![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Neliveto/NapalukotTuli hankittua ensimmäinen nelivetopeli vanhoina päivinä ja nyt tiedustelisin seuraavaa: Talvi tulossa ja kun kyseessä on hiluxi niin takavedolla ei pitkälle potkita liukkaalla mutta miten on napalukkojen laita eli mekaaniset ovat ja jos ne ovat päällä niin pyörii kaikki laatikkoa myöten mutta silloinhan voi laittaa nelivedon päälle tarvittaessa mutta mitä kaikki pyörivat osat tykkää siitä jos jatkuvasti päällä. Voihan ajaa koko ajan nelivedollakin mutta poislukien polttoaineen kulutuksen kasvua (mikä sinäänsä tapahtuu jo edellisessä lukkojen lukituksessa) niin onko jotain muuta haittaa paitsi pyriminen. Jos napalukot ovat off asennossa pitääkö vetonivelet silloin pyöriä vai ei?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Pyörimään tarkotetut osat tykkää pyörimisestä. Eli anna mennä jos lisääntyny polttoaineen kulutus,mikä on n.0.5-1 litran luokkaa ei jännitä eikä etuvoimansiirrosta kuulu mitään ylimääräisiä värinöitä. Jos vikaa on niin korjaa ne.
Off tai free asennossa ei vetareiden kuulu pyöriä takavedolla koska ne pyörät on silloin irti voimansiirrosta.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Itse pidin edellisessä 170 koppasessa hiluxissa sen 4 talvea mitä minulla kerkes olemaan, niin aina talvella napikset kiinni. Vetarit pyörii aina 4wd asennossa ja napalukot kytkee vain vedon pyörään.
Edit. Andy kerkeskin jo vastaamaan ennen mua. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tervetuloa porukkaan !
Itte ajelin talvet pääsääntöisesti kuvaamallasi tavalla ; napalukot kiinni , takaveto ...sit kun alkoi pupeltaa taikka meno hiipua ...napilla neliveto päälle ja matka jatku...TOIMII ! No kuluuhan nuo osat kun liikkuvat , mutta aika marginaalista tuo mun mielestä on. Mun BJ oli nelikko päällä melkoisen kankea peli talvellakin , joten takavedolla ajelin pääosan ( niin ja M+S renkailla ) Käsittääkseni nyt on kone seis ja pyörä irti maasta ...oletan ![]() Jos napalukot on off-asennossa , pyörännapa( rengas) on kytketty irti "woimalinjasta". Renkaasta pyörittäen vetonivelen ei pitäisi off-asennossa pyöriä. ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ite ajan laiskana kesät/talvet napalukot kiinni, niin tein aikoinaan hj:lla ja kun tulin järkiini ja ostin suzukin ni sama juttu napikset kiinni, enkä ole huomannut menettäväni mitään
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#6
|
|||
|
|||
![]() Voi ajella napalukot kiinni, ja takavedolla.
Siis ainakin noilla minun tojotilla, jotka uusimmillaan 1990.
Mutta; jos ajelet jatkuvasti naplukot kiinni, niin kun silloin pyörii kaikki voimansiirron osat, niin kulutusta tulee hiukkasen lisää, ja kaikki etuperän osat kuluu... -> itse ajaisin normaalisti napalukot auki takavedolla, ja jos/kun alkaa keli/reitti näyttämään siltä, että nelivetoa tarvitaan, niin sitten napalukot kiinni... p.s jos ajelet napalukot kiinni, ja neliveto päällä, niin kun sattuu suolattu/sula risteys, niin joku rengas lipsuu vajaa puoli kierrosta.... (siis monellakaan hilux- kuskilla ei tee mieli ottaa sutia märällä asfaltilla tahallaan....) |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Aivan, sinne jakolootaanhan se liike loppuu "uudemmissakin". Eli paljon on pyöriviä osia kun lukot kiinni ajelee takavedolla.
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Pyöriikö jakolaatikko muka jos kepistä ei ole nelikko kytkettynä?
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Pyörii jos auto liikkuu, mutta pyörittämiseen ei tule voimaa moottorilta vaan pyörivistä etupyöristä jos on napalukot kytkettynä.
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mitä noihin napiksiin tulee, niin jos itsellä olisi auto napalukoilla niin ne olisi jatkuvasti kytkettynä. Jos olisi automaattinapikset ne lentäisi hevon kuuseen ja laittaisin kiinteät tilalle. Kukaan täysjärkinen jaksa olla pomppimassa autosta ulos kun tarttee laittaa neliveto päälle.. samantienhän sitä voisi ottaa nelivedon kahvankin pois hytistä ja siirtää se jakolaatikon kylkeen auton alle ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Miteskäs muuten ainakaan kierukka perällistä autoa ei saa hinata niin mites onko minkään maasturin etuperä sellaista mallia, ettei kestäsi pyöriä napojen voimalla?
Mites nämä highpinion perät jotka taitaa haluta hypoidi öljyt onko niissä erotus niin korkea, että jotain kuluu/lahaa erityisesti vastaan tai jopa rikkoontuu? Tuleeko kellekkään mieleen, että olisi ruvennut osat kulumaan suuremmin/nopeammin kun on etuperän mallia vaihtanut?
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Ei ainakaan näitten amerikanihmeiden LP tai HP peristä ole valituksia näkynyt että kestääkö hinaamista, napikset tai ei. Eli ihan vapaasti saa kiskoa, jakolaatikko yleensä pitää laittaa vapaalle ja pääaski parkille tai vaihteelle. Tiedä sitten miten Japanianmaan vermeissä, mutta tuskinpa kovin paljon erilaisia ovat?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Niin ja tossa mun avossa on kiinteät napalukot ollu jo tehtaalta, ainaskin oletan tuskin niitä siihen on kukaan vaihtanu jälkikäteen
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Sprinter neliveto? | AtteL | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 03.01.2013 23:03 |
Ostetaan neliveto | ic hilux | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 23.01.2011 11:49 |
Neliveto camry | HojoAna | Chit-Chat | 10 | 19.11.2006 21:09 |
Visco neliveto | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 05.08.2006 13:06 |
O: Neliveto pick-up | Peltonen | O/M/V Muut | 0 | 22.07.2003 21:22 |