Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.03.2013, 20:30
JuhanChristian JuhanChristian ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.12.09
Sijainti: IVALO
Viestit: 76
Perusasetus

Mikä on malliltaan suurempi ahdin kuin GT20 garret


Tarvitsisin tietämystä. Eli Toyotan pyöreälamppuisessa 2.4l lj:ssä on vakio ahtimena garretin GT20. Turbo porsi ja tarvitisi vaihtaa uusi, mutta tarkoituksena olisi laittaa suurempi tilalle samalla kun joutuu tilaamaan uuden.

Elikkäs mikä on tuosta GT20 Garretista seuraava koko jossa on samat laipat ja öljylinja ja minkä laisella mallinumerolla sitä löytyisi maailmalta???

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.03.2013, 20:35
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JuhanChristian Näytä viesti
Tarvitsisin tietämystä. Eli Toyotan pyöreälamppuisessa 2.4l lj:ssä on vakio ahtimena garretin GT20. Turbo porsi ja tarvitisi vaihtaa uusi, mutta tarkoituksena olisi laittaa suurempi tilalle samalla kun joutuu tilaamaan uuden.

Elikkäs mikä on tuosta GT20 Garretista seuraava koko jossa on samat laipat ja öljylinja ja minkä laisella mallinumerolla sitä löytyisi maailmalta???
Noitahan on muistaakseni vähän vaikka minkälaisilla laipoilla..?

Onko tuo nyt sillä kolmion mallisella pakopesän laipalla? Kolmipulttisella laipalla oleva gt22 vois mennä aika helposti vanhaan pakosarjaan
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.03.2013, 20:56
harrim3:n Avatar
harrim3 harrim3 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 30.08.09
Sijainti: etelä-savo
Viestit: 565
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JuhanChristian Näytä viesti
Tarvitsisin tietämystä. Eli Toyotan pyöreälamppuisessa 2.4l lj:ssä on vakio ahtimena garretin GT20. Turbo porsi ja tarvitisi vaihtaa uusi, mutta tarkoituksena olisi laittaa suurempi tilalle samalla kun joutuu tilaamaan uuden.

Elikkäs mikä on tuosta GT20 Garretista seuraava koko jossa on samat laipat ja öljylinja ja minkä laisella mallinumerolla sitä löytyisi maailmalta???

jos vakio niin oisko kuitenkin CT20
__________________
Toyota LJ70
Suzuki sj410
pätkä pajero 2.5td
2gen pajero 2.5tdic
Blazer K5 350tbi+sm465+np208+10bolt+14ff
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.03.2013, 21:20
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja harrim3 Näytä viesti
jos vakio niin oisko kuitenkin CT20
Seki vielä
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.03.2013, 00:21
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja harrim3 Näytä viesti
jos vakio niin oisko kuitenkin CT20
Ja siinä tapauksessa on valmistaja Toyota, ei Garrett. Eikä sovi mikään tilalle ihan suoraan.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.03.2013, 05:27
harrim3:n Avatar
harrim3 harrim3 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 30.08.09
Sijainti: etelä-savo
Viestit: 565
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Ja siinä tapauksessa on valmistaja Toyota, ei Garrett. Eikä sovi mikään tilalle ihan suoraan.
juu valmistaja toyota. esim.hj:n ct26 vähän isompi kun tuo ct20,kiinnitys melkein sama,
muistaakseni paria pultin reikää joutuu vähän viilaamaan että sopii.. haullakin löytyy samoja keskusteluja..
__________________
Toyota LJ70
Suzuki sj410
pätkä pajero 2.5td
2gen pajero 2.5tdic
Blazer K5 350tbi+sm465+np208+10bolt+14ff
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.03.2013, 10:59
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Sovitelaippojahan saa väliin, joten valinta aika vapaata. Esim. Holset HE221W vois olla passeli hyrrä tollaseen.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.03.2013, 21:38
JuhanChristian JuhanChristian ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.12.09
Sijainti: IVALO
Viestit: 76
Perusasetus

Kiitos ensinmäiseksi kaikille neuvoa antaneille. Ahaa elikkäs tuo on toyotan valmistama ahdin. Osaisiko kukaan sanoa että mikä on tarkalta malliltaan tuo HJ:ssä oleva gt25? Vain onko sille edes tarkempaa mallia?
Entä jos harkitsisi tuollaista holsetin ahdinta, niin keneltä nuita kannattaisi kysyä?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.03.2013, 21:45
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Ei oo Toyotalla mitään gt-mallimerkinällä ahtimia, se on CT. HJ61:ssä CT26, ei oo tarkempaa merkintää vaikka noita CT26-malleja on erilaisia, esim. Suprassa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.03.2013, 22:47
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ei oo Toyotalla mitään gt-mallimerkinällä ahtimia, se on CT. HJ61:ssä CT26, ei oo tarkempaa merkintää vaikka noita CT26-malleja on erilaisia, esim. Suprassa.
Eikö noissa toyotalaisissa ole varaosanumero, mistä sitten saa purettua? Jollakin nettisivulla oli 5 vuotta sitten joku englannin kielinen "puoli-asiantuntija" laatinut jotain taulukoita, joissa oli noita ahtimen varaosanumeron mukaisia pesien, turbiinin ja ahtimen ominaisuuksia.

Siis yritin "Kasata" HJ-61:een "bolt-on" ahtimen, mutta homma kaatu alkumetreille, Muistaakseni tuo pakopuoli oli se suurin ongelma, noita pakopesiä ja -turbiineja oli vain jossain nimenomaisessa autossa, ja niitä ei saanut käytettynä!
Uusia olisi saanut, mutta pelkät varaosat (ahdin) olisi tullut maksamaan enemmän kuin korillinen holsetteja sovitesarjoineen käsityönä....

