![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() moottorin ilmamäärän laskeminen yksinkertaisesti ?pannaas zitzättiin kun ei liity maastureihin suoraan... oon tahkonnu yhen bensakoneisen volvon kanssa tovin, ja nyt käyntihäiriötä ihmetellessä alkaa epäilys kohdistua imm anturiin... lasketaaks yhdessä, unohtaen isommat lämpötilojen ja paineiden vaikutukset, tuollainen 2.4 litranen kone vetää ilmaa tyhjäkäynnillä 700 rpm. ja yksikkönä g/s mulla on oma tulos, sekä anturidatan tulos, kokeillaas miten muut tän laskee ... ja kyseessä siis nelitahtimoottori, ahdettu mutta ei tyhjäkäynnillä kuitenkaan ahda ...
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 19.07.2013 21:24 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kannattais käyttää hakua.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=82402 Merenpinnan tasolla pyöreästi 17g/s sadan prosentin täytöksellä. Viimeksi muokannut Arska : 19.07.2013 21:39 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
joo, niinpä tavallaan kannattais...
vaan meinasinpa vertailla laskemista, mutta näkemys alkaa kyllä -arska- n vastauksella varmistua ... mä laskeskelin karkeasti jotain 14 - 15 g/s käyttäessäni massana kilo / kuutio ilmaa, ja kun tässä anturidatan lukema pyörii tyhjäkäynnillä 680 - 690 rpm lukemissa arvoissa 4,0 - 4,75 g/s niin voitaneen lyhyesti päätellä IMM tarkkuuden olevan melko perssilmillään, eli hoikalla on, ihme vaan ettei fueltrimmi karkaa, pyörii 1,2 - 3,0 prosentin välillä ... tarvii vissiin hakea yks IMMu tai suorittaa pieni poraus ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 19.07.2013 22:26 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tuohon kun lisäät sen 20% virheen tuossa ilman painossa, niin Arskan vastaukseen pääset. Tietty täytös ei 100 % ole tyhjäkäynnillä varmasti, mutta vaikka olisi vaan 60 %, niin silti anturi antaa väärää tietoa... Vai voiko tyhjäkäynnillä täytös sitten olla niin pieni?!
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
NiinJooJuu
![]() Tyhjäkäynnillä tietty homma onkin varmaan jotain aivan muuta, kun tarkoitus on vaan käydä pienillä kierroksilla pienillä päästöillä ... Tämäpä onkin mielenkiintonen dilemma ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Nyt ollaan asiassa mistä meitsi ei tajua paskaakaan mutta tapojeni mukaan koitan päteä silti...
Eli tyhjäkäynnillä kun kaasuläppä on lähes kiinni(vai onko tommosessa edes kaasuläppää?) ni kone käy reippaalla alipaineella ja se täytös ei kyllä ole kuin jotain prosentteja - kymmeniä prosentteja???? Nuo 60 - 100 prossan täytökset on jo lähes täyskaasu lukemia...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Oisko mitään mahdollisuutta mennä tutkimaan samanlaisen toimivan auton anturidataa ja verrata siihen?
Tai kysellä huollosta oisko niillä antaa tietoa millasia lukemia sieltä pitäisi tulla? |
#8
|
||||
|
||||
![]()
^^^^^
molempiin joo 100% täytöksestä oon samaa mielialaa, tyhmäkäynnillä lie osia siitä ehjä imm saatavissa lainaks, on vaan vielä kaukana, toki jos jollakulla tätä lukevalla on likikään samankokoinen bensakone, ois lukemat mielenkiintoisia, mun kysymyksessä Volvon 2.4 T matalapaineturbokone hauskaa noita on seurailla kierroksillakin, lappu lattiassa menee aivan älyttömiks ilmamäärät, vaikee uskoa niitäkään
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja tyhjäkäynnillä kulutus olisi vaikkapa 0,5 litraa tunnissa, niin polttoainetta menee 1/60 osa 90%:sta, siis täytös olisi 1,5%. (Bensakilo vaatii tietyn kg määrän ilmaa palaakseen, toki ei noin suoraviivaista käytönnössä. Mutta suuruusluokkaa voi arvailla) |
#11
|
||||
|
||||
![]()
ainiin, tämäkin ratkes, vaan ei ihan helpon kautta:
vikakoodeja ei koskaan tullut, ja ilmamäärätkin oli "Järkevän" rajoissa scannerilla jännitteen mittaus, boschilaisen napojen välistä kertoi kuitenkin toista, jännite tyhjäkäynnillä pitäis olla luokkaa 1,35 - 1,40 V, tuossa oli 8,85 - 9,00 V mainittakoon vielä, että jännitteen tulisi vaihdella välillä 0,0 - 5,0 V nyt, uudella IMM llä, tehot ja kulku taas kuten pitääkin ... (ammattimaisempi aGentti ois ehkä tulkinnu lambdan jännitteestä ja fueltrimmeistä asian nopeammin)
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Aika jännä, että ei mitään vikakoodeja ollut, vaikka tuo jännite tuollaisissa lukemissa. Tai sekin, että yleensäkin sai edes mitään arvoja noilla jännitteillä, kun noin reilusti yli mittausalueen ja vertailujännitteen.
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Joo, tää muakin hiukan ihmetyttää. Ei oikein osannu heti lähteä perinteisiin klemmaria liittimeen ja yleismittari käteen menetelmään...
IMM irrotettuna meni sitten kuitenkin selkeään limphomemodeen Pelkäsin jo ecun palaneen, mutta hyvinpä tuo nyt hyrskii, edellinen IMM oli vuodelta 2003 ja varmaan 250 tkm ajeltu
__________________
- Levannon We(l)ho - |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hodarin panhard tankojen laskeminen!! | _jOhE_ | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 20.09.2012 13:38 |
Välityssuhteen laskeminen | Micco | Chit-Chat | 3 | 06.03.2011 19:57 |
Kulutuksen laskeminen eri rengaskoolle ? | A-P | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 06.07.2006 20:28 |
Perävälityksen laskeminen ?? | Calmari | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 24.11.2005 18:11 |
Välityksen laskeminen | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 30.08.2005 18:45 |