![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Fiat 3,5 kyssäreitä (NC 50)Alotetaan kuvalla ni pääsee raati heti vauhtiin: Tollasta koittanu saada käyntiin parina iltana mut huonolla menestyksellä. Onko jotain jippoja millä tollanen hörähtää tulille? Esim miten pakkosyötön saa päälle? Pitäskö imusarjan läpän olla täysin auki vai kiinni ku starttaa? Mikäs letku tohon pitäs tulla? Hiukan hämää ku tossa toisessa on joku pumppu lisänä?
__________________
Broken Back Team #1 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ensiks ilmat pois suodattimesta ja syöttöpumpun ylänurkan ruuvista.
Pakkosyöttö löytyy sammutusvivusta toiseen suuntaan. Yleensä sammutusvivusta vetämällä, että oiskohan se sitte taaksepäin. Voi sitä ainakin kaasu auki käynnistellä. Jos on yhtään pidempään seissyt, ni vois olla syöttöpumpun säätötanko/ elementit jumissa. Ota pumpun kylestä luukku auki ja kokeilen liikkuuko säätötanko ja pyörähteleekö elementtien systeemit kevyesti. Jos ei liiku, sitte liikutat niitä pihdeillä/ meisselillä jänkäämällä. Niistä klemmarin tyyppisistä osista saa mukavasti pienillä knipexillä kiinni. Ja vaihda syöttöpumppun öljyt. Eiköhän se siitä virkoa. Niin ja se ylimääräinen letkun lähtö on alipainelähtö jarrutehostajalle. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Pakkosyöttö taisi kuitenkin olla eteenpäin sammutinvipua työntämällä. Ja ilmat pois vielä suutinputkista kun aiemmin mainitut ilmaukset on tehty. Tapahtuu löysäämällä ruiskuputkia suuttimen päästä.
Kaasuläpän asento auki kun moottori alkaa lupailla niin ei rajoita syöttöä. Mistäs kyseinen moottori on otettu? Ainakin yhdessä NC-50:ssä tuulettajan siivet oli kampiakselin päässä.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Toine on metsälöytö rooverista ja toinen wagoneerin nokalta, mistä alunperin niin ei tietoa.
Elikäs sanokaas ny sekin, kun pumppua kattoo, niin oikeelle vai vasemmalle ni sammuu ku pysäytinvipua liikuttaa? Irtomotista ku himppasen hankala arpoo miten pitäs toimii..
__________________
Broken Back Team #1 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Moottorin jakopäätä kohti pakkosyöttö ja vauhtipyörän suuntaan sammuu.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Heräs tulille ku eetteril hiukka autto..
Mutta jatkokyssäriä pukkaa: Tossa ylempänä kun kyselin siitä lisäpumpusta niin mikäs se nyt sitten on? Alipainepumppua epäilen kun letku meneepi jakopäänkoppaan, samassa kohtaa toisessa moottoris alipaineletkun lähtö.. Kun ohjaustehostimelle tars joku pumppu kehitellä..
__________________
Broken Back Team #1 Viimeksi muokannut SamiN : 29.05.2013 01:34 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Näyttäisi olevan jonkun muun auton (/ranskalaisen...) alipainepumppu tuo hihnalla oleva. Toinen on fiatin orkkis, tuo jakopäässä oleva.
Sopiiko tuonne syöttöpumpun alle fiiatin traktorin ohjauspumppu? Samalle kohdin kuin tuo alipainepumppu on etupuolella.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#8
|
|||
|
|||
![]()
hienoa, että joku vielä jaksaa näiden NC-koneiden kanssa...
siihen jakopäähän saa alle eteen alipainepumpun ja taakse ohjaustehostimen pumpun. Voi myös rakentaa niin, että laittaakin ohjaustehostimen pumpun tilalle Fiatin 50 cm3 hydrauliikkapumpun ja alennusventtiilillä ottaa matalapaineen ohjaukseen ja korkeapaineen vaikka vinssiin! TT |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Alkoi sitten löytymän erojakin.. tossa uudemmassa on vauhtipyörä 7 pultilla kiinni ja vanhemmassa (ilmeisesti traktorista) 6:lla.
Toi toinen on 8040.02 ja toinen 804 A.
__________________
Broken Back Team #1 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
jeeppiinkö tota survot? laita vaa valmettia!
![]() ![]() ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Tulee ulkomuistista mutta tuo A taitaa olla 50-60 luvun nokkamallin kuorkista...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#12
|
|||
|
|||
![]()
no 8040.02 on ainakin NC50 kuorma-autosta 60-70 -luvulta. Sitten tuli 8040.04, joka on uudempi ja taitaa olla 3,7 l kone jakajapumpulla
, männissä vain eroa pari milliä halkaisijassa ja mäntiin on öljyruiskut helmoihin. Muuten sama. TT |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on tuollaiset 3,1 ja 3,7 tallessa.
tuo 3,1 on tuollaisesta Fiat 616 N2/4 kuorkista, 1969 - 1971 Fiat 804A 3119cc 70 heppaa
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
E: Nuo on muuten kumpikin nokkamallin imusarjoilla, lättänokassa on imusarjan lähtö taaksepäin.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori Viimeksi muokannut Jappi : 03.06.2013 18:54 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Fiat NC-50 | Rouveri | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 07.05.2010 04:52 |
Ostetaan Fiat nc 50 turbo pakosarja | psychobilly | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 01.01.2010 12:58 |
Myyty Fiat 50 NC -moottori, Jeepistä... | Jeep-Ukko | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 07.09.2009 21:46 |
Diesel tietäjät (fiat nc 50) | ozi | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 10.09.2005 17:38 |
Italian kone nykii (NC 50 fiat) | sippis | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 08.06.2005 17:15 |