![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Toyotan etujarrukengätOlisi tarve FJ55:sen etujarrukengille mistä ostoilmoituskin, niin mahtaako bj sarjan jarrupalikat käydä? Paikallinen tarvikeliike tuntee kyllä jonkunverran bj osia mutta 55:sen osia ei yllättäen yhtään. Ei viittis alkaa summassa tilaileen. Jos joku viittis laittaa vähän halkaisiaa sun muuta mittaa bj:n kengästä niin pääsisi vertailemaan. Marmoritiskiltä en edes viitsi vaivautua kysymään. Kyseessä siis vm 80 laite.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Näin äkkiseltään vilkaistuna olis ToyDIY mukaan samat J4 ja J6 sarjoissakin missä vaan on rummut...
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Eikös noissakin vanhat olleet kapeammat?
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Onko tuo sinun fj55: F moottorilla, vai 2F moottorilla? pitäisi olla 2F.... Vaikka ilmoitat suoraan ettet kajoa alkuperäisiin varaosiin; niin MONTA kertaa kannattaa tiedustella/yrittää! Ja jos mahdollista, niin mahdollisimman rauhalliseen aikaan: minulla ei ole tietoa milloin oikea aika on, mutta olen ajoittanut omat "tiedustelu" kysellyt nimenomaan marmoritiskille, ja minun kokemuksen mukaan maanantaina ei kannata "kysellä" ja normi ruoka- ja kahvitauot on myös huonoa aikaa... Mutta löytyy myös tarvike osia, ja ne on yleensä halvempia! Toki jossain osissa; esim minun hdj-80 iskarit oli halvempia alkuperäisenä, rekisterinumerolla tilattuna, kuin eräät muut ![]() KYSYVÄ EI TIELTÄ EKSY! P.S mm. noita marmoritiskin stefoja tulee osteltua, vaikka hinta moninkertainen halpisversioon, mutta jos esim. hdj-80 takaperän pinjoni akselin stefa maksaa vajaa 20e, ja melkein saman näköinen, ulkoista "heinän leikkaaja" huulta vailla oleva täys kuminen stefa maksaa EU maailmalla 5 euroa! Toki tuo EU alueelta tulee kotiin muutamalla kympillä, ja runsaasti muuta (parempaa) osaa mukana! Mutta tuo alkuperäinen stefa tulee myös "lähelle" ja txt viesti omaan kännyyn, ja maksaa kaikkineen erikoistilaus, 3 vrk toimitus, ja txt ilmoitus asiakkaalle kokonaishintaan vajaa 20e ja tämä toimii kokemukseni mukaan myös yli 30v valmistettuihin, toki ei kaikkia osia enään.. Mutta minun kokemuksella nuo marmoritiskin stefat on numero 1. ei enää jaksa yrittää kokeilla muutaman euron säästöä, kun se menee kuitenkin pelkästään öljyyn ja osiin..... P.S nuo minun fj-55 akselit on paljon vanhempaa ikäluokkaa, on nimittäin ne Haarukka-kuula vetoakselit edessä. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Stefoista myös täällä on tehty sellainen huomio että tarvike saa olla vaikka satasen halvempi, en ota.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jos ei muuten löydy niin sitten vaikka http://www.kitkaliimaus.fi/.
Tai paikalliselta amikselta voi tiedustella josko siellä olisi intoa noin antiikkiseen hommaan kuin uusien hihnojen liimaamiseen. Muutenkin nuo rautasiat on sen verran marginaali vehkeitä että jos niihin jotain osia saa edes mistään niin saa kyllä olla tyytyväinen. Ite tilasin joskus kuumalla ysarillä omaan sikaan etukengät jonkun rekkaosapuljun kautta... Jos tuon homman teettää jossain niin samalla antaa sinne rummut matkaan että saavat ne kengät hiottua muotoon niin vikuroittelee jarrutuksissa ehkä hieman vähemmän.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tulipas äkkiä paljon asiaa. Moottori on 2f kuten yllä jo pääteltiin. Ei kitkaliimaus onnistu kun kävi haaveri jotta sika putos pukeilta ja perskeles sattu jarrukilpi kenkineen päivineen jäämään hiukan pantteeseen auton alle ja kenkä vääntys aikas svidulleen. Tarttee sit tosiaan kysästä Lohjan toitsulta ja verrata paikallisen harakirin hintaan mistä kyllä bj sarjan jarruosaa löytyy. Moottorin tiivistesarja ja jakajan kansi jne sytkäosat tuli muuten Us-partsilta. Hj:n murrokset ainaskin sopii kun uudet sellaset laittelin.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Omat kengät maksoi silloin joskus muistaakseni jotain 480 markkaa, eli aika hemmetisti rahan arvo huomioiden.
