Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.01.2012, 11:23
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Telasarjan asennus ja käyttö maasturissa.


Tällainen paketti saapui eilen pihaan.
Maahantuoja on http://www.a4a.fi/army
Valmistajan sivut löytyy http://www.maxleve.com/


Huolto-ohjeen eka rivi ei lupaa liikoja.


Esite on kyllä muuten kovinkin vakuuttuttava.
Tässä telat Valtran alla.


Telat pudotettu autosta alas, painoa 90 kg per tela.
Ei ole ihan helppo yksin siirrellä


Otsikosta poiketen telat koitetaan asentaa tähän Pajeroon.
Pakkasta on toki sopivasti.



Foortti joutuu taas pakkaseen kivenpien projektien tieltä.



Tarvikkeet saatu hilattua sisälle lämpiämään.
Telojen metalliosat on tollaista "perinteistä" Kiina laatua.
Voi aiheuttaa pientä kulttuurishokkia jos ei ole aikaisempaa tuttavuutta.
Vetopyörä on alumiinia ja runko rautaa. Hitsisaumat aika epäsiistejä ja ainakin näissä yksilöissä aika kehno maali.
Mutta pitää muistaa, että hinnasta puuttuu yksi nolla verrattuna Jenkkien versioihin.
Maton kestävyys on tässä vaiheessa täysi ?, näyttää kyllä ihan hyvältä.


Keskireikä oli liian pieni, takana riitti, kun laittoi 8 mm specerin väliin.


Telat kiinnittyy tällaisilla adaptereilla omilla pyörän muttereilla.
Ihan ei pultin reiät sopinut, piti porata 13 mm terällä reiät läpi.
Makitasta pääsi pienet savut tässä hommassa.


Tältä adapteri näyttää asennettuna.
Adapteriin on aika helppo muuttaa jakoa tai offsettiä.


Yksi nippa per tela löytyi. Ei kyllä sopinut minun prässin kanssa, piti vaihtaa.


Korkeus akselin keskeltä maahan on 52 cm.



Yksi tela kiinni.
Tämän shown tärkein pointti on tietty värkin ulkonäkö.
Ja kyllä siitä taitaa muodostua odotetunlainen.


Leveä ja korkea.



Kuraläpät irroitin ja varmaan ainakin astinlaudat vielä lähtee tieltä pois.



Edessä ahdas keskireikä tuottaa vähän enemmän työtä.
Sorvinpuute ajaa epätoivoisiin tekoihin, reiän suurennus rälläkällä.


Toinen edessä kiinni, sitten loppui laikat ja into.



Sitten tää suurin mysteeri.
Miten lukitaan toi telan runko, ettei se pääse pyörähtämään ihan holtittomasti?
Luulisin, että tela käyttäytyy ihan ok tasamaalla varovasti ajaessa. Mutta maastossa ristiriipunnassa ja muuten pahoissa paikoissa tulee varmasti ongelmia.
Tämmöiset raudat tuli telojen mukana, en usko että näillä on mitään käyttöä.


Teloissa on pari kivaa ominaisuutta, maavara on samanlainen kuin metrisillä renkailla ja välitys sama kuin 20" renkailla.
Koeajot jäi illalta suorittamatta..

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kuvia&kokemuksia auroista, puskulevyistä ym. lisälaitteista maasturissa santikko Tekniikka & Jutustelu 723 25.01.2023 11:52
Kenellä pienimmät renkaat maasturissa? Pauli Chit-Chat 49 19.10.2012 08:44
kellä valmetin kone nokalla MAASTURISSA savu Chit-Chat 24 11.01.2011 23:38
Pitääkö maasturissa olla jäykät tulpan johdot? Bruno Tekniikka & Jutustelu 12 17.01.2007 18:32
auraus/haritus maasturissa. Joukka Tekniikka & Jutustelu 7 20.02.2005 12:21


Sivu luotu: 10:54 (GMT +2).