![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Pulttimopo jäätyy.Oisko mitään konsteja jolla mopon saisi pelaamaan myös pakkasella. Kompuralla ja letkunpäässä vedenerotin ja silti muutaman minuutin käytönjälkeen pyssy jäätyy.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Toholla säiliö punahehkuun
![]() Ei kai sitä kovin helpolla voi estää
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Paineilmajarrujen jäänesto toimii pienillä pakkasilla jotenkuten. Mutta silti meinaa mopo jäätyä.
![]()
__________________
Juuri kun luulet olevasi pohjalla, joku heittää sulle lapion. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
On ihan omakohtaista kokemustakin... shinanon räikkä leipoi kiinni juurikin tuosta syystä. Tai ainakin kovin niin huollossa väittivät. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Juuri kun luulet olevasi pohjalla, joku heittää sulle lapion. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Letku irti maasta, toimii ainakin pidempään.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Eiköhän nykyään saa samaan hintaan tai pienenpäänkin vähintään yhtätehokkaita akkumopoja mitä paineilmavehkeitä...
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
joku makitan 18V mopo hakkaa 210Nm auki/kiinni ja niiltä löytyy samaan jännitteeseen se 440Nm mallikin.. tuolla 210 lyövällä aukee ja menee kiinni ainakin maasturin pyörän pultit heittämällä ja momentti on oikee chevyn pinionin mutterin kiristykseen
![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ei taida akkuväännintä tässä kokoluokassa löytyä.
3/4" ja 1000nm. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Kuivain ilmalinjaan.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#11
|
||||
|
||||
![]()
ite kyllä harkihtisin aggregaattia ja sähkökonetta, löytyy tuohonkin kokoluokkaan ja ei tarvia pelleillä pakkasessa paineilmojen kanssa. ihan hyvästä syystä ei linjahommissa paineilmavehkeitä käytetä
![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Mistä löytyy sähköpyssy, millä saa esim kuorma-auton pyöränpultit auki?
1/2" IR aukaisee ne juuri ja juuri, jos on hyvässä rasvassa. Mutta normaalisti täytyy olla 3/4" pyssy.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Maksoi 100mk ja toimii valovirralla. Edit: kolme varttinen ja kaks hylsyä tul mukaan.
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#15
|
||||
|
||||
![]() |
#16
|
|||
|
|||
![]()
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Tahtoohan nuo ilmavehkeet aina jäätyä helposti vaikka mitä tekisi, varsinkin jos vielä kompura tilassa mistä imee kosteahkoa ilmaa sisäänsä.
Meillä on ollut duunissa aina ongelma pyssyjen kanssa, kun vehkeitä tarttee käyttää pihalla kesät talvet. Nyt kun pikkuhiljaa siirrytty käyttämään järeitä Milwaukeen akkupyssyjä (muutaman vuoden tappelun jälkeen alkoivat uskoa että ne oikeasti on parempia ja nopeampia, parantaa työtehoa & ergonomiaa), niin ongelmat vähentyneet oleellisesti ja vauhtikin on vähän parempi, ei ole viisi ukkoa katsomassa kun joku koittaa etsiä toimivaa ilmapyssyä että voisi tehdä töitä. Käsiräikälläkin kun on vähän hidas pynnertää ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#18
|
||||
|
||||
![]()
nyt on pakko kysästä väliin vaikka hiukan onkin offtopic, mihin tarviaa kNm luokan kolmevarttisen pyssyn, talvikäyttöön sillai, notta se ehtii jäätyä käytön aikana?
