![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]() L200/pajeron perätL200:sen takaperä tekee kuolemaa. Jotain tarttes tehä. Kysymys kuuluukin: voiko L:ään heittää pajeron perä. Ulkoa näyttää ainakin samanlaiselta mutta mitäs sisälmykset ja välitykset?? L:ssä on 4.875 kitkalukolla ja joku on joskus kertonut joissakin pitkissä pajeroissa on käytetty samaa välitystä.
|
|
|||
|
|||
![]()
Ykköskorisissa pitkissä suomiautoissa taitaa olla melkein kaikissa 4,875 välitykset. Paitsi bensakoneisissa ja joissaki pätkissä on 4,625. Kakkoskoppasissa on sitte tapauskohtaisesti 4,625, 4,636, 4,875, 4,90 tai 5,29. Ykköskorisissa avointa perää olen tavannu vain joissaki 4,625 välityksellisissä. Muissa kitkalukko. Kakkoskoppasissa lienee vähintään kitkalukko ja ainaki gls pitkissä ja kaikissa diesel pätkissä paineilmatoiminen kytkettävä lukko.
|
|
||||
|
||||
![]()
Just ykköskoppasen pitkän pajeron taka-akseli olis saatavilla. 2,5 td koneella joskus ollut. Tarkkaa tietoa ei enää ole. Auto kauan aikaa sitten mennyt paaliin mutta voimansiirto ja kone säilyi.
Kannattaako koko akseli vaihtaa vai pelkkä murikka? Tietenkin edellyttäen että ovat samanlaiset. Olis varmaan helppoa vain ottaa vetarit sen verran irti että saa vanhan murikan irti ja "uutta" tilalle? Vetarit takas kiinni ja kovaa menoa. |
|
||||
|
||||
![]()
Onko L-200:sessa iso vai pieni perä?
Pitkässä pajerossa on iso, ja lyhyessä pieni perä. Molempia on samalla 4.875 välityksellä.
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
|
|||
|
|||
![]()
Onko kaveris auto bensakoneella tai tuontiauto? Kaikissa dieselpätkissä (suomiautot), mitä itse oon nähny,niin lukko löytyny "karvalakkimalleistaki". Pitkissä oli ensimmäisissä vuosimalleissa tietääkseni vain GLS:ssä lukko (näitä toki suurin osa). 90-luvun loppupuolen vuosimalleissa taitaa olla jo kaikissa.
|
|
||||
|
||||
![]()
öö.. miten tunnistaa kumpi perä olis kyseessä.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on ollut dieselinä 2 lyhkäistä gen1 kummatkin 4.625 ja gen1 2pitkää 4.8 välityksellä ja 2gen pitkiä useita niissä kaikissa ollut takana lukko 4.875 välitys.
Mä myin joskus pajeron akselistot yhteen l200 kun kuulema kävi suoraan paikoilleen. |
|
||||
|
||||
![]() Pieni perä. Täydellisen pyöreä persaus. Isoperä. Koppa tasainen ylä- ja alapuolelta. Mutta kumpikin perä sopii heittämällä paikoilleen, ehkä?
|
||||
|
||||
![]()
Ok, kiitos tiedosta. L:ssä on pieni perä tällä hetkellä kiinni. Tallinnurkasta löytyy iso perä. Onnistuuko pelkkä murikan vaihto?
Viimeksi muokannut limppa : 09.08.2014 13:34 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan vapari pajeron / l200 imusarja | nikodeemus_87 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 05.08.2014 11:24 |
Ostetaan pajeron/l200: välijäähy | Jouni_S | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 13.01.2013 19:24 |
L200:seen pajeron perä | kaikkeli | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 20.02.2011 12:49 |
Myyty Pajeron perät | mikas67 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 12.02.2011 09:34 |
Ostettu Pajeron tai L200 moottori | mitzuman | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 15.02.2010 20:35 |