![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Jatkuva neliveto HiluxiinTuli uusi saksalaisen Off-Roadin numero. Artikkeli Hiluxista, johon on koplattu Landcruiser KDJ-120:n torsen-jakolaatikko ja saatu aikaan jatkuva neliveto. Hintalappu naurettava vain 3200 €. Sama tieto ko. pajan sivuilla http://www.autohaus-nestle.de/Aktuel...a8e31be.0.html Onnistuuko Suomessa keltään moinen temppu? Vai tilaanko jo laivaliput? Rukouksiini on vastattu! ![]()
Viimeksi muokannut saarenmaa : 19.02.2010 19:02 |
#2
|
|||
|
|||
![]() miksi ihmeessä
minkä ihmeen takia siitä nelivedosta pitäisi jatkuva saada? ihmettelen vain. itse omistan vm 94 hiluksin ja 08 nelikko hissukan ja ihmettelen miksei hiasessakin voisi olla nopea ja hidas neliveto ja vielä takaveto.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Jatkuvaveto on yliveto!Lainaus:
(Tämä on siis täysin henkilökahtainen mielipide ja tiedän että monella on asiasta täysin vastakkainen näkemys ![]() Avolavoissa ei taida muita valmiita vaihtoehtoja suomessa olla kuin Defe pickup ja myös Mitsun L200 taisi olla saatava jokinlainen fiksumpi neliveto. Hessu |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tässä ei haittane hiace-tyylistä vetotapaa, vaan keskitasauspyörästöä, että ajaminen neliveto päällä tienpäällä ei tekis autosta niin jäykkää. Keskitasauspyörästön haluaisin itsekkiin autooni, mutta en pakollista jatkuvaa nelivetoa. Pajeron käyttämä neliveto tekniikka olisi ideaalisin, eli taka-veto, neliveto keskitasauspyörästö auki ja keskilukko kiinni. Lisäksi tietenkin hias ja nopea puoli. Pajerossa loppuunasti vietynä on huonoa kuitenkin sähkösesti kytkettävien takalukkojen löysääminen kun nopeus hieman nousee.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Pajeron takalukko kytkeytyy itseasiassa ilmalla, kuten ARB tai vastaava. Mutta tosiaan, nopeusrajoitus siinä on. Muistaakseni 14km/h kun menee yli, lukko aukeaa itsestään. Keskilukolle siinä ei silti ole rajoitusta.
Jatkuva nelivetohan on tosi fiksu, jos haluaa ajaa nelivedolla maantielläkin enempi. Kiinteä on kuitenkin normiajossa jäykkä, puskee, ja joka käännöksessä jonkun pyörän on pakko luistaa jotta auto voi kääntyä ylipäätään. Kiinteä nelikko voi myös liukkailla olla luisussa aika yllättävä ja paljon vaikeammin korjattava mitä keskitasauspyörästöllinen. Jatkuva nelivetohan ei tarkoita sitä, etteikö hidasta ja nopeaa puolta voi silti olla. KDJ120:essä on toki keski lukko, ja hidas ja nopea puoli, mutta silti vielä keskilukko aukikkin voi ajaa. Kuten Sutsu totesikin, esim. Pajerosta löytyy vielä takaveto vaihtoehto näiden lisäksi. Uudemmista vehkeistä tosiaan Defe ja L200 tarjoaa keskitasuria. L200:essakaan sitä ei aivan halvimmassa karvalakkimallissa ole, mutta muissa malleissa on. L200:essa on siis takaveto - jatkuva neliveto - neliveto keskilukko kiinni ja vielä hidas puoli keskilukko kiinni. 3200€, no en tiedä onko se niin kovin edullinen. Ei välttämättä kovin kalliskaan, silti. Periaatteessahan se on vain keskitasauspyörästö mitä sinne lisätään. Eli se ja siihen vaadittavat työt maksaa tuon. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Nostellaanpa vanhaa aihetta hieman.
Enemmän toyotien kanssa tekemisissä olleet, niin onko valistunutta arvausta mitä kaikkea pitäisi koneistaa saattaakseen tuon 120:n jakolaatikon hilux:n laatikon perään? eBay ei äkkiseltään tarjonnut myytäviä jakolaatikoitakaan, mutta eihän (?) nuo varmaan enää hirveitä maksaisi, eihän.. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
purkaamolla oli joku jakis 3.0 perseestä alta 2000 euroo...
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Runneri?
Mites runnerin jakis ja pääloota? Runneris kai on keskitasaus ja alennusvaihde ja hitaalla keskilukko ja se ois pulttaa kiinni ratkasu hiluksiin. Toisaalta,KDJssa on kai R-sarjan loota eli oikeella kytkinkopalla KDJiin laatikot kävis hiluksin koneen perään mut etukartaani taitaa olla väärällä puolella,jos ei oo ni sithän seki ois pulttaa kiinni ratkasu. Ite luotan hiluksissa vakio jakikseen kun takavedolla ja talvirenkailla pääsee sen minkä tarvii ja jos ei pääse ni sillon on niin liukasta et ei nelivetokaan ahista,puskemista vähentää se et laittaa kuluneemman rengasparin taakse ja paremmat eteen. Hieman editoiden totean et sähän tarkotitkin UUDEMPIA autoja,joo Kodarissa ja hiluksissa on kai kartani samalla puolella ja konehan on sama ainaki kolmelitrasena ni ei kai siinä isompia pitäs olla,tulis mieleen et jakis vois käydä suoraan Kodarin persiistä hiluksin lootaan,näin uusia ei oo vielä näkyny purettuna joten kukaan tuskin on livenä päässy sovitteleen.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. Viimeksi muokannut RIPAX : 25.08.2013 22:50 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Etulukko ja jatkuva neliveto | veijon-esso | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 15.01.2011 17:50 |
O: HJ:hin neliveto | ZTR | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 16.07.2007 00:25 |
O: perämurkula neliveto hiluxiin vm.88 | Beaglesi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 10.05.2007 21:20 |
Jatkuva erektio | MäIte | Bees & Honey | 0 | 19.05.2002 19:10 |
Tupakan jatkuva syyttely on lopetettava! | Lars | Niilo Paasivirta - Correct Opinions | 0 | 18.12.2001 15:56 |