![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() vanteen prässäysEli jotkut pitää hulluna, jotkut ei osaa määritellä ja joidenki mielestä vois toimia, eli vanteen ofsetin muutos prässäämällä. Onko kokeilemisen arvoinen, ku ei kiinnostas sorvata keskiöitä irti ja siirtää. Haluais vannetta sisään noin15-20mm, ni ei tarttis noita lisäkumilerpukehelvettilevikkeitä samuraihin. Eli vanteina tml 8x15 ofsettia en muista, mutta mitoitettu siten että mahtuu kääntymään 410 ja 413, eli tilaa olis tuoda vähän sisään
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Roskapönttökuskit harrastaa tuota prässäämistä kyllä.
Saa olla aika tarkkana että prässää suoraan mutta muuten kyllä toimiva konsti.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä vois toimia mutta epäilen että painuuko tasaisesti, helposti alkaa tärräämään jos hiemanki vinosti painuu.
Kannattaa kokeilla prässiä johonki jämävanteeseen ja käyttää tasapainotuskoneessa, sillä selviää onnistuuko. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
300 tonninen prässi ja sorvi käytössä jolla voi tarkistaa heitot tosin jos vanne haluaa lähtee vinoon ni sitte ei paljon tehtävissä
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#5
|
|||
|
|||
![]()
melko monenlaisia vannejuttuja olen tehnyt, tältä pohjalta en ainakaan itse lähtisi prässäilemään. joskus kun keskiön siirrossa oli jäänyt joku sauma vähän kiinni ja sitä koitin prässillä irroitella niin ennemmin lähti vanteen reuna painumaan kasaan kuin keskiö liikahti irti. sitten tietysti on eri juttu jos rakentelee vaikka minkälaisia tukia ja vasteita ettei reuna pääse taittumaan hallitsemattomasti. jättäisin suosiolla nämä jutskat jokkisheeboille.
mutta oikeesti keskiön irti rälläköiminen ei ole vannetta kohti kummoinenkaan juttu ajallisesti kun siihen ryhtyy, ja saa oikeesti suoran ja mieleisellä offsetillä varustetun vanteen kun hyvin sovittaa. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
En prässäis: kun metallia pakotetaan muotoon, niin jostain venyy pysyvästi, mahdollisesti jopa murtuu, ja jostain jää joustamaan, siis ei muuta muotoaan, vaan sinkuu...
Ja sitten kun tulee jotain kovempaa rasitusta, niin tuo vanne muuttaa muotoaan. Jos kerran sorvi käytössä, niin ratko hitsit irti, ja prässää keskiö irti, puhdista väli ja prässää takaisin paikalleen/tarkista suoruus/ hitsaa kiinni. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() vaikka ois sorvit ja muut pelit/pensselit apuna ni ei silti.. ![]() ![]()
__________________
vapari ei ole vaihtoehto ![]() Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta ![]() ![]() No worries, mate ! Hojossa on sitä jotai ![]() Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA |
#8
|
|||
|
|||
![]()
jäärata volvoon prässäsin vaiteita noin 30mm. yhden päivän aikana kaksi hajosi. irtos kehä keskiöstä
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
olettaisin että ainoa toimiva ei hitsaamalla suoritettu vanteen muokkaus olisi paino sorvaus
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vanteen leventäminen | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 11.05.2009 20:52 |
M: Vanteen keskiökupit | sako | O/M/V Renkaat ja vanteet | 3 | 30.09.2008 19:43 |
Chevyn vanteen et? | Miuge | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 15.11.2007 23:03 |
Vanteen leveys | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 23.10.2007 07:35 | |
Vanteen keskireikä | AJK | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 22.05.2006 11:59 |