![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Varoitus: "BOSHI-" fuel filter BFC-2001EDIT: Nuo em. mainitut DSL-suodattinet on tarkoitettu esim- nissan laurel vm.-82 LD-28 moottorilla, siis tankkilinja tulee "keskelle", siis siihen suodattimen kiinnityskierteeseen. Ja TOYOTA:n dsl suodattimet ovat juurikin noilla kierteillä, mutta suodattimelta tulee puhdasta dieseliä! siis Nissanissa vedenerotin on toisella puolen suodatinta, kuin TOYOTA:ssa, siis topiikin suodattimessa vedenerotin on toisin päin. suodattimen puhtaalla puolen; siis se Toyota:n alkuperäinen vedenerotin on väärässä paikassa. Ja tuosta "boshi"-laadusta on muutama kuva minun profiilissa. EDIT, sorry yleistys. Nuo suodattimet ovat nähtävästi tarkoitettu jollekkin ihmeelliselle vedenerotin propulle, (suodattimen pohjaan kiinnitetään vedenerotin n. 30 mm naaraskierteeseen, ja siinä on myös vedenerottimen hälytys anturi) Siis suodattimesta menee noin sentin reikä LÄPI! jos k.o vedenerottimen propussa ei ole tuota noin 5cm pitkää tornia tms, niin vesi/lika pääsee suoraan suodattimen läpi! ja koskaan en ole nähnyt sellaista vedenerotinta... Nuo k.o suodattimet ovat tulleet milneriltä muutama vuosi sitten, ja nimenomaan hdj-80 suodatinsarjassa. Ja toyotan orkkiksessa ja M-filterin MP-469 k.o reikää ei ole. Tuota BOSHI BFC-2001 suodatinta nähtävästi myydään lähes kaikkiin dieseli Toyotiin -80 luvulta alkaen, jatkuen tälle vuosituhannelle.... Ja myös muihin merkkeihin. Joten parin/kolmen tonnin pumppu/suihkuremontti voi tulla vahingossa, siis kun nuo BOSHI:t ovat lievästi sanottuna PASKAA. p.s tuo paketissa oleva vastaavuuskoodi: VIC.... FC-226 kääntyy M-filterin http://www.m-filter.fi/tuoteluettelo.php mukaan mm. nissanin LD-28:iin, ja sielläkään ei ole sitä tornia vedenerottimessa, josta tämä tutkiskelu alkoi ![]() Ja mikähän lienee noiden muiden dsl nissaneiden tilanne? p.s.s Piti heti käydä katsomassa, etteihän minun hodarissa ole k.o BOSHI! ei ollut, oli oikea Bosch.
Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 06.09.2014 22:30 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Oiskohan pajerossa just tollanen ja gr patrollissa sellainen ihmeellinen tatti tulee putsarin pohjaan.
Täytyy tutkia kun pääsee pajalle noita suodattia. Siis tota onko se torni suodattimen sisällä ? Jos on sellainen niin empä oo sellaista koskaan mäkään nähnyt. Viimeksi muokannut tapsa4x4 : 04.09.2014 09:22 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Siis siinä pohjaan n. 30 mm halkaisijaisella kierteellä olevassa vedenerottimen tyhjennyshässäkässä pitäisi olla noin 5 cm pitkä, ja noin sentin vahvuinen tappi, joka tukkisi tuon suodattimessa olevan reijän.
Tai voihan se torni olla suodattimen jalassakin, mutta silloin sen pitäisi olla melkein 10 cm pitkä. Päälleppäin noita saman näköisiä suodattimia on japseissa aika yleisesti 80 ja 90 luvuilla. Tuossa boshin suodattimessa menee siis n. senttinen reikä suodattimen läpi, siis jos sitä ei tuki jokin suodattimen jalassa tai vedenerottimessa, niin kaikki pikkurillin päätä pienenmpi menee suodattimen ohi. ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kuva GR patrollin vedenerottimesta. Tuossa amc:n suodattimessa ei sitä reikää kuulukkaan peittää eikä tuo pyöreä levy anturin päässä edes osuisi kohdallekkaan.
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle. GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain! |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Voisin 99% varmuudella väittää että jpkainen suodatin merkki ja malli käy läpi jonkinlaisen laatutarkastuksen, sillä eihän noita saisi myydä suodatin nimellä jos se ei mitään suodata. Mutta ei nyt oo kädessä tuollaista boshia vielä niin paha mennä sanomaan varmaksi mitään
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Eikös ko.reikä ole sitä varten että polttoaine pääsee valumaan suodattimeen ja vesi painavampana jää pohjalle missä on taas anturi valolle joka ilmoittaa kun suodattimessa on liikaa vettä,polttoaine nousee ylös ja tulee niistä pienemmistä reijistä ulos ja pumpulle.
