![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]() HJ ihmekäynnistyjäHJ61:seni on yllättänyt käyntiinlähtöherkkyydellään. Laitoin siihen kaverin hylkäämät romuakut parivuottasitten ja ne onkin ihan surkeat. Vanhat oli kuollut talvella täysin, 10v. Viimeviikolla unohtui parkit päälle 12tunniksi ja aamulla ei ollut mitään elonmerkkejä avainta kääntäessäni. Relettäkään ei kuullut. töötti, puhallin, kaikki mykkiä. Mulla on yhtähuono 50ah 12v järjestelmän akku jonka liitin kaapeleilla toiseen käynnistysakkuun, nyt releen kuuli ei muuta. Se akku oli kaikista huonoin kun ei ole tärkeä. Soitin apuja tuomaan laturin ja kaapelia ja menin irroittamaan 12v kaapeleita n 15min jälkeen, olin jo kiinni käpälissä kun tuli mieleen tehdä viimeinen naksautus. Startti vei varmaan yhden puristuksen yli ja kone käyntiin. En voinut uskoa sitä ,eikun uusi soitto että täähän käy taas. Tohon voisi rakentaa potkustartin kun käynnistyy hyvin, mukava kun joku romussa toimii täydellisesti. Ne hehkut on edelleen kytkemättä eikä mun akut riittäisi sellaisille. Kytkentöjä en ole koskaan muistanut keneltäkään tarkistaa kun ne toimivat akutkin on vielä hankkimatta. Pitäis oikein testata kuinka pienellä patterilla tuo käynnistyy, virranantokykyähän se kysyy kun muuten 0,4s startti riittää. Tarvii kai tehdä starttikondensaattori.
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. Viimeksi muokannut helmapelti : 18.08.2014 18:58 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan Hj 61 takajouset ja Hj 60 pakoputki walker | Häänrik | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 05.03.2013 13:40 |
Myydään Osina hj 61 ja hj 60 Nyt lähtee halvalla! | kauhanen | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 36 | 29.11.2011 10:01 |
Koneet päikseen HJ-60 <--> HJ-61 | Masiina | Maasturiprojektit | 2 | 03.11.2009 19:08 |
Myydään hj 60 akselit ja hj 61 lukko murikat | jeppe__ | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 04.07.2009 14:53 |
m: hj 45 projekti, disco -90 ja muuta -HJ MYYTY- | samik | O/M/V Muut | 4 | 24.05.2005 16:58 |