osaako joku sanoa että miksi kuorma-auton paineilmakäsijarrun kompuran sulake aina joskus silloin tällöin alkaa kirjainmellisesti savuamaan ja miltei palamaan ja sulaa kiinni johtoihin? sulake itsessään ei ''pala''. sulake on muiden joukossa kuten kuuluu mutta ei ns. rasiassa vaan kahden apikoliittimen välissä. johdot on tehty varsin ammattimaisesti. eristykset sun muut ihan ok.
Auto on MB 612 vario kuorma-auto ja vain käsijarru on paineilmalla. Autoon vaihdettiin taakse juuri palat ja siinä ihmetellessä ei saatu toista sylinteriä sisään millään ja taidettiin pyöritellä sitä käsijarrun tangon säätötappia. säätötappi on siis alemman jarrumännän sisällä. se pyöri siinä melko helposti mutta ei liikkunut mielestäni ylös eikä alas. lopulta hoksattiin että miten se alempi sylinteri saadaan sisään ja laitettiin satula takaisin. ajattelin vain että voiko tuo tangon säätö aiheuttaa moista vikaa. että se kompura joutuu työskentelemään enemmän jne. jotenkin se tuntuisi vähän oudolta.
jos jollain on käsitystä paineilmajarruista niin voisi avata sanaisen arkkunsa. Mainittakoon vielä että auto toimii täysin moitteetta muuten. kerran viikossa suunnilleen tulee vaan tämä sulakeepisodi