Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.07.2013, 21:22
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

moottorin ilmamäärän laskeminen yksinkertaisesti ?


pannaas zitzättiin kun ei liity maastureihin suoraan...

oon tahkonnu yhen bensakoneisen volvon kanssa tovin, ja nyt käyntihäiriötä ihmetellessä alkaa epäilys kohdistua imm anturiin...

lasketaaks yhdessä, unohtaen isommat lämpötilojen ja paineiden vaikutukset, tuollainen 2.4 litranen kone vetää ilmaa tyhjäkäynnillä 700 rpm. ja yksikkönä g/s

mulla on oma tulos, sekä anturidatan tulos, kokeillaas miten muut tän laskee ... ja kyseessä siis nelitahtimoottori, ahdettu mutta ei tyhjäkäynnillä kuitenkaan ahda ...

__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 19.07.2013 21:24
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.07.2013, 21:28
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.707
Perusasetus

Kannattais käyttää hakua.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=82402

Merenpinnan tasolla pyöreästi 17g/s sadan prosentin täytöksellä.

Viimeksi muokannut Arska : 19.07.2013 21:39
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.07.2013, 22:22
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

joo, niinpä tavallaan kannattais...


vaan meinasinpa vertailla laskemista, mutta näkemys alkaa kyllä -arska- n vastauksella varmistua ...

mä laskeskelin karkeasti jotain 14 - 15 g/s käyttäessäni massana kilo / kuutio ilmaa, ja kun tässä anturidatan lukema pyörii tyhjäkäynnillä 680 - 690 rpm lukemissa arvoissa 4,0 - 4,75 g/s niin voitaneen lyhyesti päätellä IMM tarkkuuden olevan melko perssilmillään, eli hoikalla on, ihme vaan ettei fueltrimmi karkaa, pyörii 1,2 - 3,0 prosentin välillä ...


tarvii vissiin hakea yks IMMu tai suorittaa pieni poraus
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 19.07.2013 22:26
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.07.2013, 00:01
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
mä laskeskelin karkeasti jotain 14 - 15 g/s käyttäessäni massana kilo / kuutio ilmaa
Tuohon kun lisäät sen 20% virheen tuossa ilman painossa, niin Arskan vastaukseen pääset. Tietty täytös ei 100 % ole tyhjäkäynnillä varmasti, mutta vaikka olisi vaan 60 %, niin silti anturi antaa väärää tietoa... Vai voiko tyhjäkäynnillä täytös sitten olla niin pieni?!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.07.2013, 08:10
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

NiinJooJuu


Tyhjäkäynnillä tietty homma onkin varmaan jotain aivan muuta, kun tarkoitus on vaan käydä pienillä kierroksilla pienillä päästöillä ...

Tämäpä onkin mielenkiintonen dilemma
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.07.2013, 12:19
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Nyt ollaan asiassa mistä meitsi ei tajua paskaakaan mutta tapojeni mukaan koitan päteä silti...

Eli tyhjäkäynnillä kun kaasuläppä on lähes kiinni(vai onko tommosessa edes kaasuläppää?) ni kone käy reippaalla alipaineella ja se täytös ei kyllä ole kuin jotain prosentteja - kymmeniä prosentteja???? Nuo 60 - 100 prossan täytökset on jo lähes täyskaasu lukemia...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.07.2013, 12:44
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Oisko mitään mahdollisuutta mennä tutkimaan samanlaisen toimivan auton anturidataa ja verrata siihen?

