Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Osto ja myynti > O/M/V Varaosat ja tarvikkeet
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

O/M/V Varaosat ja tarvikkeet Autojen varaosat, sekä kaikki offitarvikkeet - vinssit, liinat, tunkit yms. tänne osastolle.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.05.2014, 22:26
Tuomo Jussila Tuomo Jussila ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 29.05.14
Sijainti: Oulu
Viestit: 2
Perusasetus

MB G 290D moottori


Ostetaan

Halutaan ostaa MB G 290D moottori.

Ostetaan

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.05.2014, 15:42
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Varmaan kannattaa katsella purkamoilta ja nettivaraosaa Sprintterin koneet mielessä. Todennäköisyys vähän parempi kun täältä palstalta ja nimenomaan G:n konehuoneesta...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.05.2014, 21:26
Tuomo Jussila Tuomo Jussila ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 29.05.14
Sijainti: Oulu
Viestit: 2
Perusasetus

Hello

Onko kokemusta passaako sprinterin kone G hen 290d paikalle ???
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.09.2014, 09:58
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Onko tämä projekti edennyt? Tähän ei vissiin kukaan ole vastannut, mutta 99% varmuudella ne on samoja koneita (siis 2.9L viitoskone, joku 120hv tms vakiona). Ehkäpä jopa 290TD väyrysen kone vois mennä heittämällä...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.09.2014, 15:13
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

..

Viimeksi muokannut Mika_T : 02.09.2014 20:20
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.09.2014, 19:35
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

1992

In April of this year, the new line of W461 products is introduced. In the model range of the W461, the convertible is missing unlike the W460. Instead of the convertible, the pickup has its debut with a wheelbase of 2850 mm. There are also changes in the motorization: the only diesel engine is now a 2.9 liter 5-cylinder motor with 95 hp from the MB transporter 'Sprinter'

The engine of the new 290 GD originated from the Mercedes-Benz van 'sprinter' where however it was equipped with a turbo charger. One reason probably why the turbo charger had been refused by Graz for the G could be that the engine so had been controlled purely mechanically, what simplified of course it maintenance and repair, e.g. what the globetrotters under the g-drivers up will have pleased, because which jungle forge already has ...


1997 at last Graz supplied the G now nevertheless a turbo charger, after already some Mercedes dealers offered in the years before 290 GDs with a free turbo charger (e.g. from THS).

Eli 290G:tä on ollut 95hv vaparilla ja 120hv turbolla. Kovasti ihmettelisin jos tehdas olisi tehnyt kolme "erilaista konetta" maasturiin, sprintteriin ja sitten vielä henkilöautoon. Hmm...mutta onhan se mahdollista. Toki sukupolvierohan noissa on tietenkin (vapari 95hv vs turbo 120hv). En ole nähnyt kyllä livenä vielä yhtään 290GD:tä...ja jos sellainen olisi ja moottori pitäisi vaihtaa niin eiköhän sinne kannata laittaa OM603 tai OM606 Ja alkuperäiseen kysymykseen että passaako paikalleen niin kaikenhan saa passaamaan
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...

Viimeksi muokannut petr : 02.09.2014 19:41
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.09.2014, 20:05
-Epeli -Epeli ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.01.07
Sijainti: Mynämäki, Finland.
Viestit: 636
Perusasetus

Kyllä niitä 290td koneita on laitettu g mersuun. Ulkomaanfoorumilla olen nähnyt useammankin vastaavan projektin. Öljypohjan muodossa saattaa eroa henkilöauto vs pakettiauto vs g mersu mutta perusmoottorin uskon olevan sama.

290 esikammiokone ilman ahdinta on 90 alun tuotteita, 290 suorasuihkari turbolla tuli vasta 96 eli uskon että sen jälkeen geessäkin on käytetty vain sitä.

Periaatteessa ihan hyvä moottori tuo 290td, pieniruokainen ja kohtuu ripeä tehoisekseen mutta sillä vaivalla kun siirtää väyrysestä puolen johtosarjaa geehen ja saa sähköpuolen pelaamaan niin kuin kuuluukin niin on moneen kertaan vaihtanut 603 tai 606 nokalle mekaanisen pumpun kera.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.09.2014, 20:46
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

hyvä ja mielenkiintoinen aihe, mutta muistetaan o/m/v osion ohjeet
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Fiat 1,6 TC-moottori + MB 300D moottori Rompe1 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 29.04.2014 09:46
Myyty MB M102 Moottori -Laine- O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 13.03.2013 23:05
Ostettu Moottori öljynlauhdutin MB G Gee. O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 30.09.2012 19:19
Myyty MB om617 moottori. -Jarkko- O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 28.12.2011 11:29
Myydään MB 300D moottori Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 13.02.2011 12:16


Sivu luotu: 21:24 (GMT +2).