![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Jeep 4.0 l6 -93 sähkötSitte ´vaihtoehtoja jeepin koneen sähköistämiseen, riisuako vanhaa johtosarjaa ja laittaa sillä toimimaan, alkuperänen moottorin ohjaus purkki ym. vaiko tehdä megaruutta tms, tuohan on siis suzukissa, eli projekti överi. Erittäin kiinnostunut olen jos löytyy autosähkö insinööri joka tekee kyseisen sarjan valmiiksi, pääsenpähän helpommalla. Kyseessä olisi mahdollisimman yksinkertainen malli jossa on vain kaikki ne piuhat ja anturit jotta kone käy ja toimii ja oma aisin laatikko pelailee. Muita hyviä ajatuksia, välillä jo sovittelen vanhaa sarjaa sinne ja välillä heitän sitä romukoppaan että mitä tässä tekisi x)
__________________
Team Rajaka Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J Etenkin suzuki sJ Viimeksi muokannut Jammu : 14.04.2013 18:32 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tarkennetaan viellä sen verran että jos megasquirt ym ohjaus touhuihin erikoistuneita henkilöitä löytyy niin huutaa hep!
__________________
Team Rajaka Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J Etenkin suzuki sJ |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mikset laita Jeepin tekniikkaa + älybokseja, ja johtosarjasta ja sulakerasiasta sitä mitä tarvitaan koneen käyntiin? Tuon ikäiseen löytyy johtokaaviot suoraan netistä PDF:nä mistä on helppo tutkia mitä tarvitaan ja mitä ei. Ei tartte ihmetellä mitään uusien johtosarjojen tekemistä, älyboksien ohjelmointia yms...
Jeepin oma boksi on aikalailla luotettava ja ihan toimiva sellaisenaan, varaosabokseja löytyy eBaystä puoli- ilmaiseksi, ja tunnistimet yms. on HO- koneisiin halpoja jos sattuvat hajoamaan. En oikein näe megasquirtin käytöstä mitään hyötyä kun ei se kuitenkaan vakiomoottorin teho- ja vääntökäyriin vaikuta käytännössä mitään.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Googleta: Jeep 5 wires to fire
__________________
www.classicjeepparts.com |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Jos et meinaa tehdä Jeepin koneelle mitään suurempaa muutosta ja käytät sen omaa vaihdelaatikkoa, jossa on CPS, niin eikö se ole järkevintä käyttää sen omaa boxia.
Kyllä ton koneen ohjauksen tekisi megaruutallakin. Kampiakselin asennon tunnistaminen on haasteellinen. Megaruutta ei taida edelleenkään tukea Jeepin 18-2-2-2 tai 42-2-2 vauhtipyörän hammastusta. Näin oli ainakin pari vuotta sitten. Pitäisi tehdä dampperin yhteyteen triggeripyörä. Vai saisiko sen tiedon jakajalta.
__________________
________________ -98 Jeep Grand Cherokee 5.9 LX |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Juu ei ole tarkoitus konetta viritellä mitenkään.
Eli olisi siis varmaan viisainta tehdä johtosarja uusiksi jeepin omilla purkeilla ja bokseilla, koska alkuperäinen riisuttu malli ei oikein houkuta luotettavuudellaan. Etsivä löytää eikä kysyvä tieltä eksy, jotain kaavioita löysinkin, mutta jos jollain linkkiä prempiin eri versioihin aina parempi. Löysi tuon kattavan kaavion ja sitä ihmetellessäni vahvistui ajatukseni, "kunpa joku tämän osan projektia tekisi puolestani" x) Kiitos jo paljon vastanneille.
__________________
Team Rajaka Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J Etenkin suzuki sJ Viimeksi muokannut Jammu : 15.04.2013 19:45 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
hmmm, en tiedä olenko tuon koneen ohjauksen kanssa ihan metässä mutta... kun tuota karttaa olen aikani selaillut, vaatimattomat 171 sivua se sylki pihalle, niin tarvitaan vain tuo yksi boksi (PCM)
sivua 164 katsomalla pitäisi selvitä mitä PCM purkille menevälle kammalle tarvii saada käyttöön, näin ollen pitäisi anturit ja sensorit saada kytkettyä, huh jotta kun tästä selviän alan pitsiä kutomaan. https://docs.google.com/folder/d/0B3...E5YmU5ZGJiZWE1
__________________
Team Rajaka Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J Etenkin suzuki sJ |
#8
|
||||
|
||||
![]()
__________________
www.classicjeepparts.com |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään jeep sähköt alkuperäiset | painepesuri | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 14.11.2013 10:24 |
Myydään / Vaihdetaan L6 Moottori Wranlerista apulaitteineen | Jeep-A-Holic | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 05.10.2012 10:08 |
Myyty Jeep UUSI vauhtipyörä (L6) | muuris | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 30.08.2012 17:51 |
hilux vm.93 sähköt solmussa | Ryyppyde | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 01.03.2010 14:55 |
M: Jeep Cherokee -93 | O/M/V Muut | 1 | 28.08.2004 09:35 |