Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Gr latausjännite 18V?! (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=115517)

Kala92 29.09.2013 10:46

Gr latausjännite 18V?!
 
Eli nyt on Gr:n laturista ilmeisesti alkaa säädin sanoa sopimustaan irti. Välillä ajossa mittari pompsahtaa 18V. Ja eilen tyhjäkäynnillä auto välillä hyrskähti, mikä vissiin johtuu siitä että laturi menossa. Mutta itse kysymykseen. Eli kärsiikö tuolla vielä ajaa vai onko lopputuloksena totaalinen sähköjen palaminen? :eek: Kun oisi pakollisia ajoja vielä ennenkuin ehtii korjata.

muuris 29.09.2013 11:42

12V sähköjärjestelmässä tulee pian romua jos jännite pomppaa 18V:hen. Polttimoiden palaminen ei nyt vielä vakavaa ole, mutta elektroniikka ei tykkää ja ennen kaikkea akku kiehuu. Jännitteensäätimen vaihto on irtolaturiin 5min homma, paikallaankaan ei pitäis yli varttia kulua. Tarvikesäätimet ei oo kalliitakaan ja saa suunnilleen jokaisesta autovaraosaliikkeestä.

Kala92 29.09.2013 12:20

Joo säädinhän on hyllyssä hallilla. Onneksi tuo nyt ei jatkuvasti pidä sitä jännitettä siellä 18V. Pitääpä toivoa et se vielä passaa. Ilmeisesti hiilet ja säädin samassa jos oikein ymmärsin tuossa mallissa.

muuris 29.09.2013 14:10

Joo hiilet ja säädin on normaalisti yks paketti. Laturin herätteenhän voi napata irti niin uskaltaa paremmin ajella, dieseli kun ei paljoa sähköä tarvi..

Kala92 29.09.2013 19:38

Joo auto turvallisesti hallilla. Tuossa paskiaisessa kun on sähköllä toimivat flektit ja kiertovesipumppu, niin ei montaa metriä aja ilman sähköjä.

Castrol 29.09.2013 20:44

Katoppa että S-napa jos siellä semmonen on on kunnolla kiinni laturissa. Mitsussa aiheuttaa sen että laturi lataa kaiken mitä voi jos S-napa on huonolla kosketuksella tai irti. S-napa haistelee akkujännitettä. Jos se ei sitä saa niin säädin työntää kaiken mitä pystyy että saisi akkuun jännitettä. Kyllä tolleen nopeesti duuni ohjelmasta katsottuna on L ja S napa tarkista siis se ensin.

Kala92 30.09.2013 08:28

Pitää katsoa. Onhan tuo nyt kymmenen kertaa helpompi kuin säätimen vaihto, vaikka sekään paha rasti ole :D Mutta kumma homma. Pihassa vielä hiukan testasin. Kun laitto toisen flektin ja pumpun pyörimään, nämä siis saman releen takana, niin latausjännite tippu 1V. Sitten kun laitto toisenkin flektin, niin tippu vielä 0.5V. Liekkö tuo jatkuva virran kulutus sekoittanut tuon säätimen. Ei kovin kauaa ole kun tuon laturin laitoin ja ei tuo vissiin JV:n autossa ollu kovin kauaa pyörinyt.

fintroll 01.10.2013 07:16

Katso myös jos todellista saat toi 18V jossain. Mun patukkan anturi sano 16-17V joskus, mutta sisalla., patterilla jne se en mene yli 14V


Sivu luotu: 12:38 (GMT +2).