![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Yamaha phazer 2 tulpatMistähän johtuis et kelkasta hajoo tulppa/tulpat noin 20 km ajosta. Voisko olla puolassa vikaa?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Onko oikeet tulpat? Sori, pakko kysyy
![]()
__________________
Emmie tiiä |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tulpat NGK BR9ES:t... Ja mikäli orkks öljyvoitelu vielä käytössä, niin voi sekottaa liikaa öljyä sekaan. Moni sen ottanut pois käytöstä, ja sekottaa tankkkiin sen polttoaineensa.
Kokeilisin pienellä määrällä omaa sekotetta ja uusia mainittemia tulppia aluksi. Sit etsisin vikaa muuata, jos tuota pottamista vielä esiintyy. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
eihä oo imuvuotoja? viime talvena kaverin lynxissä vuoti semmone kumiluttero imupuolella niin seokset meni sekasi ja tulpat herkes kipunoimasta.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mulla oli ongelmia lynksissä 600 sdi koneen kanssa, turas tulpat tai toisen tulpan aina startin jälkeen pimeeks, ongelma poistu kun heitti ysit roskiin ja laitto kasit tilalle.
Tais kasit sinne oikeesti kuuluakin mut joku oli laittanu ysit aikanaan ja ei uskonut itekään ennenkuin katto kirjasta. Minkäs näköinen sen männän pää on, joka tulppaa tuhoaa, kaasarien synkka/imuvuoto vois alkaa sulattamaan toista mäntää aika helpolla ja yleensä ekana menee tulppia ja sit se seuraava osa... |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Juu no jos pääsee tuo imukaula vuotaa nii iskee mäntäpistiäinenkii suht helposti. Mut pitäs olla kyl muutakii käyntihäiriöö jos noin on?
__________________
Emmie tiiä |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Miten ne hajoo? Jos sulaa elektrodit niin kannattaa alkaa tutkia pian mikä mättää...
Jos taas vain pimenee niin liian rikas seos tai kylmät tulpat.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Joo siis tulpat on varmasti oikeet, tulpat ei hajoo sillai et näikis silmällä, rupee vaan jossain vaiheessa käymään heikosti eikä nosta kierroksii, tänään viimeiks vaihdoin vaan toisen tulpan uuteen sen takia et tiedän kumpi rikkoo niitä, taas käy nätisti hetken. vaihdoin sylinteri tiivisteet tossa pari talvee sitten enkä huomannut männissä mitään suurta kulumaa/eroja.
Pitäs varmaan koittaa tuo tuore voitelun ohittaminen ja itse sekotettu bensa. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Heitä olan yli ne NGK:t ja osta sinne Championit. 8305 tai 8905 taisi olla esim. BR9ES korvaava (paketissa lueteltuna vastaavat NGK merkinnät).
Tietysti vika kannattaa etsiä, jos tulppia turhan usein menee, mutta 15vuotta kelkkojen kanssa pelatessa opettanut pysymään tuosta 3 kirjaimisesta erossa. NGK:n hyvä puoli se, että kauppias menestyy. Esim. tuo entinen Skidoo REV 440 oli ihan tunnettu siitä, että tulppia meni kylmänä/puolilämpimänä (korkeavireisen Rotaxin yleisesti tunnettu ominaisuus, ei vika). Championeilla tulpparallista pääsi eroon. Saatavuus on se isoin ongelma. NGK:ta saa melkee joka kioskistakin, Championia harvemmasta kaupoista, mutta koilismaalta Koillismotorista noita hankin, sekä autotarvikeliikeet tilaa kun pyytää. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Emmie tiiä |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Nii ja puristuksethan on tasaset? Jotain kasin tienoolla?
__________________
Emmie tiiä |
#13
|
||||
|
||||
![]()
kaasarit oon pistänyt atomeiks ja putsannut. puristukset en tosin oo mitannu, pitää mitata het ku joutaa. Ihmetyttää vaa ku kone käy ja kukkuu niiiin nätisti ku tulpat on uuuet.
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
Denso iridium vois kanssa olla kokeilun arvoinen tulppa ennen koneremppaan ryhtymistä... Japsikoneet tuntuu pitävän noista Densoista, tiedä sitten miksi.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Harrastin konevuokrausta aikoinaan ja tärylätkissä ei kestänyt ohjekirjan mukaiset tulpat.
Jos Hondan pienmoottori ei käynnisty viimeistään kolmannella nykäsyllä, vaihtoehtoja on kaksi, bensa loppu tai tulppa paskana, tämä tuli todettua monesti. Paikallinen konekorjaaja käski käyttää pykälää kuumempia tulppia ja tulppien hajoaminen loppui kuin seinään. |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Miten vaikuttaa tuo jos toinen kaasari on laihemalle säädetty ku toinen? Kuulin tossa huhuja et se vois rikkoa tulppia?????
|
#17
|
|||
|
|||
![]()
Joo pitää olla synkassa ne kaasarit...
|
#18
|
|||
|
|||
![]()
onko tässä kelkassa ollut joskus tehoputki,esim, totaltek. ja nyt vakio,silloin suutinkoko on suurempi,näissähän taitaa olla sivuimu läppäkaasarit.elikkä tarkista suutin koko.
|
#19
|
|||
|
|||
![]()
Näkyykö tulpan kannassa (mihin tulee hattu kiinni) kipinöintijälkiä?
Voisi tulpanhatut olla kuluneet väljiksi, kuten aikoinaan yhdestä tuollaisesta, jonka edellinen omistaja hävitti ymmärtääkseni käyntihäiriöitten takia. Eihän se syy virallisesti ollut... ![]() Rassattiin sitten varttiin kolmet tulpat pimeäksi, kunnes hoksattiin tuo kipinöinti kohta. Sittempä pelaskin kolme vuotta kunnes meni liipaisukäämi ja tuli uudempi kelkka tilalle. |
#20
|
|||
|
|||
![]()
Kansipahvi jos vuskaa niin pilaa tulppia myös mainitsemallas tavalla.
|
#21
|
||||
|
||||
![]()
Kampiakselin stefa? imee kampikammioon ilmaa sieltä joissain tapauksissa, lynxeissä ollut jonnin verran.
__________________
Team Rajaka Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J Etenkin suzuki sJ |
#22
|
||||
|
||||
![]()
Kampuran stefa jos vuotaa ni mäntäremontti on hyvin nopeasti tiedossa. Kannattaa niitten kuntoa tarkkailla, muutama kymppi ja puoli päivää ku laittaa kuntoon. Mutta ei ole yleensä kuitenkaan tulpparallia aiheuttanut. Nimimerkillä pariin alakertaan tällekkin talvea stefat laittanut.
|
#23
|
|||
|
|||
![]()
Juu, stefavika ei sotke tulppia, pahimmillaan sulattaa mutta sitten alkaa tulla muutakin tuskaa...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan yamaha phazer 2 moottorin osia. | OPA | O/M/V Muut | 0 | 06.01.2013 13:20 |
Myyty Yamaha phazer fx jatkettu | Jammu | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 16.12.2012 20:49 |
Myyty Yamaha Phazer palikkaa koko kasa | JJ90 | O/M/V Muut | 0 | 27.12.2011 16:36 |
Myydään / Vaihdetaan Yamaha Phazer | köyhä | O/M/V Muut | 7 | 18.12.2011 20:04 |
Myydään Yamaha Phazer II -93 | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 15.09.2009 15:58 |