![]() |
ZJ jeepin lämpöongelma
Onkos kellään ollut lämpöongelmaa johon ei näytä löytyvän syytä. Maantieajossa (80km/h) lämmöt kipuaa 105-110 celsiukseen, ilmastointi päällä vielä joitain asteita ylemmäs. Tämä sähköflekti täysillä. Jos pyörii puolella teholla tai pois päältä niin lämmöt hetkessä tapissa.
Tehty jo: -syyläri vaihdettu, ilmastoinnin kennokin putsattu, puhdasta on ja ilma virtaa - termostaatti vaihdettu 5 astetta kylmenpään, eli normi lämmöt olisi nyt 95, mutta tilanne ei siis muuttunut mihkään -viskopuhallin vaihdettu sähköiseen, tilanne parani ehkä hiukan - lämmöt todella on korkeat, ei siis mittarivirhe -syylärin korkki toimii, pitää paineet järjestelmässä -nestettä ei vuoda mistään, koskaan ei ole tarvinnut yhtään lisätä -öljyt ja nesteet ei ole sekaisin -kylmemmillä säillä jäähdytys taas riittää, lämmöt pysyy normaalissa -aikaisempina kesinä ei mitään lämpöongelmia helteelläkään -laatikko ei lämmitä, vaan laatikon lämmöt pysyy selvästi nesteitä alempana -lämmöt ei heittele, vaan pysyvät tasan samassa, kun pysähtyy niin tyhjäkäynnillä lämmöt tippuu hetkessä normaaliin Autona -96 ZJ, 5.2 V8 |
Termostaatti varmasti oikein päin? Onko alkuperäinen termostaatti vai joku tarvike? Kaikissa autoissa ei tarvike termostaatit pelaa.
|
tukkonen pakoputki ?
|
mullekkin tuli mieleen tukkoinen putki/katti.vesipumppukin voisi tollaista aiheuttaa,luistaa siivikko akselilla tms.
|
Oli originaali termari oikein päin ja uusiki laitettiin oikeinpäin. Toimiva oli se vanhaki termari, eli ei ole syyllinen.
Vespumppu kävi mielessä, mutta luulis jos siipipyörä luistaa akselilla että olis tullu jo muitaki ongelmia? Jos jollekki moinen käyny niin olis helpompi uskoa... Pumppu tuli kyllä jo hyllyyn ostettua varoilta. Pakoputki tukossa.. Yks läpivirtaus änkkäri ja katti, eli käytännössä katti olis ainut mahdolline. Päästöherjaa ja check engine pitäs varmaan tulla jos katti tukossa? |
Ei se vielä tarkoita että korkki toimii jos se pitää vedet sisällä. Voi silti olla viallinen. Tarviketermostaatteja on satunnaisesti viallisia, itse asiassa jeepforumilta luettuna yllättävänkin paljon tuntunut olevan 4.0 ja 5.2 koneisissa.. vesipumppu voi olla kulahtanut, jos on pumpun siivet syöpyneet olemattomiin. Varmaa ettei ole ilmalukkoa jossain tjsp. (ei pitäisi kyllä helpolla jäädä näissä)?
|
Varmista että sähköflekti pyörii oikein päin, eli repii ilmaa taaksepäin eikä puhalla vasten ajosuuntaa?
|
Vesipumpun siivet syöpyneet olemattomiin? Ja viskopuhallin ehjänä on kymmeniä kertoja tehokkaampi kuin sähköflekti...
|
Lainaus:
Noista vesipumpun siivistä kirjoitin jo ylempänä, ei ole mikään ennenkuulumaton vika tosiaankaan. |
Sivu luotu: 00:22 (GMT +2). |