![]() ![]() meillä nimittäin linjahommissa on momentit aika pieniä (suhteellista) mutta pylväskasauksilla jne on käytössä akku/valovirta vermeitä ja jos sellanen kahen käden iso 1/2" tykki ei piisaa niin mihin ihmeeseen tarviaa niin ison, siis "jatkuvaan" käyttöön? jonniverta kavereita jotka tekköö pihalla töitä, niin voin pistää sanan kiertämään et miten ovat ratkasseet ko ongelman, kun tietäsin mitä sie sillä teet? nimittäin jos siun töihen tekeminen on kiinni siitä et paineilmapyssy pellaa pakkasessa, niin sillohan siihen vaikka rakennetaan porukalla lämmitin, että mies piäsöö töihinsä ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei niitä kiinnippäin noin tiukalle laiteta. |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Sinoli paineilmalinjassa tuntuu toimivan aika hyvin. Viime talvena kuulin kikan yhdeltä vanhan liiton rakannustyöläiseltä ja otin käyttöön omassa tallissa.
|
#21
|
||||
|
||||
![]()
Eikös se aerol ole vähän siihen suuntaan olevaa käyttöä varten tehty? Pajalla sattuneesta syystä sitä käytettiin pulttimopoissa ja hyvin toimi.. paja oli puunkuljetus firman, siksi aerolia oli oli joka opaikassa.. en huomannut koneissa mitään kulumista/jumimista.. ja oli käytetty kuulemma pitkään.. samalla moskalla sai hytikka pikaliittimet auki pakkasessa..
__________________
puukko 2 |
#22
|
|||
|
|||
![]()
aerol on ilman propan 2-oli:a
sinolissa on tuota, aiheuttaa muistaakseni sen että se höyrystyy nesteen pinnalla jääden siihen, sekä sen ettei ole niin maukasta juotavaa. Kummassakin on metyyli isopropanolia jotka aiheuttavat denaturointia. Aerolia pystyy myös paineistamaan kun sinoli rupeaa aiheuttamaan paineistuksessa pientä ongelmaa voimakkaampana pisarointina. jos haluaa paineilmalinjan kuivaksi vedestä niin samanlainen suodatinsäiliö mitä käytetään raskaassa kalustossakin, kaksisuuntainen säiliö rakeilla ja jäätymisenestoaineella varustetuna niin kuivaa itse itseään ja pitää linjassa vähemmän kosteutta. tosin ilmassa on aina kosteutta ja se kulkee pienissä määrin aina mukana vaikka kuinka yrittäis torjua. vähennettyä sitä saa.. silloin kun mä opettelin noita raskaskaluiston renkaitten vaihtoa meillä oli voimavirtanen massa avain.. hidas kuin mikä mutta kaikki aukes.. |
#23
|
||||
|
||||
![]()
Moi. Töissä käytän ulkona pulttipyssyä joka päivä noin tunnin ajan putkeen kun teriä pitää vaihtaa. Oon kokeillu kaikenlaista, ja viimeisin konsti millä pyssy lakkas jäätynmästä oli tiptopin öljymäinen lukkosula. Sitä puolipurkkia kaataa letkuun kompuran päästä nii johan rokkaa monena päivänä
![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#24
|
||||
|
||||
![]()
Koottiin veljelle konekatosta muutama vuosi sitten. Kuorma-auton nosturilla nostettiin liimapalkkeja paikoilleen. Pulttipyssylle otettiin myös ilmaa autosta, kun siihen hommaan tein joskus liittimen pyttyjen kylkeen. Pyssyllä vedettiin täkkipultteja kiinni liimapalkkeihin.
Toisena päivänä pyssy meni hengettömäksi, ei vaan jaksanut, vaikka auton kompura tuuppasi reilun 8 baaria. Pari tippaa öljyä pyssyyn, niin taas jaksoi. Kuorma-auton antama ilma oli liian kuivaa, ja tais siellä olla tenuakin mukana.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#25
|
||||
|
||||
![]()
En ole kertaakaan saanut työkaluja jäätymään vaikka olisi ollut -30 pakkasta. Melkein joka päivä muutama rippa öljyä. Käytössä rälläköitä ja naproja lähinnä. Välillä hanskat tuppaa jäätymään koneeseen kiinni, mut yleensä se on se pienin vitutuksen aiheuttaja. Öljyn laadusta en osaa sanoa ja kompura setuppia en ole koskaan nähnyt.
__________________
RASOR |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
vw transporter-99 takajarrut jäätyy? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 07.12.2010 12:53 |
Helvetti jäätyy? | Gazza | This And That | 1 | 07.04.2003 15:03 |