Jos alkaa mennä yhtään hankalaksi niin levyjarruswappi ei varmaan olisi yhtään huonompi investointi. Toki omat juttunsa siinäkin. Mittaa huviksesi ne kengät ja laita lukemat esiin jos vaikka olisi niin hyvä munkki että ne vanhat kengät löytyisi vielä jostain... Tai joltakulta muulta. Koska muistaakseni niitä oli kahta leveyttä ja ne etukengät ol ainakin meitsillä aikas juhlavan kokoiset.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi Viimeksi muokannut Bj Andy : 18.06.2012 20:38 |
#9
|
|||
|
|||
![]() Joskus halvempi.
Kuumalla ysäri luvulla ku enemmän jarrupaloja tojotiin vaihtelin ni tojotassa oli semmonenkin omituisuus et monta kertaa alkuperäsissä pala/kenkä sarjoissa tuli asennus tilpehöörit mukana joten alkuperäset tuli jopa halvemmaksi. Kannattaa kuitenkin kysyä,sääntö vahvistaa poikkeuksen.
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Mittailin rummun sisähalkaisijaksi 295mm, kengän leveydeksi 75mm ja korkeus kengän ollessa tasaisella alustalla 100mm. Onhan noi aika stydyt. Levyjarrut sais hojosta varmaan suht kivuttomasti sekin käynyt mielessä, mutta jos mahdollisimman alkuperäsenä yrittäs pitää kuitenkin. Kattelin tossa vanhoja fj55 viestiketjuja ja hetken aikaa suti päässä tyhjää kun näin oman sian myynti ilmoituksen viime vuodelta jossa vielä vanha väri ja muuta tingeltangelia. Sillon aikanaan kun ilmoituksen ekaa kertaa näin niin mietin, vittu mikä romu, kuka dorka tollasenkin törkykasan muka ostaa. MINÄ.
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
__________________
www.classicjeepparts.com |
#12
|
||||
|
||||
![]()
http://www.tamgears.com/Toyota%20BJ40.htm
etujarrukengät sarja kahteen pyörään 9/1975…7/1980 leveys n. 75mm 52,36€ Noi ei sopinu mun BJhin joka on 1-9/1975 koska liian leveet. |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Kenkä ongelma ratkaistu.Kummankin linkin osat käy. Nyt uupuu enään se palikka josta jarruletku haarautuu kahdelle jarruputkelle. Sitä nyt tuskin saa edes marmoritiskiltä. Täytyy huomenissa kävästä varmuuden vuoksi kysymässä.
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
Jos ei se kovin erikoinen ole niin niitähän on joka vauhti puljussa ja ihan vakio kamaa. Tai ruuvaat jostain pihanperän autosta jostain kohtaa irti.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Vanha juttu ja kengät hommattu mutta tuli tossa mieleen kun tojolta kävin kysymässä niin n. 180 egee. Melko kallista.
|
#16
|
|||
|
|||
![]()
Mulla kävi mäihä kun palstalta löyty bj:n levyswapista ylijääneet kamppeet ihan uloskantohintaan. Toisen romu on toisen aarre. Ymmärsinkö oikein että hj:n takarummut/kengät on samaa kun bj/fj etu rummut?
|
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
HJ-60/61 on yhdellä läpihengittävällä sylinterillä bj/fj 2 kpl yksitoimisia. (jos onnistut löytämään hj-45 osia, niin ne lienevät samat) Ole tarkkana niiden jarrujen kasauksien suhteen, että kasaat paikoilleen niin, että voima millä kengät pyrkii seuraamaan rumpua, kohdistuu säätöruuviin (muistaakseni, 20v sitten tapeltiin yhden bj:n kanssa, missä oli toinen puoli väärin/väärän puolen varaosa, ei saatu toimimaan oikein... ennen kuin vaihdettiin peilikuva paikalleen, ja olikohan jossain vuorimallieroissa pikkuisen pienemmät sylinterit?) |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Toyotan 1KZ-T | jyväjemmari | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.02.2012 22:38 |
Huuto toyotan 2h | KG | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 03.03.2011 20:21 |
Myyty bfg allterrain 33" 12.5 aluvanteet toyotan jako. vaihdetaan 33-35 10.5 toyotan jako | tdi | O/M/V Renkaat ja vanteet | 2 | 14.04.2010 00:06 |
Ostetaan Toyotan 2l2 | Ht35gte | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 22.10.2009 10:21 |
Sopiiko BJ:n etujarrukengät taakse? | Cental73 | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 02.10.2007 06:17 |