Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.05.2013, 11:57
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

vanteen prässäys


Eli jotkut pitää hulluna, jotkut ei osaa määritellä ja joidenki mielestä vois toimia, eli vanteen ofsetin muutos prässäämällä.
Onko kokeilemisen arvoinen, ku ei kiinnostas sorvata keskiöitä irti ja siirtää. Haluais vannetta sisään noin15-20mm, ni ei tarttis noita lisäkumilerpukehelvettilevikkeitä samuraihin.
Eli vanteina tml 8x15 ofsettia en muista, mutta mitoitettu siten että mahtuu kääntymään 410 ja 413, eli tilaa olis tuoda vähän sisään

__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.05.2013, 12:32
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Roskapönttökuskit harrastaa tuota prässäämistä kyllä.
Saa olla aika tarkkana että prässää suoraan mutta muuten kyllä toimiva konsti.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.05.2013, 12:35
Grr Grr ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.10.09
Sijainti: 08
Viestit: 226
Perusasetus

Kyllä vois toimia mutta epäilen että painuuko tasaisesti, helposti alkaa tärräämään jos hiemanki vinosti painuu.

Kannattaa kokeilla prässiä johonki jämävanteeseen ja käyttää tasapainotuskoneessa, sillä selviää onnistuuko.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.05.2013, 12:49
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

300 tonninen prässi ja sorvi käytössä jolla voi tarkistaa heitot tosin jos vanne haluaa lähtee vinoon ni sitte ei paljon tehtävissä
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.05.2013, 15:38
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

melko monenlaisia vannejuttuja olen tehnyt, tältä pohjalta en ainakaan itse lähtisi prässäilemään. joskus kun keskiön siirrossa oli jäänyt joku sauma vähän kiinni ja sitä koitin prässillä irroitella niin ennemmin lähti vanteen reuna painumaan kasaan kuin keskiö liikahti irti. sitten tietysti on eri juttu jos rakentelee vaikka minkälaisia tukia ja vasteita ettei reuna pääse taittumaan hallitsemattomasti. jättäisin suosiolla nämä jutskat jokkisheeboille.

mutta oikeesti keskiön irti rälläköiminen ei ole vannetta kohti kummoinenkaan juttu ajallisesti kun siihen ryhtyy, ja saa oikeesti suoran ja mieleisellä offsetillä varustetun vanteen kun hyvin sovittaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.05.2013, 22:27
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

En prässäis: kun metallia pakotetaan muotoon, niin jostain venyy pysyvästi, mahdollisesti jopa murtuu, ja jostain jää joustamaan, siis ei muuta muotoaan, vaan sinkuu...
Ja sitten kun tulee jotain kovempaa rasitusta, niin tuo vanne muuttaa muotoaan.

Jos kerran sorvi käytössä, niin ratko hitsit irti, ja prässää keskiö irti, puhdista väli ja prässää takaisin paikalleen/tarkista suoruus/ hitsaa kiinni.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.05.2013, 22:39
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
En prässäis: kun metallia pakotetaan muotoon, niin jostain venyy pysyvästi, mahdollisesti jopa murtuu, ja jostain jää joustamaan, siis ei muuta muotoaan, vaan sinkuu...
Ja sitten kun tulee jotain kovempaa rasitusta, niin tuo vanne muuttaa muotoaan.

Jos kerran sorvi käytössä, niin ratko hitsit irti, ja prässää keskiö irti, puhdista väli ja prässää takaisin paikalleen/tarkista suoruus/ hitsaa kiinni.
juu en itsekään "KÄYTTÖ" vanteita prässäis,, kyl olla kavereiden kans noit jm (roskapönttövanteita) prässätty ja siel radal ne menee kun kruunu suomessa,, mut ei helvetissä maantie käyttöön ...

vaikka ois sorvit ja muut pelit/pensselit apuna ni ei silti..
__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.05.2013, 07:45
Turboic Turboic ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.11.04
Sijainti: Hämeenlinna, Finland.
Viestit: 105
Perusasetus

jäärata volvoon prässäsin vaiteita noin 30mm. yhden päivän aikana kaksi hajosi. irtos kehä keskiöstä
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.05.2013, 15:57
Kankku:n Avatar
Kankku Kankku ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.10.04
Sijainti: Masku/Turun kupees
Viestit: 1.031
Perusasetus

olettaisin että ainoa toimiva ei hitsaamalla suoritettu vanteen muokkaus olisi paino sorvaus
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vanteen leventäminen Paavo Tekniikka & Jutustelu 6 11.05.2009 20:52
M: Vanteen keskiökupit sako O/M/V Renkaat ja vanteet 3 30.09.2008 19:43
Chevyn vanteen et? Miuge Tekniikka & Jutustelu 1 15.11.2007 23:03
Vanteen leveys Tekniikka & Jutustelu 8 23.10.2007 07:35
Vanteen keskireikä AJK Tekniikka & Jutustelu 1 22.05.2006 11:59


Sivu luotu: 23:27 (GMT +2).