Tai kysellä huollosta oisko niillä antaa tietoa millasia lukemia sieltä pitäisi tulla?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.07.2013, 12:59
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

^^^^^

molempiin joo

100% täytöksestä oon samaa mielialaa, tyhmäkäynnillä lie osia siitä

ehjä imm saatavissa lainaks, on vaan vielä kaukana, toki jos jollakulla tätä lukevalla on likikään samankokoinen bensakone, ois lukemat mielenkiintoisia, mun kysymyksessä Volvon 2.4 T matalapaineturbokone

hauskaa noita on seurailla kierroksillakin, lappu lattiassa menee aivan älyttömiks ilmamäärät, vaikee uskoa niitäkään
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.07.2013, 18:36
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Eli tyhjäkäynnillä kun kaasuläppä on lähes kiinni(vai onko tommosessa edes kaasuläppää?) ni kone käy reippaalla alipaineella ja se täytös ei kyllä ole kuin jotain prosentteja - kymmeniä prosentteja???? Nuo 60 - 100 prossan täytökset on jo lähes täyskaasu lukemia...
Täyskaasullakaan ei päästä sataan prossaan, joku 90% on ehkä käytännön maksimi tavallisissa autonmoottoreissa. Ja tyhjäkäynnillä täytös on melko pieni, heittäisin hatusta lukeman 20-30%.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.07.2013, 20:47
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Täyskaasullakaan ei päästä sataan prossaan, joku 90% on ehkä käytännön maksimi tavallisissa autonmoottoreissa. Ja tyhjäkäynnillä täytös on melko pieni, heittäisin hatusta lukeman 20-30%.
Lähestytään toista kautta; Jos tuommoinen kone imasee täyskaasulla (ilman turboa) esim. 30 litraa tunnissa, siis tuolla noin 90 % täyttöasteella.
Ja tyhjäkäynnillä kulutus olisi vaikkapa 0,5 litraa tunnissa, niin polttoainetta menee 1/60 osa 90%:sta, siis täytös olisi 1,5%. (Bensakilo vaatii tietyn kg määrän ilmaa palaakseen, toki ei noin suoraviivaista käytönnössä. Mutta suuruusluokkaa voi arvailla)
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 31.07.2013, 20:40
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

ainiin, tämäkin ratkes, vaan ei ihan helpon kautta:


vikakoodeja ei koskaan tullut, ja ilmamäärätkin oli "Järkevän" rajoissa scannerilla

jännitteen mittaus, boschilaisen napojen välistä kertoi kuitenkin toista, jännite tyhjäkäynnillä pitäis olla luokkaa 1,35 - 1,40 V, tuossa oli 8,85 - 9,00 V

mainittakoon vielä, että jännitteen tulisi vaihdella välillä 0,0 - 5,0 V


nyt, uudella IMM llä, tehot ja kulku taas kuten pitääkin ...


(ammattimaisempi aGentti ois ehkä tulkinnu lambdan jännitteestä ja fueltrimmeistä asian nopeammin)
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 31.07.2013, 20:59
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Aika jännä, että ei mitään vikakoodeja ollut, vaikka tuo jännite tuollaisissa lukemissa. Tai sekin, että yleensäkin sai edes mitään arvoja noilla jännitteillä, kun noin reilusti yli mittausalueen ja vertailujännitteen.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 31.07.2013, 21:40
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Joo, tää muakin hiukan ihmetyttää. Ei oikein osannu heti lähteä perinteisiin klemmaria liittimeen ja yleismittari käteen menetelmään...

IMM irrotettuna meni sitten kuitenkin selkeään limphomemodeen

Pelkäsin jo ecun palaneen, mutta hyvinpä tuo nyt hyrskii, edellinen IMM oli vuodelta 2003 ja varmaan 250 tkm ajeltu
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hodarin panhard tankojen laskeminen!! _jOhE_ Tekniikka & Jutustelu 26 20.09.2012 13:38
Välityssuhteen laskeminen Micco Chit-Chat 3 06.03.2011 19:57
Kulutuksen laskeminen eri rengaskoolle ? A-P Tekniikka & Jutustelu 10 06.07.2006 20:28
Perävälityksen laskeminen ?? Calmari Tekniikka & Jutustelu 15 24.11.2005 18:11
Välityksen laskeminen Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 5 30.08.2005 18:45


Sivu luotu: 16:10 (GMT +2).