Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.07.2013, 10:41
BeePee BeePee ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.08.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 96
Perusasetus

ZJ jeepin lämpöongelma


Onkos kellään ollut lämpöongelmaa johon ei näytä löytyvän syytä. Maantieajossa (80km/h) lämmöt kipuaa 105-110 celsiukseen, ilmastointi päällä vielä joitain asteita ylemmäs. Tämä sähköflekti täysillä. Jos pyörii puolella teholla tai pois päältä niin lämmöt hetkessä tapissa.

Tehty jo:
-syyläri vaihdettu, ilmastoinnin kennokin putsattu, puhdasta on ja ilma virtaa
- termostaatti vaihdettu 5 astetta kylmenpään, eli normi lämmöt olisi nyt 95, mutta tilanne ei siis muuttunut mihkään
-viskopuhallin vaihdettu sähköiseen, tilanne parani ehkä hiukan
- lämmöt todella on korkeat, ei siis mittarivirhe
-syylärin korkki toimii, pitää paineet järjestelmässä
-nestettä ei vuoda mistään, koskaan ei ole tarvinnut yhtään lisätä
-öljyt ja nesteet ei ole sekaisin
-kylmemmillä säillä jäähdytys taas riittää, lämmöt pysyy normaalissa
-aikaisempina kesinä ei mitään lämpöongelmia helteelläkään
-laatikko ei lämmitä, vaan laatikon lämmöt pysyy selvästi nesteitä alempana
-lämmöt ei heittele, vaan pysyvät tasan samassa, kun pysähtyy niin tyhjäkäynnillä lämmöt tippuu hetkessä normaaliin

Autona -96 ZJ, 5.2 V8

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.07.2013, 11:53
jetta8500 jetta8500 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.05.13
Sijainti: Liminka
Viestit: 70
Perusasetus

Termostaatti varmasti oikein päin? Onko alkuperäinen termostaatti vai joku tarvike? Kaikissa autoissa ei tarvike termostaatit pelaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.07.2013, 14:30
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

tukkonen pakoputki ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.07.2013, 14:45
kaistapää:n Avatar
kaistapää kaistapää ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 21.02.09
Sijainti: kontiolahti
Viestit: 488
Perusasetus

mullekkin tuli mieleen tukkoinen putki/katti.vesipumppukin voisi tollaista aiheuttaa,luistaa siivikko akselilla tms.
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä
liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.07.2013, 14:57
BeePee BeePee ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.08.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 96
Perusasetus

Oli originaali termari oikein päin ja uusiki laitettiin oikeinpäin. Toimiva oli se vanhaki termari, eli ei ole syyllinen.
Vespumppu kävi mielessä, mutta luulis jos siipipyörä luistaa akselilla että olis tullu jo muitaki ongelmia? Jos jollekki moinen käyny niin olis helpompi uskoa... Pumppu tuli kyllä jo hyllyyn ostettua varoilta.
Pakoputki tukossa.. Yks läpivirtaus änkkäri ja katti, eli käytännössä katti olis ainut mahdolline. Päästöherjaa ja check engine pitäs varmaan tulla jos katti tukossa?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.07.2013, 17:22
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.441
Perusasetus

Ei se vielä tarkoita että korkki toimii jos se pitää vedet sisällä. Voi silti olla viallinen. Tarviketermostaatteja on satunnaisesti viallisia, itse asiassa jeepforumilta luettuna yllättävänkin paljon tuntunut olevan 4.0 ja 5.2 koneisissa.. vesipumppu voi olla kulahtanut, jos on pumpun siivet syöpyneet olemattomiin. Varmaa ettei ole ilmalukkoa jossain tjsp. (ei pitäisi kyllä helpolla jäädä näissä)?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.07.2013, 19:51
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Varmista että sähköflekti pyörii oikein päin, eli repii ilmaa taaksepäin eikä puhalla vasten ajosuuntaa?
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.07.2013, 01:19
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Vesipumpun siivet syöpyneet olemattomiin? Ja viskopuhallin ehjänä on kymmeniä kertoja tehokkaampi kuin sähköflekti...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.07.2013, 10:33
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.441
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Vesipumpun siivet syöpyneet olemattomiin? Ja viskopuhallin ehjänä on kymmeniä kertoja tehokkaampi kuin sähköflekti...
Oikein suunniteltu sähköflekti voi olla ihan yhtä tehokas kuin viskopuhallin, kaikkihan on kiinni siitä miten systeemi suunnitellaan. Esimerkiksi ZJ- mallin Grandeissä 5.9:n sähköpuhaltimen (näissä siis on pelkkä sähköflekti) ilmantuotto taitaa olla itse asiassa jopa hieman suurempi kuin 5.2:n vakiomallin viskoflektissä. Tietysti jos asian laskee niin että viskoflekti pyörii käytännössä koko ajan - myös ihan turhaan - niin tuleehan sille enemmän todellista ilmantuottoa tunnin aikana kuin sähköflektille joka pyörii vain tarvittaessa edit: Jos ylipäätään ajatellaan, että on kaksi samanlaista propellia viskaamassa ilmaa joista toista pyörittää viskokytkin moottorin kierrosnopeuden mukaan ja toista sähkömoottori halutulla nopeudella, niin eihän sillä ole ilmantuoton kannalta mitään merkitystä minkä voimalla propelli pyörii, kunhan se pyörii tarpeeksi..

Noista vesipumpun siivistä kirjoitin jo ylempänä, ei ole mikään ennenkuulumaton vika tosiaankaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 08.07.2013 11:23
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
ZJ Jeepin käynnistys RAF Tekniikka & Jutustelu 1 23.04.2013 08:37
Huuto ZJ jeepin loput osat rhm O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 11 23.08.2010 18:22
Ostetaan ZJ Jeepin irroitettava vetokoukku noniin O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 31.03.2010 11:27
ZJ-Jeepin visko Urkki Tekniikka & Jutustelu 7 26.03.2009 11:07
ZJ Jeepin uliseva keula :) noniin Tekniikka & Jutustelu 0 04.03.2009 10:36


Sivu luotu: 20:55 (GMT +2).