Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.02.2010, 18:59
saarenmaa saarenmaa ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.06.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 16
Perusasetus

Jatkuva neliveto Hiluxiin


Tuli uusi saksalaisen Off-Roadin numero. Artikkeli Hiluxista, johon on koplattu Landcruiser KDJ-120:n torsen-jakolaatikko ja saatu aikaan jatkuva neliveto. Hintalappu naurettava vain 3200 €.

Sama tieto ko. pajan sivuilla
http://www.autohaus-nestle.de/Aktuel...a8e31be.0.html

Onnistuuko Suomessa keltään moinen temppu? Vai tilaanko jo laivaliput?

Rukouksiini on vastattu!


Viimeksi muokannut saarenmaa : 19.02.2010 19:02
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.02.2010, 11:54
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

miksi ihmeessä


minkä ihmeen takia siitä nelivedosta pitäisi jatkuva saada? ihmettelen vain. itse omistan vm 94 hiluksin ja 08 nelikko hissukan ja ihmettelen miksei hiasessakin voisi olla nopea ja hidas neliveto ja vielä takaveto.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.02.2010, 13:07
Hessu_Hopo Hessu_Hopo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.06.05
Sijainti: Heinola
Viestit: 282
Perusasetus

Jatkuvaveto on yliveto!


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
minkä ihmeen takia siitä nelivedosta pitäisi jatkuva saada? ihmettelen vain. itse omistan vm 94 hiluksin ja 08 nelikko hissukan ja ihmettelen miksei hiasessakin voisi olla nopea ja hidas neliveto ja vielä takaveto.
Kyllä se jatkuva neliveto oikealla keskitasauspyörästöllä, ainakin talviaikaan käyttöautossa, on paljon mukavampi kuin kytkettävät vastineet: Takavedolla ei pääse ja nelivedolla sitten puskee, jukertaa ja polttoaineen kulutus nousee. Maantiellä pitää miettiä että pitäisikö kytkeä neliveto kun on vähän liukasta ja perä luikertelee mutta valmistaja taasen kieltää nelivedon suuremmissa nopeuksissa jne.
(Tämä on siis täysin henkilökahtainen mielipide ja tiedän että monella on asiasta täysin vastakkainen näkemys)
Avolavoissa ei taida muita valmiita vaihtoehtoja suomessa olla kuin Defe pickup ja myös Mitsun L200 taisi olla saatava jokinlainen fiksumpi neliveto.

Hessu
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.02.2010, 13:09
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Tässä ei haittane hiace-tyylistä vetotapaa, vaan keskitasauspyörästöä, että ajaminen neliveto päällä tienpäällä ei tekis autosta niin jäykkää. Keskitasauspyörästön haluaisin itsekkiin autooni, mutta en pakollista jatkuvaa nelivetoa. Pajeron käyttämä neliveto tekniikka olisi ideaalisin, eli taka-veto, neliveto keskitasauspyörästö auki ja keskilukko kiinni. Lisäksi tietenkin hias ja nopea puoli. Pajerossa loppuunasti vietynä on huonoa kuitenkin sähkösesti kytkettävien takalukkojen löysääminen kun nopeus hieman nousee.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.02.2010, 13:48
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Pajeron takalukko kytkeytyy itseasiassa ilmalla, kuten ARB tai vastaava. Mutta tosiaan, nopeusrajoitus siinä on. Muistaakseni 14km/h kun menee yli, lukko aukeaa itsestään. Keskilukolle siinä ei silti ole rajoitusta.

Jatkuva nelivetohan on tosi fiksu, jos haluaa ajaa nelivedolla maantielläkin enempi. Kiinteä on kuitenkin normiajossa jäykkä, puskee, ja joka käännöksessä jonkun pyörän on pakko luistaa jotta auto voi kääntyä ylipäätään. Kiinteä nelikko voi myös liukkailla olla luisussa aika yllättävä ja paljon vaikeammin korjattava mitä keskitasauspyörästöllinen.

Jatkuva nelivetohan ei tarkoita sitä, etteikö hidasta ja nopeaa puolta voi silti olla. KDJ120:essä on toki keski lukko, ja hidas ja nopea puoli, mutta silti vielä keskilukko aukikkin voi ajaa. Kuten Sutsu totesikin, esim. Pajerosta löytyy vielä takaveto vaihtoehto näiden lisäksi.

Uudemmista vehkeistä tosiaan Defe ja L200 tarjoaa keskitasuria. L200:essakaan sitä ei aivan halvimmassa karvalakkimallissa ole, mutta muissa malleissa on. L200:essa on siis takaveto - jatkuva neliveto - neliveto keskilukko kiinni ja vielä hidas puoli keskilukko kiinni.

3200€, no en tiedä onko se niin kovin edullinen. Ei välttämättä kovin kalliskaan, silti. Periaatteessahan se on vain keskitasauspyörästö mitä sinne lisätään. Eli se ja siihen vaadittavat työt maksaa tuon.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.08.2013, 16:22
pt. pt. ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.02.08
Sijainti: Kouvola
Viestit: 523
Perusasetus

Nostellaanpa vanhaa aihetta hieman.

Enemmän toyotien kanssa tekemisissä olleet, niin onko valistunutta arvausta mitä kaikkea pitäisi koneistaa saattaakseen tuon 120:n jakolaatikon hilux:n laatikon perään?

eBay ei äkkiseltään tarjonnut myytäviä jakolaatikoitakaan, mutta eihän (?) nuo varmaan enää hirveitä maksaisi, eihän..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.08.2013, 20:15
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

purkaamolla oli joku jakis 3.0 perseestä alta 2000 euroo...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.08.2013, 22:43
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

Runneri?


Mites runnerin jakis ja pääloota? Runneris kai on keskitasaus ja alennusvaihde ja hitaalla keskilukko ja se ois pulttaa kiinni ratkasu hiluksiin. Toisaalta,KDJssa on kai R-sarjan loota eli oikeella kytkinkopalla KDJiin laatikot kävis hiluksin koneen perään mut etukartaani taitaa olla väärällä puolella,jos ei oo ni sithän seki ois pulttaa kiinni ratkasu. Ite luotan hiluksissa vakio jakikseen kun takavedolla ja talvirenkailla pääsee sen minkä tarvii ja jos ei pääse ni sillon on niin liukasta et ei nelivetokaan ahista,puskemista vähentää se et laittaa kuluneemman rengasparin taakse ja paremmat eteen. Hieman editoiden totean et sähän tarkotitkin UUDEMPIA autoja,joo Kodarissa ja hiluksissa on kai kartani samalla puolella ja konehan on sama ainaki kolmelitrasena ni ei kai siinä isompia pitäs olla,tulis mieleen et jakis vois käydä suoraan Kodarin persiistä hiluksin lootaan,näin uusia ei oo vielä näkyny purettuna joten kukaan tuskin on livenä päässy sovitteleen.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.

Viimeksi muokannut RIPAX : 25.08.2013 22:50
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Etulukko ja jatkuva neliveto veijon-esso Tekniikka & Jutustelu 17 15.01.2011 17:50
O: HJ:hin neliveto ZTR O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 16.07.2007 00:25
O: perämurkula neliveto hiluxiin vm.88 Beaglesi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 10.05.2007 21:20
Jatkuva erektio MäIte Bees & Honey 0 19.05.2002 19:10
Tupakan jatkuva syyttely on lopetettava! Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 18.12.2001 15:56


Sivu luotu: 16:14 (GMT +2).