Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   soa rockyyn+ korin korotus (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=130463)

jadke 10.12.2014 09:57

soa rockyyn+ korin korotus
 
En oo juttua mistää löytäny mihinä kerroottaas kuinka kova homma on soa tehdä rockyyn ja paljoko soalla tuloo korotusta autoon. Montako korotus palikkaa tarttoo tehrä korin korottamiseen?

Olkku 10.12.2014 12:00

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=31315

valitettavasti ei ole kuvia enää

jadke 10.12.2014 12:19

Joo kyllä ton oon lukenu mutta kuvat auttaas enemmän

jadke 10.12.2014 18:40

Kuinkahan pitkät jousen riipuista tohtii tehrä? Ku nousoo liikaa varmaan soalla että leimaan sais. Riipukevärkki on 50x12 lattaa

Rölli 10.12.2014 23:06

Vaikee tohon on mitään suoraa vastausta antaa.
Riippuu ihan siitä kuinka suorat lehdet siihen laitat. Jousien rungonpuoleisia kiinnityksiä voi kanssa hieroa ettei nouse liikaa. Riipukkeiden pituus vaikuttaa, jousipetien korkeus akselissa...
Eiköhän tuo kuitenkin kaikkineen ole tehtävissä ihan leimakelpoisestikin.

jadke 11.12.2014 08:58

Orggis jousilla tai nuolla mikkä siä alla onki niin mennään. Konttorilta kyselin niin lain puolesta saa riiput olla 50cm jos eivät korota yli 77mm. Soalla auto nousis nuolla josilla reipas 15cm jotta ei ainakaa soaa voi tehrä. Ajattelinki jotta jos teen esim 18cm pulttivälillä riiput ku orggis on n.8cm. Vai tulooko jo tosi huono ajaa noin pitkillä riipuulla.

Rölli 11.12.2014 10:34

Voihan siitä pakasta poistaa lehtiä et tulee suoremmat. Joustaakin paremmin kun ei ole niin jäykkä.
En itse lähtis tekemään noin pitkiä riippuja. Hyötykin on aika pieni ja tökkivät vastaan joka paikassa.

Murros 11.12.2014 10:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jadke (Viesti 1184755)
En oo juttua mistää löytäny mihinä kerroottaas kuinka kova homma on soa tehdä rockyyn ja paljoko soalla tuloo korotusta autoon. Montako korotus palikkaa tarttoo tehrä korin korottamiseen?

Miksi koria pitää korottaa?

jadke 11.12.2014 11:18

Ei kai sitä koria oo pakko korottaa mutta siihen korotukseen ei mee rahaa. Ei tästä mitää kunnon offivehjestä olla tekemäs vaan kauppakassia jolla voi vähä mennä pitkän kautta oieti kauppaan :)

Murros 11.12.2014 11:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jadke (Viesti 1185008)
Ei kai sitä koria oo pakko korottaa mutta siihen korotukseen ei mee rahaa. Ei tästä mitää kunnon offivehjestä olla tekemäs vaan kauppakassia jolla voi vähä mennä pitkän kautta oieti kauppaan :)

Kyllä siihen rahaa menee jos tekee kunnolla. Sopivan mittaset nailonholkit sopivilla reijilllä, uudet pultit. Joutuuko jarrruputkia jatkamaan? entäs mahtuuko kepit toimimaan kun kori nousee. Onhan siinä hommaa ja rahaa palaa aina.

Sami89 11.12.2014 15:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Murros (Viesti 1185011)
Kyllä siihen rahaa menee jos tekee kunnolla. Sopivan mittaset nailonholkit sopivilla reijilllä, uudet pultit. Joutuuko jarrruputkia jatkamaan? entäs mahtuuko kepit toimimaan kun kori nousee. Onhan siinä hommaa ja rahaa palaa aina.

Ja kaupanpäälle soa+korinkoritus= voip alkaa kaatumatauti vaivaamaan. ;)

jadke 11.12.2014 17:29

Kyllä jos soan teen niin ei varmaan tartte koria korottaa. Ja voihan korotuspalikat tehdä vaikka 50mm rhsstä

hitoy 11.12.2014 18:07

Soooaa vaan kehiin. Onko se hienoa sielä kiskalla esitellä niitä järkyttävän pitkiä riippuja ja roikkuvaa runkoa kun on tungettu ylimääräistä kopan ja rungon väliin.. :D Jos joku palstalainenkin eksyy kurareissulla samalle kiskalle evästä hakememaan niin mitä sekin tuumais?? :D Sooa ---> sellaset jouset että korotus on ok ---> jos poistaa niitä lehtiä ja laittaa ne leimasta uupuvat ISOT pyörät niin tarkistaa että paikat myös kestää ja akselit ei vääntyile ja kääntyile.. Voi olla että pääsee tyttöjen kanssa metsäreissulle ihan yllättäin kun norra napsahtaa 80kmh ja sillä reisulla ei piparia eikä myötätuntoa heru

jadke 11.12.2014 18:20

Kummiiksi oon ajatellu hankkia halvat käytetyt 31" 10,5-12,5 15" ku ne saa viä otteeseenki. Mutta lähinnä soasta jotta joutuuko ohjauksen kans tappeleen kuinka paljo?

Murros 11.12.2014 20:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jadke (Viesti 1185096)
Kummiiksi oon ajatellu hankkia halvat käytetyt 31" 10,5-12,5 15" ku ne saa viä otteeseenki. Mutta lähinnä soasta jotta joutuuko ohjauksen kans tappeleen kuinka paljo?

Noi mahtuu korottamatta ja ilman soaa pyörimään. Hieman joutuu etulokarin reunasta sipasee pois.

jadke 11.12.2014 20:51

Sopiis varmaan ilman soaaki. Mutta kyllä sinne kauppaanki pääsis ilman maasturiaki. Olispahan valmiiksi korkiampi jos ismommat kummit haluaa laittaa

jadke 14.12.2014 22:18

Takapäähän soa tehtynä josko ensviikon aikana kerkiääs etupään kimppuun

jadke 16.12.2014 23:46

Ton kallistuksen vakaajan varmaan saa heittää menolle vai onko siitä jotaki iloa maasturis? Tuskin kattastus setää kiinnostaa onko sitä vai ei ?

HeikkiH 17.12.2014 08:26

Valveutunut katastusmies saattaa huomata puuttuvan vakaajan. Tosin jos autoa on saanut myös ilman vakaajaa niin sit tietty voi onnistua ilmankin.
Saattaa olla vähemmilä lateilla hyvinkin kiikkerä ajettava, joten sikäli olisi hyvä olla normaaliajossa vakaaja paikallaan. Jos pikalukot vakaajalle on mahdollista tehdä niin ei periaatteessa ole iso vaiva ottaa vakaaja käytöstä ku menee mettään.

Jos niitä lateja joutuu poistamaan, niin suosiolla teet traction barit ennen testiajoja, yllättävän helposti menee latia poikki.

jadke 17.12.2014 14:27

Eres on 3 lehtiset jouset niin en varmaan poista latia sieltä. Takana olis 6 lehtiset niin heivasin parilatia pois traktionbaaria en ainakaa ny tee ku on niin paljo muutaki tehtävää ja eipä nuolla kaljuulla kummiilla mitää talvella rikki saa :)


Sivu luotu: 16:56 (GMT +2).