Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.05.2013, 01:00
SamiN:n Avatar
SamiN SamiN ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.03
Sijainti: Järvimaa, Finland.
Viestit: 2.688
Question

Fiat 3,5 kyssäreitä (NC 50)


Alotetaan kuvalla ni pääsee raati heti vauhtiin:



Tollasta koittanu saada käyntiin parina iltana mut huonolla menestyksellä.

Onko jotain jippoja millä tollanen hörähtää tulille? Esim miten pakkosyötön saa päälle?

Pitäskö imusarjan läpän olla täysin auki vai kiinni ku starttaa?



Mikäs letku tohon pitäs tulla?



Hiukan hämää ku tossa toisessa on joku pumppu lisänä?

__________________
Broken Back Team #1
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.05.2013, 08:41
nixu:n Avatar
nixu nixu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.09.05
Sijainti: pohjois-savo, Finland.
Viestit: 137
Perusasetus

Ensiks ilmat pois suodattimesta ja syöttöpumpun ylänurkan ruuvista.
Pakkosyöttö löytyy sammutusvivusta toiseen suuntaan. Yleensä sammutusvivusta vetämällä, että oiskohan se sitte taaksepäin.
Voi sitä ainakin kaasu auki käynnistellä.
Jos on yhtään pidempään seissyt, ni vois olla syöttöpumpun säätötanko/ elementit jumissa. Ota pumpun kylestä luukku auki ja kokeilen liikkuuko säätötanko ja pyörähteleekö elementtien systeemit kevyesti. Jos ei liiku, sitte liikutat niitä pihdeillä/ meisselillä jänkäämällä. Niistä klemmarin tyyppisistä osista saa mukavasti pienillä knipexillä kiinni.
Ja vaihda syöttöpumppun öljyt.
Eiköhän se siitä virkoa.
Niin ja se ylimääräinen letkun lähtö on alipainelähtö jarrutehostajalle.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.05.2013, 12:08
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Pakkosyöttö taisi kuitenkin olla eteenpäin sammutinvipua työntämällä. Ja ilmat pois vielä suutinputkista kun aiemmin mainitut ilmaukset on tehty. Tapahtuu löysäämällä ruiskuputkia suuttimen päästä.

Kaasuläpän asento auki kun moottori alkaa lupailla niin ei rajoita syöttöä.

Mistäs kyseinen moottori on otettu? Ainakin yhdessä NC-50:ssä tuulettajan siivet oli kampiakselin päässä.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.05.2013, 12:29
SamiN:n Avatar
SamiN SamiN ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.03
Sijainti: Järvimaa, Finland.
Viestit: 2.688
Perusasetus

Toine on metsälöytö rooverista ja toinen wagoneerin nokalta, mistä alunperin niin ei tietoa.

Elikäs sanokaas ny sekin, kun pumppua kattoo, niin oikeelle vai vasemmalle ni sammuu ku pysäytinvipua liikuttaa?

Irtomotista ku himppasen hankala arpoo miten pitäs toimii..
__________________
Broken Back Team #1
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.05.2013, 10:12
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Moottorin jakopäätä kohti pakkosyöttö ja vauhtipyörän suuntaan sammuu.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.05.2013, 01:29
SamiN:n Avatar
SamiN SamiN ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.03
Sijainti: Järvimaa, Finland.
Viestit: 2.688
Perusasetus

Heräs tulille ku eetteril hiukka autto..

Mutta jatkokyssäriä pukkaa: Tossa ylempänä kun kyselin siitä lisäpumpusta niin mikäs se nyt sitten on? Alipainepumppua epäilen kun letku meneepi jakopäänkoppaan, samassa kohtaa toisessa moottoris alipaineletkun lähtö..

Kun ohjaustehostimelle tars joku pumppu kehitellä..
__________________
Broken Back Team #1

Viimeksi muokannut SamiN : 29.05.2013 01:34
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.05.2013, 01:48
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Näyttäisi olevan jonkun muun auton (/ranskalaisen...) alipainepumppu tuo hihnalla oleva. Toinen on fiatin orkkis, tuo jakopäässä oleva.

Sopiiko tuonne syöttöpumpun alle fiiatin traktorin ohjauspumppu? Samalle kohdin kuin tuo alipainepumppu on etupuolella.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.05.2013, 21:22
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

hienoa, että joku vielä jaksaa näiden NC-koneiden kanssa...

siihen jakopäähän saa alle eteen alipainepumpun ja taakse ohjaustehostimen pumpun. Voi myös rakentaa niin, että laittaakin ohjaustehostimen pumpun tilalle Fiatin 50 cm3 hydrauliikkapumpun ja alennusventtiilillä ottaa matalapaineen ohjaukseen ja korkeapaineen vaikka vinssiin!

TT
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.05.2013, 21:36
SamiN:n Avatar
SamiN SamiN ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.03
Sijainti: Järvimaa, Finland.
Viestit: 2.688
Perusasetus

Alkoi sitten löytymän erojakin.. tossa uudemmassa on vauhtipyörä 7 pultilla kiinni ja vanhemmassa (ilmeisesti traktorista) 6:lla.

Toi toinen on 8040.02 ja toinen 804 A.
__________________
Broken Back Team #1
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.05.2013, 21:45
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

jeeppiinkö tota survot? laita vaa valmettia! pääset helpommalla toki jos haluaa harrastaa
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.06.2013, 03:03
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SamiN Näytä viesti

Toi toinen on 8040.02 ja toinen 804 A.
Tulee ulkomuistista mutta tuo A taitaa olla 50-60 luvun nokkamallin kuorkista...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 03.06.2013, 14:20
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

no 8040.02 on ainakin NC50 kuorma-autosta 60-70 -luvulta. Sitten tuli 8040.04, joka on uudempi ja taitaa olla 3,7 l kone jakajapumpulla
, männissä vain eroa pari milliä halkaisijassa ja mäntiin on öljyruiskut helmoihin. Muuten sama.

TT
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 03.06.2013, 16:52
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Mulla on tuollaiset 3,1 ja 3,7 tallessa.

tuo 3,1 on tuollaisesta Fiat 616 N2/4 kuorkista, 1969 - 1971 Fiat 804A 3119cc 70 heppaa
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 03.06.2013, 18:52
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull Näytä viesti
no 8040.02 on ainakin NC50 kuorma-autosta 60-70 -luvulta. Sitten tuli 8040.04, joka on uudempi ja taitaa olla 3,7 l kone jakajapumpulla
, männissä vain eroa pari milliä halkaisijassa ja mäntiin on öljyruiskut helmoihin. Muuten sama.

TT
Kotitalossa edelleenkin yksi Fiat-Iveco 50 missä on tuo jakajapumppu mutta imusarja on siltikin sama mikä alipaineohjatussa, siitä en ole koskaan jaksanut moottorinumeroa vakoilla.

E: Nuo on muuten kumpikin nokkamallin imusarjoilla, lättänokassa on imusarjan lähtö taaksepäin.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori

Viimeksi muokannut Jappi : 03.06.2013 18:54
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Fiat NC-50 Rouveri Tekniikka & Jutustelu 1 07.05.2010 04:52
Ostetaan Fiat nc 50 turbo pakosarja psychobilly O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 01.01.2010 12:58
Myyty Fiat 50 NC -moottori, Jeepistä... Jeep-Ukko O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 07.09.2009 21:46
Diesel tietäjät (fiat nc 50) ozi Tekniikka & Jutustelu 6 10.09.2005 17:38
Italian kone nykii (NC 50 fiat) sippis Tekniikka & Jutustelu 4 08.06.2005 17:15


Sivu luotu: 22:48 (GMT +2).