Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Yamaha phazer 2 tulpat (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=108095)

LCHJ61 05.03.2013 17:54

Yamaha phazer 2 tulpat
 
Mistähän johtuis et kelkasta hajoo tulppa/tulpat noin 20 km ajosta. Voisko olla puolassa vikaa?

pahvi_ 05.03.2013 18:08

Onko oikeet tulpat? Sori, pakko kysyy :) meinaan lämpöarvo ja kartion pituus vaikuttaa jonnii verran. Sitte tuon puolan lisäksi tulis mieleen et meneekö liikaa öljyy bensan sekaan? Kaverin lynx poltti tulppia melko ahkerasti tuon takia..

jyrden 05.03.2013 18:19

Tulpat NGK BR9ES:t... Ja mikäli orkks öljyvoitelu vielä käytössä, niin voi sekottaa liikaa öljyä sekaan. Moni sen ottanut pois käytöstä, ja sekottaa tankkkiin sen polttoaineensa.

Kokeilisin pienellä määrällä omaa sekotetta ja uusia mainittemia tulppia aluksi. Sit etsisin vikaa muuata, jos tuota pottamista vielä esiintyy.

vexi4x4 05.03.2013 21:23

eihä oo imuvuotoja? viime talvena kaverin lynxissä vuoti semmone kumiluttero imupuolella niin seokset meni sekasi ja tulpat herkes kipunoimasta.

bj45lava 05.03.2013 22:16

Mulla oli ongelmia lynksissä 600 sdi koneen kanssa, turas tulpat tai toisen tulpan aina startin jälkeen pimeeks, ongelma poistu kun heitti ysit roskiin ja laitto kasit tilalle.
Tais kasit sinne oikeesti kuuluakin mut joku oli laittanu ysit aikanaan ja ei uskonut itekään ennenkuin katto kirjasta.

Minkäs näköinen sen männän pää on, joka tulppaa tuhoaa, kaasarien synkka/imuvuoto vois alkaa sulattamaan toista mäntää aika helpolla ja yleensä ekana menee tulppia ja sit se seuraava osa...

farmari 06.03.2013 01:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jyrden (Viesti 979305)
Tulpat NGK BR9ES:t... Ja mikäli orkks öljyvoitelu vielä käytössä, niin voi sekottaa liikaa öljyä sekaan. Moni sen ottanut pois käytöstä, ja sekottaa tankkkiin sen polttoaineensa.

Kokeilisin pienellä määrällä omaa sekotetta ja uusia mainittemia tulppia aluksi. Sit etsisin vikaa muuata, jos tuota pottamista vielä esiintyy.

Ja tuota tulppaa kannattas kokeilla ilman R kirjainta... Antaa ehkä häiriöitä, mutta saattavat sitten kestääkkin.

pahvi_ 06.03.2013 03:18

Juu no jos pääsee tuo imukaula vuotaa nii iskee mäntäpistiäinenkii suht helposti. Mut pitäs olla kyl muutakii käyntihäiriöö jos noin on?

Jappi 06.03.2013 10:48

Miten ne hajoo? Jos sulaa elektrodit niin kannattaa alkaa tutkia pian mikä mättää...

Jos taas vain pimenee niin liian rikas seos tai kylmät tulpat.

LCHJ61 06.03.2013 20:16

Joo siis tulpat on varmasti oikeet, tulpat ei hajoo sillai et näikis silmällä, rupee vaan jossain vaiheessa käymään heikosti eikä nosta kierroksii, tänään viimeiks vaihdoin vaan toisen tulpan uuteen sen takia et tiedän kumpi rikkoo niitä, taas käy nätisti hetken. vaihdoin sylinteri tiivisteet tossa pari talvee sitten enkä huomannut männissä mitään suurta kulumaa/eroja.
Pitäs varmaan koittaa tuo tuore voitelun ohittaminen ja itse sekotettu bensa.

macro 06.03.2013 20:49

Heitä olan yli ne NGK:t ja osta sinne Championit. 8305 tai 8905 taisi olla esim. BR9ES korvaava (paketissa lueteltuna vastaavat NGK merkinnät).

Tietysti vika kannattaa etsiä, jos tulppia turhan usein menee, mutta 15vuotta kelkkojen kanssa pelatessa opettanut pysymään tuosta 3 kirjaimisesta erossa. NGK:n hyvä puoli se, että kauppias menestyy.

Esim. tuo entinen Skidoo REV 440 oli ihan tunnettu siitä, että tulppia meni kylmänä/puolilämpimänä (korkeavireisen Rotaxin yleisesti tunnettu ominaisuus, ei vika). Championeilla tulpparallista pääsi eroon.

