|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Hj60n 5-vaihteen siirtäjästäMitenkäs tuo on helpoin korjata, kun 5-vaihteen siirtäjä irti siitä tapista? Aika ahtaalta näyttää :/
|
#2
|
|||
|
|||
Ehtisin kukaan viisaampi neuroa? Tarviiko kootaan laskeaika ja jos tarvii niin kuinka paljon?
|
#3
|
|||
|
|||
"En viittiny sadatta ketjua aloittaa, mutta onkos tätä tapahtunu kellee?
Auto on siis HJ60 -83 5V. Tuttu "korjaaja" laittoi kokonaan uudet osat jakolaatikkoon, kun ei nelikko pysyny päällä. No, nyt pysyy, mutta päävaihteiston 5v taisi jäädä korjaamolle? Vitosen paikalla tilaa normaalisti, muttei koko vaihdetta löydy. Sama onko nelikko päällä vai ei. Mikä meni pieleen ja paljon itse päävaihteiston ehostun maksaa? Vuotaa myös lootan alta öljyä.... Perkeleen hermot ainakin rikki." Katsoin vanhoja viestejäsi ja sieltähän se vastaus jo löytyi. Se vitosen "vipu" siellä laatikon päällä on mennyt väärään asentoon siinä jakovaihteiston korjauksen yhteydessä siellä korjaamolla, kun se vitosen "koppa" on kiinni niillä samoilla jakolaatikon pulteilla ja lähtee sen verran auki että se vitosenvipu sieltä oikeasta kolosta pois luiskahtaa aika helposti. Eikä sen vipu käsittääkseni edes voi tulla pois /mennä takaisin ilman että jakolaatikkoa auki purkaa. Korjatkoon joku, jos muistaa/tietää asian paremmin. Oman aukaisusta jo sen aikaa, että menee vähän muistelun puolelle |
#4
|
|||
|
|||
Tai oikeastaa sillä tavallahan sen jakolaatikkoa aukaisematta saattaa saada paikalleen, että vaihdelaatikon kannen irti käyttää, jossa vaihdekeppi kiinni. Mutta sittenhän koko laatikon joutuu pois käyttämään tai autonkorin pois rungolta
|
#5
|
||||
|
||||
Eihän se jakiksen irtikäyttäminen ole mahdoton homma, itse rasvaan paperitiivisteet kun näitä sattuu.
Voi saada samoilla tiivisteillä kasattuakin. Tarkista samalla että ne pronssiset päittäislaakerit on koloissaan. Mulla niitä nystyröitä ei ollutkaan ja kasasin kohdistamatta.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#6
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ja alkuperäiseen kysymykseen en nyt valitettavasti muista saiko ilman jakiksen purkamista laitettua sen 5:n vivun paikalleen. Eli eipä ollu tästä kirjoituksesta apua... |
#7
|
|||
|
|||
Joo en muistanut että olin jo kyselly tätä. Eli ei taida itseltä onnistua moinen. Tuo korjaan väitti nimenomaan ettei tuo 5vaihde liity mitenkää siihe jakolaatikon remonttiin. Sorry kirjoitusvirheet, mut en saa tätä halvatun tekstin korjausta pois
|
#8
|
||||
|
||||
Juu vääri kasattu se oli enkä hoksannut silloin, shimmailin laakerivälykset ja täyteen uutta öljyä niin saa luvan pyöriä mun elinikäni. Jos vertaa perälaakereihin niin noi vaihteiston lakrut oli hyvät, ei ääntä ja saa pyöriä.
Perussääntö on kai että jakiksen koppa menis kiinni ilman pulteilla vetoa niin kynnet on kohdillaan.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Cumminssin 5,9: vuosituhannen vaihteen ..... | BJ-40/76 | Chit-Chat | 2 | 27.08.2013 11:25 |
Mersun 722.3 hukkasi 4. vaihteen | BJ-40/76 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 27.09.2012 00:45 |
Ostetaan O:Hj60n osia | Timoboy | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 29.08.2012 10:22 |
Ostettu LJ:n 1. vaihteen ratas | Jeeper | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 08.12.2008 09:35 |
o:Trooperin 5-vaihteen rattaat | kesis | O/M/V Muut | 1 | 16.02.2005 19:33 |