Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Jeep 4.0 l6 -93 sähköt (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=109693)

Jammu 14.04.2013 18:17

Jeep 4.0 l6 -93 sähköt
 
Sitte ´vaihtoehtoja jeepin koneen sähköistämiseen, riisuako vanhaa johtosarjaa ja laittaa sillä toimimaan, alkuperänen moottorin ohjaus purkki ym. vaiko tehdä megaruutta tms, tuohan on siis suzukissa, eli projekti överi.
Erittäin kiinnostunut olen jos löytyy autosähkö insinööri joka tekee kyseisen sarjan valmiiksi, pääsenpähän helpommalla.
Kyseessä olisi mahdollisimman yksinkertainen malli jossa on vain kaikki ne piuhat ja anturit jotta kone käy ja toimii ja oma aisin laatikko pelailee.

Muita hyviä ajatuksia, välillä jo sovittelen vanhaa sarjaa sinne ja välillä heitän sitä romukoppaan että mitä tässä tekisi x)

Jammu 15.04.2013 16:45

Tarkennetaan viellä sen verran että jos megasquirt ym ohjaus touhuihin erikoistuneita henkilöitä löytyy niin huutaa hep!

Timo_L 15.04.2013 16:54

Mikset laita Jeepin tekniikkaa + älybokseja, ja johtosarjasta ja sulakerasiasta sitä mitä tarvitaan koneen käyntiin? Tuon ikäiseen löytyy johtokaaviot suoraan netistä PDF:nä mistä on helppo tutkia mitä tarvitaan ja mitä ei. Ei tartte ihmetellä mitään uusien johtosarjojen tekemistä, älyboksien ohjelmointia yms...

Jeepin oma boksi on aikalailla luotettava ja ihan toimiva sellaisenaan, varaosabokseja löytyy eBaystä puoli- ilmaiseksi, ja tunnistimet yms. on HO- koneisiin halpoja jos sattuvat hajoamaan. En oikein näe megasquirtin käytöstä mitään hyötyä kun ei se kuitenkaan vakiomoottorin teho- ja vääntökäyriin vaikuta käytännössä mitään.

Jeeper 15.04.2013 17:06

Googleta: Jeep 5 wires to fire

petpi 15.04.2013 18:15

Jos et meinaa tehdä Jeepin koneelle mitään suurempaa muutosta ja käytät sen omaa vaihdelaatikkoa, jossa on CPS, niin eikö se ole järkevintä käyttää sen omaa boxia.

Kyllä ton koneen ohjauksen tekisi megaruutallakin. Kampiakselin asennon tunnistaminen on haasteellinen. Megaruutta ei taida edelleenkään tukea Jeepin 18-2-2-2 tai 42-2-2 vauhtipyörän hammastusta. Näin oli ainakin pari vuotta sitten. Pitäisi tehdä dampperin yhteyteen triggeripyörä. Vai saisiko sen tiedon jakajalta.

Jammu 15.04.2013 19:25

Juu ei ole tarkoitus konetta viritellä mitenkään.

Eli olisi siis varmaan viisainta tehdä johtosarja uusiksi jeepin omilla purkeilla ja bokseilla, koska alkuperäinen riisuttu malli ei oikein houkuta luotettavuudellaan.

Etsivä löytää eikä kysyvä tieltä eksy, jotain kaavioita löysinkin, mutta jos jollain linkkiä prempiin eri versioihin aina parempi.

Löysi tuon kattavan kaavion ja sitä ihmetellessäni vahvistui ajatukseni, "kunpa joku tämän osan projektia tekisi puolestani" x)
Kiitos jo paljon vastanneille.

Jammu 15.04.2013 20:45

hmmm, en tiedä olenko tuon koneen ohjauksen kanssa ihan metässä mutta... kun tuota karttaa olen aikani selaillut, vaatimattomat 171 sivua se sylki pihalle, niin tarvitaan vain tuo yksi boksi (PCM)
sivua 164 katsomalla pitäisi selvitä mitä PCM purkille menevälle kammalle tarvii saada käyttöön, näin ollen pitäisi anturit ja sensorit saada kytkettyä, huh jotta kun tästä selviän alan pitsiä kutomaan. https://docs.google.com/folder/d/0B3...E5YmU5ZGJiZWE1

Jeeper 15.04.2013 21:00

http://img301.imageshack.us/img301/2...yjxjfsmge2.jpg

http://img102.imageshack.us/img102/6...jxjfsm2dz2.jpg

Tuolta noi löytyi: http://www.jeepforum.com/forum/f12/2...-101-a-590994/


Sivu luotu: 03:27 (GMT +2).