Siis niin vaikealta kuin se tuntuukin myöntää, niin jos noista isommista cruisereista(suprasta?) ei löydy suoraa sopivaa, niin tuo modaaminen on suhteellisen kallista, ja lopputulos ei aina ole tyydyttävä/kestävä.

Itselläni ei ole juurikaan kokemusta turbon vaihtamisesta isompaan, mutta jos meinaat kiusata sitä 2LT :tä niin paljon, että nuo 6-sylinteristen (vakio: 136 hv-> yli 200 hv) turbot käy pieneksi/lyhytikäiseksi....
Toki nyt puhutaan uusimmillaan rippouluikäisistä turboista, ja viimmeisessä 20 vuodessa on tapahtunut kehitystä...

Toki jos meinaat käyttää pikkusen lisää rahaa, kun kirjoitat "Turbo porsi ja tarvitisi vaihtaa uusi, mutta tarkoituksena olisi laittaa suurempi tilalle samalla kun joutuu tilaamaan uuden." niin nuo holsetit yms. on halpaa kuraa....
Siis ota yhteyttä johonkin turbo korjaamoon/virittämöön?, niin siellä voivat räätälöidä sinulle sopivan turbon, ja nimenomaan sinun tarpeisiin kasattu ahdin maksaa muutoslaippoineen huomattavasti vähemmän, kuin uusi rekisterinumerolla ostettu! (ja nyt tarkoitan: siis kiinan pojan turbo/tarvike ei ole vaihtoehto, kun puhutaan toyotan turboista tässä hintaluokassa....)

Tuohon omaan hodariin tekisi mieli päivittää turbo, kun tuo reipas 700 tkm on jättäny jälkensä, siis tuo on ollut pohjoisessa raksa-autona lomamökkirakentajilla ensimmäisen 10v, sitten se on 10v? ollut "huvi-" autona, siis repinyt yli 10 metristä lavettikärryä, missä on matkannut safarin 8 kpl moottorikelkkoja, siis pitäskö myydessä kertoa, että on ollut lapissa ruustiinan käytössä...

Mutta jossain toisessa topiikissa herättelin keskustelua vesi- ja öljyjäähdytettyjen turbojen yhteensopimisesta, ja siitäkään minulla ei ole täsmätietoa

Sorry, pikkasen levisi...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 25.03.2013, 14:17
Offroadrunner Offroadrunner ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.06.07
Sijainti: oulu, Finland.
Viestit: 301
Perusasetus

tuosta ct 26 kopio 300e rahteineen. http://www.aliexpress.com/item/New-C...522291740.html
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 25.03.2013, 14:53
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Offroadrunner Näytä viesti
tuosta ct 26 kopio 300e rahteineen. http://www.aliexpress.com/item/New-C...522291740.html
Ja samaa kopiotavaraa kotimaisen liikkeen kautta:

http://www.ahtoja.com/product/148/to...ndcruiser-ct26

Voisi olettaa että kotimaisen putkan kanssa mahdolliset takuuasiat toimii helpommin.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 25.03.2013, 17:16
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.782
Perusasetus

http://www.fin-turbo.fi/index.php?id=9

Tuolta aikoinaan hommasin läjään pikkasen paremmin toimavan turbon tuli sovitelaippa alkuperäiseen kiinnikeisiin. Pari kartiokuusiokolo pulttia vaan piti sorvaamolla teettää.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 25.03.2013, 17:47
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Noita CT.n puhaltimia ei kannata alkaa virittämään, kallis kokeilu oli itsellä.
Josko jostakin saat CT20B merkinnällä olevan puhaltimen on se sama sisäkaluiltaan kun CT26 mutta sopii suoraan siihen läjän pakosarjaan.
CT26 kuulemma sopii viilaamalla, itsellä nyt KKK.n puhallin ollut tuon Fin-turbon tekeleen jälkeen ja se on ainakin toistaiseksi kestänyt ja mikä parasta se turha ahto jäi pois.
Noi CT.n puhaltimet on niin ahtaita että n 80-90km/h vauhdissa on jo täpöt ahdot, nykyisellä 0,2-0,5bar.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 26.03.2013, 09:44
60lantikka 60lantikka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.03.09
Sijainti: vesanto
Viestit: 351
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Ja samaa kopiotavaraa kotimaisen liikkeen kautta:

http://www.ahtoja.com/product/148/to...ndcruiser-ct26

Voisi olettaa että kotimaisen putkan kanssa mahdolliset takuuasiat toimii helpommin.
jos ja KUN se tulee ajankohtaseks..itellä kesti kiinagarretti 3000km
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 26.03.2013, 18:50
Mika P Mika P ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.08.11
Sijainti: Rääkkylä
Viestit: 203
Perusasetus

Ootteko ottanu minkälaisia teho ja ahto lukemia tuolla vakio ct26:sella ja minkälaisilla kokoonpanoilla Hojoista? Mikä olisi helposti tuon ct26:sen tilalle käyvä?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Garret hypridi ahdin zuge O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 07.12.2010 15:11
Myydään Garret GT2052 vnt-ahdin ImportTuning O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 28.11.2010 09:01
Myydään Garret ahdin. uusi gt20 kokkolanpoika O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 02.10.2010 13:28
Myydään garret gt 17 ahdin 2kpl.myyty jupe69 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 11 27.11.2008 19:39
iso ahdin garret ta45 halvalla O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 07.06.2006 11:53


Sivu luotu: 22:38 (GMT +2).