|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Gr latausjännite 18V?!Eli nyt on Gr:n laturista ilmeisesti alkaa säädin sanoa sopimustaan irti. Välillä ajossa mittari pompsahtaa 18V. Ja eilen tyhjäkäynnillä auto välillä hyrskähti, mikä vissiin johtuu siitä että laturi menossa. Mutta itse kysymykseen. Eli kärsiikö tuolla vielä ajaa vai onko lopputuloksena totaalinen sähköjen palaminen? Kun oisi pakollisia ajoja vielä ennenkuin ehtii korjata.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#2
|
||||
|
||||
12V sähköjärjestelmässä tulee pian romua jos jännite pomppaa 18V:hen. Polttimoiden palaminen ei nyt vielä vakavaa ole, mutta elektroniikka ei tykkää ja ennen kaikkea akku kiehuu. Jännitteensäätimen vaihto on irtolaturiin 5min homma, paikallaankaan ei pitäis yli varttia kulua. Tarvikesäätimet ei oo kalliitakaan ja saa suunnilleen jokaisesta autovaraosaliikkeestä.
|
#3
|
||||
|
||||
Joo säädinhän on hyllyssä hallilla. Onneksi tuo nyt ei jatkuvasti pidä sitä jännitettä siellä 18V. Pitääpä toivoa et se vielä passaa. Ilmeisesti hiilet ja säädin samassa jos oikein ymmärsin tuossa mallissa.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#4
|
||||
|
||||
Joo hiilet ja säädin on normaalisti yks paketti. Laturin herätteenhän voi napata irti niin uskaltaa paremmin ajella, dieseli kun ei paljoa sähköä tarvi..
|
#5
|
||||
|
||||
Joo auto turvallisesti hallilla. Tuossa paskiaisessa kun on sähköllä toimivat flektit ja kiertovesipumppu, niin ei montaa metriä aja ilman sähköjä.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#6
|
||||
|
||||
Katoppa että S-napa jos siellä semmonen on on kunnolla kiinni laturissa. Mitsussa aiheuttaa sen että laturi lataa kaiken mitä voi jos S-napa on huonolla kosketuksella tai irti. S-napa haistelee akkujännitettä. Jos se ei sitä saa niin säädin työntää kaiken mitä pystyy että saisi akkuun jännitettä. Kyllä tolleen nopeesti duuni ohjelmasta katsottuna on L ja S napa tarkista siis se ensin.
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. Viimeksi muokannut Castrol : 29.09.2013 20:47 |
#7
|
||||
|
||||
Pitää katsoa. Onhan tuo nyt kymmenen kertaa helpompi kuin säätimen vaihto, vaikka sekään paha rasti ole Mutta kumma homma. Pihassa vielä hiukan testasin. Kun laitto toisen flektin ja pumpun pyörimään, nämä siis saman releen takana, niin latausjännite tippu 1V. Sitten kun laitto toisenkin flektin, niin tippu vielä 0.5V. Liekkö tuo jatkuva virran kulutus sekoittanut tuon säätimen. Ei kovin kauaa ole kun tuon laturin laitoin ja ei tuo vissiin JV:n autossa ollu kovin kauaa pyörinyt.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#8
|
||||
|
||||
Katso myös jos todellista saat toi 18V jossain. Mun patukkan anturi sano 16-17V joskus, mutta sisalla., patterilla jne se en mene yli 14V
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hiluxin latausjännite? | js79 | Tekniikka & Jutustelu | 61 | 22.07.2015 08:34 |
Lj:n latausjännite | Löperö | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 26.03.2012 16:57 |
HJ-61:sen latausjännite? | Muumi | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 30.12.2010 20:12 |
kinkg cap latausjännite | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 05.10.2009 13:18 |
13-18v vanhoissa japsi pickupeissa 3 hengen hyttiä | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 11.10.2004 08:41 |