Saatavuus on se isoin ongelma. NGK:ta saa melkee joka kioskistakin, Championia harvemmasta kaupoista, mutta koilismaalta Koillismotorista noita hankin, sekä autotarvikeliikeet tilaa kun pyytää.

pahvi_ 06.03.2013 21:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja LCHJ61 (Viesti 979769)
Joo siis tulpat on varmasti oikeet, tulpat ei hajoo sillai et näikis silmällä, rupee vaan jossain vaiheessa käymään heikosti eikä nosta kierroksii, tänään viimeiks vaihdoin vaan toisen tulpan uuteen sen takia et tiedän kumpi rikkoo niitä, taas käy nätisti hetken. vaihdoin sylinteri tiivisteet tossa pari talvee sitten enkä huomannut männissä mitään suurta kulumaa/eroja.
Pitäs varmaan koittaa tuo tuore voitelun ohittaminen ja itse sekotettu bensa.

Eihän puola lakkaa toimimasta lämmetessään? Kato nyt kaulat, tarkista kaasarin neulat ja putsaa vaikka ne..

pahvi_ 06.03.2013 21:15

Nii ja puristuksethan on tasaset? Jotain kasin tienoolla?

LCHJ61 06.03.2013 22:02

kaasarit oon pistänyt atomeiks ja putsannut. puristukset en tosin oo mitannu, pitää mitata het ku joutaa. Ihmetyttää vaa ku kone käy ja kukkuu niiiin nätisti ku tulpat on uuuet.

Jappi 07.03.2013 02:53

Denso iridium vois kanssa olla kokeilun arvoinen tulppa ennen koneremppaan ryhtymistä... Japsikoneet tuntuu pitävän noista Densoista, tiedä sitten miksi.

Hanhivaara 09.03.2013 08:38

Harrastin konevuokrausta aikoinaan ja tärylätkissä ei kestänyt ohjekirjan mukaiset tulpat.
Jos Hondan pienmoottori ei käynnisty viimeistään kolmannella nykäsyllä, vaihtoehtoja on kaksi, bensa loppu tai tulppa paskana, tämä tuli todettua monesti.
Paikallinen konekorjaaja käski käyttää pykälää kuumempia tulppia ja tulppien hajoaminen loppui kuin seinään.

LCHJ61 12.03.2013 17:49

Miten vaikuttaa tuo jos toinen kaasari on laihemalle säädetty ku toinen? Kuulin tossa huhuja et se vois rikkoa tulppia?????

bj45lava 12.03.2013 18:44

Joo pitää olla synkassa ne kaasarit...

ISE 12.03.2013 19:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja LCHJ61 (Viesti 979287)
Mistähän johtuis et kelkasta hajoo tulppa/tulpat noin 20 km ajosta. Voisko olla puolassa vikaa?

onko tässä kelkassa ollut joskus tehoputki,esim, totaltek. ja nyt vakio,silloin suutinkoko on suurempi,näissähän taitaa olla sivuimu läppäkaasarit.elikkä tarkista suutin koko.

HartSan 15.03.2013 08:44

Näkyykö tulpan kannassa (mihin tulee hattu kiinni) kipinöintijälkiä?
Voisi tulpanhatut olla kuluneet väljiksi, kuten aikoinaan yhdestä tuollaisesta, jonka edellinen omistaja hävitti ymmärtääkseni käyntihäiriöitten takia. Eihän se syy virallisesti ollut... :D
Rassattiin sitten varttiin kolmet tulpat pimeäksi, kunnes hoksattiin tuo kipinöinti kohta. Sittempä pelaskin kolme vuotta kunnes meni liipaisukäämi ja tuli uudempi kelkka tilalle.

Tomppaa_ 18.03.2013 22:18

Kansipahvi jos vuskaa niin pilaa tulppia myös mainitsemallas tavalla.

Jammu 23.03.2013 15:40

Kampiakselin stefa? imee kampikammioon ilmaa sieltä joissain tapauksissa, lynxeissä ollut jonnin verran.

macro 24.03.2013 21:40

Kampuran stefa jos vuotaa ni mäntäremontti on hyvin nopeasti tiedossa. Kannattaa niitten kuntoa tarkkailla, muutama kymppi ja puoli päivää ku laittaa kuntoon. Mutta ei ole yleensä kuitenkaan tulpparallia aiheuttanut. Nimimerkillä pariin alakertaan tällekkin talvea stefat laittanut.

Jappi 25.03.2013 00:33

Juu, stefavika ei sotke tulppia, pahimmillaan sulattaa mutta sitten alkaa tulla muutakin tuskaa...


Sivu luotu: 13:25 (GMT +2).