![]()
__________________
YouTube |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja m-filtterin hdj-80 suodattimessa ei ole k.o reikää. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Toiseksikin, ei boshillakaan ole varaa tehdä vääränlaista suodatinta, jossain muualla maailmassa kun suomessa joku hajottaa moottorinsa vääränlaisen suodattimen takia, asia menee oikeuteen eikä puhuta aivan mistään pienistä summista. Suodattimissa on eri suodatusominaisuudet, mutta kukaan ei varmasti valmista suodatinta joka ei suodata mitään. Järki käteen! Just ajoin 32 tuhatta boshilaisella eikmitään ongelmaa. Paperit oli paskaset niinku toyotalaisessakin pois otettaessa. Jos paska pääsis pumppuun suoraa niin mun syöttöpumppu olis ihan soosia tässä vaiheessa.
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja Viimeksi muokannut Häänrik : 05.09.2014 20:10 Perustelu: bosch boshiksi |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Älä sotke Boschia ja Boshia.
![]() Edit: jahas, kerkesitkin korjaamaan kun kesti viestin kirjottelu. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän Se läpimeno reikä näkyy kuvis selvästi. Nois toyois taitaa olla päällisin puolin -80 luvulta 2000 luvulle saman näkösiä suodattimia, ja vaihto kelposia, mut cr koneet tarttee tiheemmät mikronit suodattavuuteen... Esim fixus kauppaa ekan polven etuveto diesel corollaan ja -06 Avensikseen samaa suodatinta
![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]() Profiilissa kuvia, tuo 469 lienee oikea?
Ja siis tuo 469 lienee oikea nimenomaan Toyota hdj-80. (en viitsinyt alkaa purkamaan suodatinta pois, että näkisi kummasta lähdöstä tulee tankilta..)
Ja Kuvissa näkyvällä "nissan" suodattimen jalalla pitää nimenomaan olla sellainen suodatin, että keskireijästä paskat/vesi menee pohjalle/vedenerottimeen, kuten tuo BOSHI-näyttäisi olevan. (en kerinnyt rälläköimään auki, kun kello tuli 21.00) Mutta tuo kuvissa oleva aito MH469 toimii juuri toisin päin: siis suodattimen pultista puhdas/vedetön dsl menee koneeseen, ja vesi jää suodattimen pohjalle, jossa hälytys/tyhjennys. Ja minulla ongelma tosiaankin tuli ajankohtaiseksi, kun veneen (kuvan nissan-) MH469 suodatin täyttyi vedellä, siis veden erotin, noin 100cm3, oli täysin vapaa vedestä, mutta tuo suodattimen keskusta, noin 20cm3 oli täynnä vettä. -> siis nissanin suodatinjalka virtaa toisinpäin, kuin toyota? Yritän huomenna vaihtaa suodattimen tuohon omaan hodariin, ja rälläköidä sen palasiksi, ja myös tuon milnerin boshi:n. -> siis nyt näyttää siltä, että suodattamatonta dieseliä ei pääse suodattimen ohi. P.s yritin vaihtaa veneessä suodattimen jalkaa vanhemman nissanin jalaksi, siis mh461 suodattimella olevaksi, ja sain paikallisesta kuvan mukaisen suodattimen, ja nimenomaan MH461:n paketissa; siis sekin oli vaihdettu piraatiksi? oletettavasti virtaa toiseen suuntaan ![]() ![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Mutta yllättävän yleistä on se, että nissaniin ja toyotaan myydään samaa suodatinta..... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Fuel Ofroad 22" vanteet + 37x13.50 renkaat | Tomi@Lowtoys | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 24.07.2013 08:31 |
Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet | Dectane | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 19.01.2013 15:02 |
Myyty hilux 4x4 2001 2.4td 33" renkaat | toyota4x4 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.06.2009 22:05 |
Myyty Chevy Van 6.5TD vm 2001,"Retkeilyauto" VAIN 8500€ | Hujane | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 16.06.2009 08:08 |
Fuel rail / Fuel injector | sevy.8 | Vuosimallit 1984-1996 | 0 | 28.03.2005 20:19 |