa menee jos tekee kunnolla. Sopivan mittaset nailonholkit sopivilla reijilllä, uudet pultit. Joutuuko jarrruputkia jatkamaan? entäs mahtuuko kepit toimimaan kun kori nousee. Onhan siinä hommaa ja rahaa palaa aina.
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä jos soan teen niin ei varmaan tartte koria korottaa. Ja voihan korotuspalikat tehdä vaikka 50mm rhsstä
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Soooaa vaan kehiin. Onko se hienoa sielä kiskalla esitellä niitä järkyttävän pitkiä riippuja ja roikkuvaa runkoa kun on tungettu ylimääräistä kopan ja rungon väliin..
![]() ![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Kummiiksi oon ajatellu hankkia halvat käytetyt 31" 10,5-12,5 15" ku ne saa viä otteeseenki. Mutta lähinnä soasta jotta joutuuko ohjauksen kans tappeleen kuinka paljo?
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
Noi mahtuu korottamatta ja ilman soaa pyörimään. Hieman joutuu etulokarin reunasta sipasee pois.
|
#16
|
|||
|
|||
![]()
Sopiis varmaan ilman soaaki. Mutta kyllä sinne kauppaanki pääsis ilman maasturiaki. Olispahan valmiiksi korkiampi jos ismommat kummit haluaa laittaa
|
#17
|
|||
|
|||
![]()
Takapäähän soa tehtynä josko ensviikon aikana kerkiääs etupään kimppuun
|
#18
|
|||
|
|||
![]()
Ton kallistuksen vakaajan varmaan saa heittää menolle vai onko siitä jotaki iloa maasturis? Tuskin kattastus setää kiinnostaa onko sitä vai ei ?
|
#19
|
||||
|
||||
![]()
Valveutunut katastusmies saattaa huomata puuttuvan vakaajan. Tosin jos autoa on saanut myös ilman vakaajaa niin sit tietty voi onnistua ilmankin.
Saattaa olla vähemmilä lateilla hyvinkin kiikkerä ajettava, joten sikäli olisi hyvä olla normaaliajossa vakaaja paikallaan. Jos pikalukot vakaajalle on mahdollista tehdä niin ei periaatteessa ole iso vaiva ottaa vakaaja käytöstä ku menee mettään. Jos niitä lateja joutuu poistamaan, niin suosiolla teet traction barit ennen testiajoja, yllättävän helposti menee latia poikki.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#20
|
|||
|
|||
![]()
Eres on 3 lehtiset jouset niin en varmaan poista latia sieltä. Takana olis 6 lehtiset niin heivasin parilatia pois traktionbaaria en ainakaa ny tee ku on niin paljo muutaki tehtävää ja eipä nuolla kaljuulla kummiilla mitää talvella rikki saa
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Korin korotus. | Kratz | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.10.2009 06:24 |
korin korotus | Unregistered | Maasturiprojektit | 2 | 10.06.2008 23:33 |
Cherokeen korin korotus | Ex_inkkari | Linkit | 3 | 16.03.2007 18:02 |
Korin korotus | Tumi | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 11.04.2005 19:00 |
Korin korotus | Tumi | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 10.04.2005 11:14 |